اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تصمیم گیری‌های اشتباه دولت و نابودی معیشت در زیر منگنه کرونا

رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه شهرستان ری گفت: در پی تصمیم گیری‌های اشتباه دولت و مسافرت‌های نوروزی، ضربه بزرگی به واحدهای صنفی وارد شد و با موج چهارم کرونا و تعطیلی دوباره آرایشگران، معیشت این قشر زیر منگنه کرونا در حال نابودی است.

تصمیم گیری‌های اشتباه دولت و نابودی معیشت در زیر منگنه کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، نسرین حسنی رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه شهرستان ری با بیان اینکه آرایشگران خسارت‌های زیادی از تعطیلی‌های مکرر از بهمن ماه ۱۳۹۸ تا به حال دیده‌اند، اظهار کرد: از شروع کرونا تا دی ماه سال ۱۳۹۹ آرایشگران تعطیل بودند و از حدود یکی دو ماه پیش کار را آغاز کرده بودیم که اکنون نیز دولت به خاطر عدم کنترل سفرها دوباره اعلان تعطیلی کرد. 

وی گفت: آرایشگران زنانه، بانوان کارآفرین و نان آور خانواده هستند و هزینه‌های سنگین اجاره بهاء، ترک نیروهایشان و فعالیت‌های زیرزمینی به خاطر امرار معاش این قشر زحمتکش را کاملاً ورشکسته کرده است.

حمایت‌های دولت همه در حد حرف ماند

رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه شهرستان ری با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا این صنف سختی‌های زیادی متحمل شده‌اند، ادامه داد: آیا هیچ سازمانی از حق خود یک ریال گذشت؟ مالیات را بر درآمد می‌گیرند، آیا ما درآمدی داریم که مالیات بدهیم؟ قول وام‌های کم بهره چه شد؟ حمایت‌های دولت همه در حد حرف ماند. قول وام‌های ۱۲ درصد و ۱۶ درصد با شرایط سخت و ضامنین کسر از حقوق بالا به کجا انجامید؟

حسنی تصریح کرد: به گفته مسؤولان وزارت بهداشت، میزان مشارکت اصناف در شیوع کرونا ۱۰ درصد است و ۹۰ درصد دیگر را باید در جای دیگر پیگیر شد ولی صنف آرایشگران را به عنوان تابلوی اعلان خطر بلند می‌کنند و هزینه این تعطیلی‌ها و خسارت‌ها به عهده خودمان است و کسی به فکر این صنف نیست.

افزایش سالن‌های زیرزمینی 

وی با بیان اینکه صنف آرایشگران باعث ایجاد وضعیت موجود نیستند، عنوان کرد: تعطیلی نه تنها باعث خروج کشور از این وضع موجود نمی‌شود بلکه با حضور فعالان این حرفه در سالن‌های زیرزمینی و خارج از کنترل اتحادیه، کار را سخت‌تر کرده و کسی قادر به کنترل آن‌ها از هر جهت نخواهد بود. 

رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه شهرستان ری با اشاره به اینکه اکنون در فصل اظهارنامه مالیاتی و تعیین مالیات هستیم، افزود: صنف ما شرایط خوبی ندارند. با چک‌های برگشتی و بدهکاری‌های بانکی اعضاء آیا این درخواست نابه‌جایی است که به دلیل شرایط رکود اقتصادی، مالیات را ببخشند یا توافق کنند.  

قادر به تعطیلی بیش از این نیستیم

حسنی تأکید کرد: درد دل‌های بانوان کارآفرین و زحمتکش را بشنوید، این قشر با تمکین از ستاد کرونا بیشترین آسیب را دیده‌اند، انتظار کمک از دولت و مسؤولان برای اعطای وام‌های کم بهره و تنفس بالا و فعالیت برای امرار معاش در قالب لحاظ کردن دستورالعمل‌ها را داریم چرا که دیگر قادر به تعطیلی بیش از این نیستیم. 

وی ادامه داد: اگر قصد عبور از وضعیت موجود را داریم باید مسؤولان مربوطه وظایف خود را به خوبی انجام دهند که هم باعث ضرر به اصناف و هم باعث از دست دادن عزیزان خود نباشیم.

رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: صنف ما برای اجرای هر نوع پروتکل بهداشتی اعلام آمادگی می‌کند اما باتوجه به شرایط اقتصادی که حاکم است و درصورتی که بانک‌ها، سازمان امور مالیاتی و سایر ادارات فعالیت می‌کنند، تعطیلی واحدهای صنفی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول