اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تصویب طرح‌های گازرسانی و آب‌رسانی به روستاهای نی‌ریز

نماینده نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع مشکلات روستاهای حوزه انتخابیه از جمله اولویت‌های مهم ما در عرصه خدمت‌رسانی است.

تصویب طرح‌های گازرسانی و آب‌رسانی به روستاهای نی‌ریز

به گزارش خبرگزاری فارس از نی ریز، استان فارس از جمله استان‌هایی است که مناطق روستایی در شهرستان‌های مختلف آن بسیار زیاد است و محرومیت روستایی و نیازهای مردم نیز بسیار قابل تامل است

نبود آب لوله کشی، گاز و راه روستایی مناسب از جمله مهمترین نیازهای روستاییان استان فارس است که نمایندگان مجلس یازدهم نیز تاکنون خدمات شایانی در این عرصه داشته‌اند.

شهرستان‌های نی‌ریز، استهبان و بختگان استاد فارس از جمله شهرستانهای مستعد در زمینه کشاورزی و صنعت می‌باشند که اهالی این حوزه انتخابیه نیز، مطالبات فراوانی  در این زمینه‌ها دارند.

 فرهاد طهماسبی نماینده مردم شهرستان‌های نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی نیز رسیدگی به مشکلات روستائیان را از اولویت‌های مهم خود برشمرد و گفت: مهمترین سرمایه‌های اقتصادی و نیروی انسانی ما در روستاها است و برای بهره‌وری از این نعمت باید مشکلات حوزه روستایی مرتفع شود.

از اقدامات اخیر این نماینده مجلس در حوزه روستایی می‌توان به اتصال شهرستان نی‌ریز به شهرستان داراب اشاره کرد. با این اتصال که از طریق روستای بنه کلاغی بخش قطرویه ایجاد شده است، یک‌صد کیلومتر از مسیر شهرستان نی‌ریز تا بندرعباس کوتاه‌تر شد.

این عملیات، با پیگیری‌ نماینده مردم استهبان، نی‌ریز و بختگان در مجلس و تلاش اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای شهرستان نی‌ریز در محور روستای  بنه‌کلاغی بخش قطرویه نی‌ریز تا روستای بازرگان شهرستان داراب با ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار انجام شد.

طهماسبی در این باره بیان داشت: این عملیات انجام شد و به دنبال اختصاص بودجه جهت آسفالت مسیر ۱۴ کیلومتری بین دو روستای  بنه کلاغی نی‌ریز و بازرگان داراب هستیم تا با اتمام این پروژه مهم و کوتاه‌تر شدن ۱۰۰ کیلومتری مسیر تا بندرعباس، یکی از انتظارات دیرین مردم منطقه محقق شده باشد.

گفتنی است از این  مسیر چهارده کیلومتری، ۵ کیلومتر در حوزه شهرستان نی‌ریز و ۹ کیلومتر در حوزه شهرستان داراب قرار دارد.

اتصال روستای جزین شهرستان بختگان با جمعیتی بالغ بر ۷۰۰ نفر به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات خدمت دیگری است که با پیگیری این نماینده مجلس در حوزه انتخابیه صورت گرفته است.

پیگیری، تصویب و اختصاص بودجه به طرح‌های آب‌رسانی و گازرسانی به روستاهای خانه کت و قشم قاوی استهبان، تنگ‌حنا، بسترم و پیچکان نی‌ریز، جزین، ده‌زیر و دهستان بختگان در این شهرستان و همچنین پیگیری و رفع موانع صادرات انجیر استهبان و بهسازی جاده‌های روستایی شهرستان بختگان نیز از جمله خدمات طهماسبی درعرصه روستایی است.

رفع مشکل در خصوص صدور اسناد مالکیت اراضی واقع در محدوده محیط زیست روستاهای غوری، بشنه نی‌ریز از دیگر اقدامات مهمی است که تا کنون توسط طهماسبی پیگیری و عملیاتی شده است.

امید است با همت این نماینده مجلس، دیگر مشکلات حوزه روستایی و روستاییان این سه شهرستان نیز رفع و شاهد توسعه همه جانبه روستاهای این حوزه انتخابیه باشیم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول