اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

سازش قطعی 376 زوج در زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: طی یک سال گذشته ۴ هزار زوج متقاضی طلاق از خدمات مشاوره، مددکاری اجتماعی، روان‌شناسی سازمان بهزیستی بهره‌مند شده‌اند و ۳۷۶ زوج با سازش قطعی آغازی دوباره برای زندگی خود رقم زدند.

سازش قطعی 376 زوج در زنجان

محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در سال گذشته سازش بین زوجین متقاضی طلاق به بیش از ۱۳ درصد رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: در سال گذشته برای بیش از ۶۰۰ متقاضی طلاق یک هزار و ۲۰۰ یاری برگ برای دریافت خدمات مشاوره و روان شناختی از مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی غیردولتی تحت نظارت بهزیستی استان و همکار با طرح کنترل و کاهش طلاق ارائه شد.

وی گفت: در سال گذشته نزدیک به ۴ هزار زوج متقاضی طلاق از خدمات مشاوره، مددکاری اجتماعی، روان‌شناسی سازمان بهزیستی بهره‌مند شده‌اند و ۳۷۶ زوج با سازش قطعی آغازی دوباره برای زندگی خود رقم زدند.

محمدی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۵۰ نفر از متقاضیان طلاق تحت آموزش ارتقای مهارت‌های زندگی و کاهش آسیب‌های ناشی از طلاق قرار گرفتند، افزود: حفظ انسجام خانواده‌های در معرض طلاق و ایجاد زمینه‌های سازش ماندگار، شناخت عوامل مؤثر در طلاق به منظور برنامه‌ریزی مناسب در راستای صیانت از کانون خانواده و آگاه‌سازی جامعه، افزایش دسترسی عموم مردم به  خدمات سلامت روان در حوزه نیازمندی‌های خانواده و همچنین  مدیریت یکپارچه و کارآمد از آموزش‌های ارائه شده بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ارتقای کیفی و کمی خدمات روان‌شناختی و مشاوره تخصصی در حوزه خانواده، ایجاد آمادگی در اعضای خانواده برای ایفای نقش‌های صحیح در زمینه‌های مختلف فردی و اجتماعی را مهم ارزیابی کرد و افزود: جلب همکاری نهادهای دولتی و غیردولتی مرتبط در راستای حمایت‌های اجتماعی در صورت نیاز متقاضیان در راستای کاهش و کنترل طلاق، شناسایی و کمک به حل مسائل و مشکلات اجتماعی زوجین برای کاهش عوامل تنش‌زای ناشی از اختلافات خانوادگی، افزایش پایداری زندگی مشترک از طریق بهبود روابط اعضای خانواده  و.... از مهم‌ترین اهداف برنامه پیشگیری و مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق است.

وی افزود: در سال گذشته به منظور دانش افزایی و مهارت‌افزایی روان شناسان، مشاوران و آموزشگران و مدرسین  فعال در حوزه خانواده، دو دوره تربیت مربی (TOT) با عنوان غنی سازی و استحکام روابط زوجی و پیشگیری از جدایی(PREP) برای ۴۵ نفر و آموزش پیش از ازدواج (TOT) برای۳۱ نفر از مشاوران و روان شناسان و آموزشگران و مدرسین برگزار شد.

محمدی یادآور شد: در سال گذشته  در حوزه خانواده و طرح کنترل و کاهش طلاق نیز کارگاه‌های آموزشی به صورت مجازی با تدریس متخصصین فعال در حوزه خانواده برگزار شده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول