اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

خیز ازبکستان برای جذب 1.7 میلیون گردشگر خارجی در سال جاری میلادی

معاون نخست وزیر ازبکستان از برنامه این کشور برای جذب یک میلیون و 700 هزار نفر گردشگر خارجی در سال جاری خبر داد.

خیز ازبکستان برای جذب 1.7 میلیون گردشگر خارجی در سال جاری میلادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «عزیز عبدالحکیم‌اف» معاون نخست وزیر، وزیر گردشگری و ورزش ازبکستان گفت: این کشور برنامه ریزی می‌کند در سال جاری میلادی تعداد گردشگران خارجی را تا یک میلیون و 700 هزار نفر افزایش دهد.

وی افزود: رئیس جمهور ازبکستان دستور داد که در سال جاری میلادی به کشور یک میلیون و 700 هزار نفر گردشگر خارجی و 7 میلیون و 500 هزار نفر گردشگر داخلی جذب شود ضمن این که صادرات خدمات گردشگری باید در سطح 370 میلیون دلار قرار گیرد.

وزیر گردشگری و ورزش ازبکستان اظهار داشت: شایان ذکر است که در این کشور 784 آثار اسلامی، 19 اثر میراث فرهنگی مسیحی و 8 اثر میراث فرهنگی بودایی وجود دارد. با استفاده از این امکانات در سال جاری میلادی می‌توانیم 700 هزار نفر گردشگر جذب کنیم که حجم کل خدمات گردشگری در سطح 130 میلیون دلار قرار می‌گیرد.

عبدالحکیم‌اف خاطرنشان کرد: در سال جاری میلادی برای صنعت گردشگری در سطح مناطق به طور کلی 104 هزار و 612 دلار و برای پتانسیل گردشگری این کشور در کشورهای خارجی معادل 570 هزار و 613 دلار هزینه می‌شود. همچنین در مسیرهای جدید داخلی و خارجی ارتباطات هوایی و ریلی برقرار خواهد شد.

وی ادامه داد: در شهر «سمرقند» مرکز جدید گردشگری ایجاد می‌شود. در این شهر 8 هتل و مجموعه ای از مناطق گردشگری فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول