اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

وقتی کمک خیران جای خالی بودجه دولت را پر می‌کند/ روایت حضور کادر درمان بسیجی در منطقه زینبیه

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: یکی از مشکلات اساسی در اردوهای جهادی، بحث بودجه است؛ بودجه‌‌ دولتی زیادی به بحث‌های جهادی تعلق نمیگیرد و بسیار محدود است.

وقتی کمک خیران جای خالی بودجه دولت را پر می‌کند/ روایت حضور کادر درمان بسیجی در منطقه زینبیه

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هنگامی‌ که صحبت از اردوی جهادی دانشجویان در مناطق محروم می‌شود، تصوراتی از استان‌ها و شهرستان‌های مرزی در ذهن مخاطبان ایجاد می‌شود در حالی که به فاصله کمتر از چند کیلومتر از مرکز شهر اصفهان منطقه‌ای وجود دارد که زندگی مردمانش به سختی در حال گذران است.

البته که می‌دانیم وقتی بحث هزینه‌های درمانی و به‌ ویژه دندانپزشکی به میان می‌آید، مردمی که در طبقه متوسط جامعه هم قرار دارند شاید به زحمت از پس این هزینه‌ها برآیند و اینجاست که اهمیت کار دانشجویان جهادی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیش از پیش نمایان می‌شود.

 

گروه جهادی فاطمه‌الزهرا (س) بسیج دانشگاه علوم پزشکی اصفهان چند سالی می‌شود که در زمینه‌های مختلف به ویژه در حوزه پزشکی که حوزه تخصصی این دانشجویان است، به خدمت‌رسانی به هم‌وطنان در مناطق مختلف کشور می‌پردازد.

وحید ضرغامی مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: قرارگاه جهادی فاطمه‌الزهرا (س) وابسته به بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در راستای خدمت به مردم محروم، در بهمن‌ماه سال گذشته فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

 

وی ادامه داد: در این قرارگاه، دو هدف عمده دنبال می‌شود، هدف اول برگزاری مدون و مداوم اردوهای جهادی در راستای برآورده کردن نیازهای بهداشتی‌درمانی مردم کمتر برخوردار و هدف دوم برآورده کردن نیازهای به‌ روز جامعه در زمینه بهداشت و درمان از جمله اپیدمی کرونا و مقابله با آن است.

ضرغامی عنوان کرد: در این قرارگاه، هفت کارگروه مختلف یعنی کارگروه‌های پزشکی، دندان‌پزشکی، توان‌بخشی، پرستاری و مامایی، فرهنگی، رسانه و پشتیبانی تشکیل شده است.

 

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: البته تا پیش از این، بسیج دانشجویی، در زمینه‌‌های مختلف، اقدامات جهادی داشته‌است ولی با تشکیل این قرارگاه، به‌دنبال انسجام این فعالیت‌ها و همچنین افزایش گستره و دامنه خدمات بودیم.

برگزاری اردوی جهادی در منطقه زینبیه اصفهان

وی عنوان کرد: خروجی این قرارگاه تابه‌حال دو اردوی جهادی دو روزه و سه‌روزه به مناسبت، عید مبعث و همچنین نیمه شعبان، در منطقه زینبیه بود. 

 

ضرغامی افزود: بیش از ۳۰۰ نفر از هموطنان از خدمات مختلف بهداشتی درمانی بهره‌مند شدند که بازخوردهای بسیار خوبی از این اقدامات گرفتیم و درخواست‌های مختلفی از مناطق مختلف، جهت ارائه خدمات به ما پیشنهاد شده، که در صورت توان به آن‌ها خواهیم پرداخت.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در اردوی اخیر در محله زینبیه حدود ۱۷۰ مراجعه‌کننده داشتیم، افزود: اعضا اردو‌ نیز ۳۵ نفر دانشجو، فارغ‌التحصیل و اساتید بودند، از همه ترم‌ها حضور داشتند، مکان اردو برای بحث نوبت‌دهی در حرم زینبیه و مکان خدمت‌رسانی کلینیک خیریه سیدنا بود.

 

وی تصریح کرد: در این اردو، ۶ یونیت فعال داشتیم؛ بعد از اردو اول تعداد زیادی مراجعه کننده داشتیم که بازهم نیاز به خدمات دندانپزشکی داشتند و از ما درخواست خدمات می‌کردند، به همین دلیل یک اردو نوروزی برگزار کردیم که متشکل از تیم دندانپزشکان آقا بود و در ۳ روز برگزار شد و کار درمان انجام شد.

ضرغامی عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی ما در این فعالیت‌ها، بحث بودجه است؛ بودجه‌‌ دولتی زیادی به بحث‌های جهادی تعلق نمیگیرد و بسیار محدود است.

هزینه اردوهای جهادی به سختی و با کمک خیرین تأمین می‌شود

ضرغامی عنوان کرد: برای هر اردوی دندانپزشکی تا ۱۰ میلیون تومان هزینه مواد داریم و هزینه بالایی است و تا امروز به سختی، توسط خیرین پیش رفته است.

 

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پیرامون تأمین هزینه‌های اردو، اظهار داشت: با توجه به این شرایط و بالا رفتن قیمت وسایل و مواد پزشکی و به‌خصوص مواد دندان‌پزشکی، با مشکلات فراوانی دست‌ و پنجه نرم کردیم و سعی کردیم که از طرق مختلف و خیرین مختلف در این زمینه کمک بگیریم ولی همچنان با مشکلات و معضلات مالی، شدیداً مواجه هستیم و جا دارد که از تمام نهادهای دولتی و خصوصی و خیرین درخواست کنم که در این امر خداپسندانه ما را یاری کنند. 

وی افزود: به دلیل این که تا الان از نهادهای دولتی مثل دانشگاه، کمک‌ زیادی نشده است و نیاز به حمایت‌های بیشتری جهت تقویت اردوهای جهادی نیاز است.

 

ضرغامی تصریح کرد: هدف غایی ما این است که با توجه به این شرایط اقتصادی و هزینه بالای خدمات درمانی، امید است بتوان در حد توان، نیازهای مردم محروم را برطرف کنیم تا علاوه بر مشکلات معیشتی، حداقل دغدغه‌ی تأمین سلامت خود را نداشته باشند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ر۳۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول