اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

رسالت و برنامه‌های شورای شهر

ترسیم چشم‌ انداز با نگاه ۱۴۲۰ در مدیریت شهری، پیگیری اعتبارات از دولت، مشارکت شهروندان در اداره شهر، شایسته‌سالاری و احترام به متخصصین و نخبگان، ایجاد مدیریت یکپارچه شهریقطعاً باعث تحول، پویایی و رشد همه جانبه شهر خواهد شد.

رسالت و برنامه‌های شورای شهر

گروه سیاسی سیاسی خبرگزاری فارس؛ یادداشت میهمان-مهدی پیرهادی: ۹ اردیبهشت ۷۸ بود که همزمان با سالروز صدور پیام امام خمینی (ره) در خصوص شوراها و پیام ویژه‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب، شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز به کار کرد.

مقام معظم رهبری در اولین سالروز تأسیس شورا فرمودند:  "خدای متعال را شکرگزاریم که در انتخابات شوراها یک نهاد دیگر برای خدمت به مردم تأسیس شد و ملت ایران یک گام دیگر به تحقق کامل قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی نزدیک گشت".

نهم اردیبهشت ماه، فرصت مغتنمی برای بازخوانی نقش، جایگاه و رسالت شوراها و تأثیرگذاری آنان در عرصه‌های مختلف کشور است؛ چرا که اقدامات مؤثر و عملی آنان زمینه رضایتمندی مردم از خدمت‌رسانی را به همراه دارد و اعتماد عمومی را افزایش خواهد داد.

از مهمترین وظایف شوراها انتخاب شهردار برای مدت چهار سال، بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی‌ها در حوزه شهری و روستایی، نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا و طرحهای مصوب در امور شهرداری، همکاری با مسئولان اجرایی، نهادها و سازمانها و برنامه‌ریزی در خصوص مشارکت مردم در انجام خدمات اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی است.

اکنون که در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ هستیم، امیدواریم با توجه به نقاط قوت و ضعفی که در شوراهای گذشته دیده شده، شاهد گام های موثری برای تحقق اهداف شورای ششم از سوی افراد متعهد و متخصصِ برگزیده از سوی مردم باشیم.

 بررسی و ترسیم چشم‌انداز این اولویت‌ها برای شورای ششم، بتواند شورای شهر را هرچه قوی‌تر و مستحکم‌تر در اجرای وظایف و کارکردهای خود قرار دهد.  

 ترسیم چشم‌ انداز با نگاه ۱۴۲۰ در مدیریت شهری، پیگیری اعتبارات از دولت، مشارکت شهروندان در اداره شهر، شایسته‌سالاری و احترام به متخصصین و نخبگان، ایجاد مدیریت یکپارچه شهری و همسان‌سازی قوانین و مقررات در مناطق ۲۲ گانه، درک مشکلات شهری از نزدیک و نظارت کارآمد بر فعالیت های شهرداری، اصلاح فرایندهای درآمدزایی و حذف هزینه‌های اضافی در جهت هرچه بهتر اداره شدن شهر، بهره‌مندی از کارشناسان و مدیران با تجربه و کارآمد، ارتقاء سطح معیشت کارکنان شهرداری تهران، بهره‌گیری از ظرفیت‌های سراهای محلات و فرهنگ سراها و مجموعه های ورزشی، توجه ویژه به آموزش های شهروندی، توسعه نظارت و تعامل سازنده با کلیه سازمان‌ها و نهادهای دولتی و حاکمیتی و مردم‌ نهاد در جهت کاهش آسیب‌ها و تلاش جهت ارتقای سلامت اجتماعی، روحی و جسمی شهروندان، توسعه و بهسازی ناوگان حمل و نقل شهری، کاهش ترافیک شهری، افزایش سرانه فضای سبز، تلطیف منظر شهری، توجه ویژه به معماری ایرانی و اسلامی، بازگرداندن مدیریت شهری به ریل خدمت و کار و جبران عقب‌ماندگی‌های دوره اخیر، توجه ویژه به ظرفیت های درون شهرداری بویژه سرمایه انسانی، دقت و تامل در انتخاب شهردار، تقویت بنیه بودجه سالانه، تلاش در جهت ایجاد شهر هوشمند،  توجه ویژه به اقتصاد شهری و درآمد پایدار، توجه خاص به زیست فرهنگی، اجتماعی خصوصا سمن‌ها، شورایاری‌ها، محلات و محیط زیست و ارتباط تنگاتنگ با کارشناسان و خبرگان متخصص در تقویت مصوبات شورا، قطعاً باعث تحول، پویایی و رشد همه جانبه شهر خواهد شد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول