اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر خارجه آمریکا بر اهمیت شروع مذاکرات با روسیه تاکید کرد

وزیر خارجه آمریکا ضمن هشدار به روسیه درباره اقدامات تهاجمی این کشور بر اهمیت شروع گفت‌وگوهای رسمی میان دو کشور درباره اختلافات موجود تاکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا بر اهمیت شروع مذاکرات با روسیه تاکید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت، دولت واشنگتن معتقد است که باز کردن مذاکره با مسکو به سود روابط دوجانبه است.

بلینکن در ادامه تاکید کرد که اگر روسیه به اقدامات تهاجمی و بی پروایانه خود ادامه دهد ایالات متحده آماده پاسخ است. همزمان وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که واشنگتن به دنبال برقراری یک رابطه قابل پیش بینی و حساب شده با مسکو است. 

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود: همه اینها؛ اینکه اگر روسیه به اقدامات خود ادامه دهد ما چه می‌کنیم یا اینکه ما بخواهیم مسیر پایدارتر و قابل پیش بینی را انتخاب کنیم در مذاکرات رودررو بهتر مشخص خواهد شد. 

بلینکن در ادامه مصاحبه خود از پاسخ دادن به این سوال که آیا مسکو آمادگی خود را برای نشست دوجانبه که از طرف واشنگتن پیشنهاد شده است اعلام کرده یا نه طفره رفت. 

بلینکن در این زمینه گفت: من نمی‌دانم که(پیشنهاد ما) رسما مورد پذیرش قرار گرفته است یا نه اما می‌دانم که ما در حال مذاکره درباره زمانبندی این نشست هستیم. 

روابط میان روسیه و آمریکا که از قبل نیز دچار تیرگی بود بعد از روی کار آمدن جو بایدن و اعمال اقدامات ضدروسی بیشتر از جمله اعمال تحریمهای جدید و همچنین اخراج دیپلماتهای روسی از آمریکا دچار تنش فزاینده شده است.

با این حال به نظر می‌رسد دو طرف در حال رایزنی برای برگزاری یک دیدار رسمی میان روسای جمهور دو کشور هستند.

به دنبال تشدید تنشها میان دو طرف، رسانه‌های روسی اخیرا گزارش دادند که مسکو، دولت واشنگتن را در صدر لیست کشورهای غیردوست خود قرار داده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول