اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

۷۰ درصد داوطلبین شوراهای شهر استان البرز تأیید شد

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شائبه‌ای مبنی بر عدم تأیید صلاحیت اکثریت داوطلبین شوراهای شهر و روستا توسط هیأت نظارت، گفت: 70 درصد از داوطلبین حضور در کرسی شوراهای شهر استان البرز تأیید شدند.

۷۰ درصد داوطلبین شوراهای شهر استان البرز تأیید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی حدادی، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه که در سالن باشگاه میلاد برگزار شد، با اشاره به اینکه شوراها و مدیریت شهری خط مقدم خدمت به مردم هستند، گفت: باید دقت داشته باشیم تا مشارکت حداکثری را در انتخابات فراهم کنیم؛ اهمیت انتخابات بالا است چرا که سرنوشت هر شهری طی چهارسال آتی توسط منتخب مردم در کرسی اجرایی رقم خواهد خورد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در رابطه با احراز صلاحیت کاندیداهای شورای شهر اسلامی در استان البرز هر پرونده به صورت جدی و دقیق بررسی شده است و نهادهای پنج گانه نیز استعلام گرفته ایم؛ با این تفاسیر اعتراض کاندیدایی که رد صلاحیت شدند بررسی خواهد شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه شائبه پیش آمده بود که این دوره همه رد صلاحیت خواهند شد، ادامه داد: در مجموع می‌توان گفت حدود ۷۰ درصد از دواطلبین تأیید صلاحیت شدند و مابقی رد صلاحیت شدند.

به گفته حدادی آمار تأیید صلاحیت‌ها به تفکیک شهرستان‌ها، ۷۸ درصد داوطلبین شورای شهر شهرستان فردیس، ۹۱ درصد داوطلبین شورای شهر شهرستان نظرآباد، ۶۳ درصد داوطلبین شهرستان چهارباغ، ۸۵ درصد شهرستان ساوجبلاغ، ۷۵ درصد شهرستان اشتهارد، ۸۲ دصد طالقان و ۸۷ درصد برای کرج تأیید شدند.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس در بخش دیگری ضمن انتقاد از معیشت مردم و وضعیت اقتصادی فعلی جامعه، تصریح کرد: زمانی که ارز دولتی برای نهاده‌های کشاورزی به صورت کامل پرداخت می‌شود نباید قیمت مرغ در کشور به این وضع در بیاید.

حدادی ضمن تأکید بر اینکه انحصار واردات باید شکسته شود، یادآور شد: تولید به اندازه کافی حمایت نمی‌شود. استان البرز در این حوزه ظرفیت‌های متعددی دارد و در هر حوزه از جمله گردشگری، خدمات، تولید مواد غذا، تولید دارو مثل همین واکسن‌هایی که در دست تولید قرار دارد می‌تواند به حوزه اقتصادی کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه بخشی از منابع طبیعی به افراد سپرده شده که در مواردی شاهد انحراف نیز بوده‌ایم، ادامه داد: حمایت از تعاونی‌ها نیز باید توجه ویژه ای داشت، تعاونی‌ها اگر حمایت شوند و نظارت لازم صورت گیرد شاهد تعطیلی زمین‌های کشاورزی و شهرک‌های گلخانه‌ای نخواهیم بود. باید از افراد بومی استفاده کنیم، در برخی موارد افراد غیر بومی ورود می‌کنند زمین را به دست می‌گیرد و هیچ بهره و سود اقتصادی برای ما نخواهند داشت.

این نماینده مجلس با تأکید بر اهمیت اعتماد بر بخش خصوصی، یادآور شد: دولت باید نظارت جدی بر عملکرد بخش خصوصی داشته باشد اما در امور اجرایی دخالتی نکند؛ کشور ما جوانان توانمندی هستند و باید به آن‌ها اعتماد شود؛ شرکت‌های دانش بنیان از جمله این موارد است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول