اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

پیشرفت ۶۰ درصدی مصوبات سفر استاندار به کاشمر/ اهالی «گندم‌بر» از آب شرب بهره‌مند می‌شوند

فرماندار کاشمر با اشاره به سفر استاندار خراسان رضوی در هفتم بهمن سال گذشته، گفت: در این سفر ۲۵ مصوبه به تصویب رسید و در حال حاضر مجموع این مصوبات از پیشرفت ۶۰ درصدی برخوردار است.

پیشرفت ۶۰ درصدی مصوبات سفر استاندار به کاشمر/ اهالی «گندم‌بر» از آب شرب بهره‌مند می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، مسلم ساقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در سالن کنفرانس فرمانداری کاشمر اظهار کرد: سال گذشته قبل از انجام سفر به‌صورت تخصصی و کارشناسی پیشنهاد مطرح‌ شده در جلسات شهرستانی و استانی با حضور مدیران دستگاه‌ها بررسی و در جلسه جمع‌بندی با حضور مدیران کل پیش‌نویس آن انجام شد.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه پس از حضور استاندار خراسان رضوی در هفتمین روز بهمن‌ماه در کاشمر و دیدار با اهالی روستای اسحاق‌آباد و بازدید از تعدادی واحد صنعتی و تولیدی و نیز تعدادی از پروژه‌های عمرانی، جلسه جمع‌بندی سفر در محل فرمانداری کاشمر برگزار شد، عنوان کرد: در این جلسه با ریاست استاندار طرح‌ها و پروژه‌هایی که قبلاً پیش‌نویس آن آماده‌ شده بود مطرح و پس از بررسی دقیق و تعیین مهلت زمانی برای اجرا و نحوه تخصیص اعتبار، ۲۵ مصوبه به تصویب رسید.

شهریور امسال ۱۰ کیلومتر از قطعه دوم جاده کاشمر به بهره‌برداری می‌رسد

وی با اشاره به اینکه پس‌ازاین جلسه، مصوبات از سوی معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ‌ شده است، افزود: موضوع جاده کاشمر به سه‌راهی شادمهر به‌عنوان یکی از مطالبات جدی مردم منطقه اولین مصوبه بود، بر این اساس مقرر شد با تخصیص کامل اعتبار درنظرگرفته شده ۱۰ کیلومتر اول از قطعه دوم این جاده در شهریورماه و ۱۰ کیلومتر دوم همین قطعه در دهه فجر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

ساقی ادامه داد: اگرچه اجرای پروژه محور کاشمر به سه‌راهی شادمهر به‌عنوان بزرگراه مصوب شده است، اما به دلیل اینکه امکان استفاده از قیر رایگان در بزرگراه وجود ندارد، پروژه از بزرگراه به اجرای باند دوم تغییر کرد.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه اجرای قطعه سوم و آخرین قطعه این محور ۵۵ کیلومتری به طول ۲۰ کیلومتر از طریق ماده ۵۶ با سرمایه‌گذاری بانک‌ها پیگیری شد، بیان کرد: خوشبختانه بانک مرکزی یکی از بانک‌ها را برای سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی در قطعه سوم معرفی کرده است و در حال حاضر اسناد مناقصه آماده‌ شده است که به‌محض برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار شاهد آغاز عملیات اجرایی در این قطعه خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری تأمین و جایگزینی اراضی در منطقه شصت دره واقع در جاده ییلاقی کاشمر به کوهسرخ مصوب شده است، یادآور شد: در خصوص اختلاف بین میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر در خصوص اجرای طرح توسعه و احداث بنا در جوار بقعه امامزادگان کاشمر نیز، موضوع در کمیته فنی مطرح شد که پس از رفع نواقص از سوی مشاور طرح جدید تأیید و ابلاغ می‌شود.

آغاز ساخت تصفیه‌خانه مرکزی فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر

ساقی ایجاد تصفیه‌خانه مرکزی فاضلاب در شهرک صنعتی کاشمر را یکی دیگر از مصوبات سفر استاندار خراسان رضوی به کاشمر عنوان کرد و گفت: با توجه به‌ضرورت ایجاد تصفیه‌خانه و رفع دغدغه‌های زیست‌محیطی تاکنون طی چندین نوبت مناقصه برگزار شده است اما متقاضی وجود نداشته است.

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه اعتبار موردنیاز برای احداث تصفیه‌خانه مرکزی فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر ۱۳ و نیم میلیارد تومان پیش‌بینی‌ شده است، ادامه داد: خوشبختانه در آخرین مرحله برنده مناقصه مشخص شد و در حال حاضر نیز پیمانکار پروژه که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آستان قدس رضوی است با اعتبار اولیه دو میلیارد تومانی و تجهیز کارگاه، عملیات اجرایی را آغاز کرده است.

وی تکمیل پروژه نیمه‌تمام مجتمع فرهنگی علوم قرآنی کاشمر با پیشرفت بالای ۷۰ درصد را پنجمین مصوبه این سفر اعلام کرد و افزود: مقرر شد تا اعتبار پروژه تا پایان سال مالی به‌صورت کامل تخصیص یابد و برای تکمیل کامل پروژه نیز اعتبار جدید اختصاص یابد.

ساقی با بیان اینکه فرهنگسرای بزرگ شهید مدرس توسط دفتر فنی استانداری فازبندی شده است، ابراز کرد: فاز نخست این پروژه که شامل ساختمان اداری است در هفته دولت تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار کاشمر با اشاره به نارضایتی و گلایه ساکنین مسکن مهر از عدم آماده‌سازی این مجموعه، گفت: در این راستا جلسه‌ای بین شهرداری کاشمر، راه و شهرسازی و دفتر فنی استانداری برگزار شد و با حضور یک تیم کارشناسی موارد صورت‌جلسه شد و در سفر اخیر مدیرکل راه و شهرسازی نیز مقرر شد تا بر اساس تفاهم‌نامه‌های قبلی سایت تحویل شهرداری کاشمر شود.

وی با تأکید بر اینکه دفاتر ICT و پست‌بانک در تمامی روستاهایی که درخواست ارائه کردند تا پایان خردادماه راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: نهمین مصوبه سفر استاندار موضوع تأمین روشنایی مبادی ورودی‌های شهر کاشمر بود که مقرر شد به‌صورت سه‌جانبه شهرداری، شرکت توزیع برق و راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آن را به سرانجام برسانند.

رئیس شورای اداری کاشمر ادامه داد: اگرچه قسمتی از طرح روشنایی در ورودی کاشمر از سمت کوهسرخ توسط شهرداری در دست اجراست، اما دو دستگاه دیگر اجرای تعهد را منوط به تخصیص اعتبار کردند.

بلوک زایمانی خردادماه افتتاح می‌شود

ساقی با بیان اینکه بلوک زایمانی بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر با پیشرفت ۸۵ درصدی در هفته دولت تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: در خصوص ارتقای اینترنت در برخی از روستاها هم مقرر شد تا این مشکل تا پایان خردادماه برطرف شود.

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد سطح شهرک صنعتی کاشمر اشتغال است، طرح توسعه این مجموعه را یکی از مصوبات سفر بهمن‌ماه استاندار خراسان رضوی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه از ابتدای سال، پس از طی تشریفات قانونی این پروژه وارد فاز عملیاتی شده است و هم‌اکنون نیز زیرساخت‌های آن در حال اجراست.

وی با بیان اینکه طرح هادی روستایی در اسحاق‌آباد و ممرآباد با حضور کارشناسان بازنگری شده و در سال جاری اجرا خواهد شد، اذعان کرد: در راستای بازسازی و نوسازی منازل روستایی در روستای اسحاق‌آباد مقرر شد که به ۳۰ نفر از متقاضیان ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۲۵ میلیون تومان بلاعوض پرداخت شود و تاکنون نیز ۱۶ نفر در این زمینه تشکیل پرونده دادند و تنها ۳ نفر به مرحله صدور پروانه رسیدند.

ساقی با تأکید بر اینکه در حوزه بازنگری طرح‌های هادی روستایی در راستای فراهم شدن زمینه برای سرمایه‌گذاری، تعیین تکلیف الحاق کارگاه‌ها انجام می‌شود، افزود: مدرسه خیرساز روستای اسحاق‌آباد که نیمه‌کاره رها شده است از سوی اداره کل نوسازی مدارس تا پایان سال تحصیلی امسال تکمیل می‌شود.

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه کمک ۵۰ میلیون تومانی استانداری به دهیاری روستای اسحاق‌آباد و اختصاص ۵۰ تن سیمان برای پروژه‌های عمرانی این روستا در دست انجام است و هماهنگی‌های لازم انجام‌ شده است، عنوان کرد: با توجه به بازدید استاندار از واحد گیاهان دارویی کاشمر و درخواست مدیر این مجموعه برای بازگشت مالیات بر ارزش‌افزوده پرداختی این واحد، با دستور استاندار اسناد ۵۰۰ میلیون تومان آماده و به‌زودی برگشت داده می‌شود.

محروم‌ترین روستای کاشمر از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌شود

وی با اذعان به اینکه روستای گندم‌بر از توابع بخش مرکزی کاشمر تنها روستای شهرستان است که از نعمت آب شرب بهداشتی سالم محروم است و آب شرب موردنیاز از طریق تانکر تأمین می‌شود، تأکید کرد: پروژه خط انتقال آب شرب بهداشتی از طریق روستای شمس‌آباد در دست انجام است که امیدواریم خردادماه امسال ساکنین این روستای محروم از نعمت آب شرب بهداشتی و سالم بهره‌مند شوند.

ساقی ادامه داد: با توجه به درخواست بومگردی‌ها در روستاهای فدافن، قوچ پلنگ، فرح‌آباد و سایر روستاهای متقاضی سقف تسهیلات به ۴ میلیارد افزایش‌ یافته است و در این راستا نیز تعدادی متقاضی پس از اخذ موافقت‌های اولیه برای دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی شدند.

فرماندار کاشمر تأمین زمین موردنیاز برای ساخت مسکن محرومین و طرح اقدام ملی مسکن، طرح گردشگری شمال آستانه مقدسه امامزاده سید مرتضی(ع) و سمت راست بلوار منتهی به این امامزاده و جلوگیری از خام‌فروشی محصولات کشاورزی را سه دیگر مصوبه سفر استاندار به این شهرستان عنوان کرد و افزود: نصب چمن مصنوعی در سه روستا تا پایان سال مالی به اتمام می‌رسد.

وی آخرین مصوبه سفر استاندار را تعیین تکلیف وضعیت ساخت‌وسازها در منطقه حسین‌آباد کاشمر عنوان و خاطرنشان کرد: در این راستا مصوب شد تا بر اساس طرح جامع جدید شهر کاشمر  برای ساخت‌وسازهای خارج از محدوده پرونده تشکیل و به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شود.

برگزاری مراسم شب‌های قدر در فضای باز

ساقی همچنین با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی کاشمر بر ضرورت توجه جدی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و اجتماعات عمومی تأکید کرد و گفت: متأسفانه عادی‌انگاری یکی از آسیب‌هایی است که از سوی برخی افراد در جامعه صورت می‌گیرد.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه در پیک چهارم کرونا با یک جهش در تعداد مبتلایان سرپایی روبرو بودیم، ابراز کرد: در این مدت در حوزه بستری‌شدگان به یک ثبات رسیدیم و به لحاظ تعداد فوتی‌های ناشی از این ویروس کرونا از میانگین استان پایین‌تر قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۳۱ بیماری کرونایی از شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و سبزوار در بیمارستان شهید مدرس کاشمر بستری هستند، خواستار استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی شهروندان شد.

ساقی همچنین در خصوص برگزاری مراسم شب‌های احیا و نماز عید فطر یادآور شد: برابر مصوبه ستاد ملی کرونا مراسم شب‌های قدر و نماز عید فطر در فضای باز و جمعیت محدود با حداکثر زمان دو ساعت منعی ندارد، ضمن اینکه منع تردد شبانه در این شب‌ها نیز اجرا نمی‌شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول