اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حمایت دبیرکل ناتو از اوکراین و جمهوری‌چک در تقابل با روسیه

دبیر کل ناتو در نشست خبری با استقبال از تنش زدایی مسکو با کی‌یف، ضمن ابراز حمایت از اوکراین گفت که ناتو با دولت جمهوری چک در زمینه اخراج دیپلمات‌های روسیه ابراز همبستگی می کند.

حمایت  دبیرکل ناتو از  اوکراین و جمهوری‌چک در تقابل با روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دبیر کل ناتو سه شنبه گفت که ناتو انتظار دارد روسیه به تنش نظامی در مرزهای خود با اوکراین پایان دهد و وارد یک روند سیاسی شود.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو پس از دیدار با «ادوارد هگر» نخست وزیر اسلواکی در یک نشست مطبوعاتی مشترک گفت که از کاهش تنش‌ها در مرز اوکراین و روسیه استقبال می کند.

وی مدعی عدم احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین از سوی روسیه شد و از الگوی رفتاری این کشور ابراز نگرانی کرد. استولتنبرگ مدعی شد که ناتو، روسیه را به پایان دادن به تشجمع نظامی در اوکراین و اطراف آن فراخواند.

به گفته استولتنبرگ، مسکو حین رزمایش نظامی بیشترین تجمع نیروهای روس از زمان الحاق کریمه را  نزدیک مرز اوکراین مستقر کرد. این در حالی است که وزارت دفاع روسیه پنجشنبه گذشته اعلام کرد که پس از تجمع نظامی گسترده، دستور خروج نیروهای خود از مرز اوکراین را صادر کرده است.

دبیرکل ناتو با ابرازهمبستگی شدید با دولت اوکراین گفت: «ما همچنین انتظار داریم که روسیه در روند سیاسی حسن نیت داشته باشد زیرا تنها از طریق مذاکره است که می توانیم یک راه حل سیاسی پایدار پیدا کنیم.»

وی در پاسخ به سئوالی درباره اقدام اخیر جمهوری چک برای اخراج دیپلمات‌های روس گفت که ناتو با دولت چک ابراز همبستگی می کند.

وزارت خارجه چک در روزهای گذشته 18 دیپلمات و بیش از 60 کارمند سفارت روسیه را به اتهام جاسوسی اخراج کرد.

دبیر کل ناتو در حالی  مواضع ضد روسیه خود را تکرار کرد که ناوگان دریای سیاه روسیه سه شنبه در نمایش قدرت به این ائتلاف و آمریکا  رزمایشی را در دریای سیاه  آغاز کرد. این رزمایش در بحبوحه ورود یک ناو ایالات متحده در  به منطقه برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری  «اینترفکس» ناوگان دریای سیاه روسیه سه شنبه اعلام کرد که «رزمناو مسکووا» رزمایشی با مهمات واقعی را با سایر کشتی‌ها و بالگردهای نظامی برگزار می‌کند. این اعلامیه ساعاتی پس از آن صورت گرفت که نیروی  دریایی ایالات متحده در اروپا اعلام کرد که یک ناو ایالات متحده، در حال حرکت به دریای سیاه برای همکاری با متحدان و شرکای ناتو در منطقه است. آخرین اخبار از ورود ناو آمریکایی به دریای سیاه حکایت دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول