اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بسته خبری پلیس| از کشف کلاهبرداری اینترنتی میلیاردی تا کشف میلیاردی پارچه قاچاق

فرمانده انتظامی استان مازندران از انهدام باند کلاهبرداری اینترنتی با ۵ میلیارد ریال کلاهبرداری و هک حساب بانکی بیش از ۲۵۰۰ شهروند خبر داد.

بسته خبری پلیس| از کشف کلاهبرداری اینترنتی میلیاردی  تا کشف میلیاردی پارچه قاچاق

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار" مرتضی میرزایی" در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی دریافت چند فقره پرونده قضائی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان به ارزش ۱۰۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال  از طریق راه‌اندازی سایت‌های صیغه‌یابی و ساخت درگاه جعلی، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی از انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات فنی از سوی کارآگاهان پلیس فتا خبر داد و تصریح کرد: با انجام اقدامات تخصصی مخفیگاه  ۳ متهم به کلاهبرداری اینترنتی در شهرستان آمل شناسایی شد و با هماهنگی قضائی این افراد در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران خاطر نشان کرد: متهمان پس از دستگیری به کلاهبرداری اینترنتی و هک حساب بانکی ۲ هزار و ۵۴۰ کاربر اینترنتی به ارزش ۵ میلیارد ریال در سراسر کشور با راه‌اندازی کانال صیغه‌یابی و درگاه جعلی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی اقرار کردند.

سردار میرزایی با اشاره به کشف ۱۲ قطعه سیم کارت تلفن همراه ، ۱۳ قطعه عابر بانک، ۳ گوشی تلفن همراه اندروید و یک لپ تاپ در بازرسی از مخفیگاه متهمان اظهار کرد: در بررسی‌های فنی از لوازم و تجهیزات مکشوفه متهمان، اطلاعات حساب بانکی  ۲۵۵ شهروند کشف شد.

وی در پایان از معرفی متهمان به مرجع قضائی خبر داد و افزود: اینگونه کانال‌ها و سایت‌ها از سوی افراد فرصت‌طلب و مجرمان سایبری برای کلاهبرداری و تخلیه حساب شهروندان راه‌اندازی می‌شود.

*کشف میلیاردی پارچه قاچاق در ساری 

محمد محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف ۵۵۰ طاقه پارچه قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در ساری خبر داد و گفت: در اجرای طرح های مبارزه با قاچاق کالا، کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس از عرضه انواع پارچه قاچاق توسط افرادی در شهرستان ساری باخبر شدند.

وی با بیان اینکه ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه متهمان را شناسایی کردند، افزود: پس از هماهنگی های قضائی متهمان دستگیر و در بازرسی از محل دپوی کالای قاچاق توسط آنان ۵۵۰ طاقه پارچه خارجی به متراژ تقریبی ۱۰ هزار متر کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ارزش کالای قاچاق کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار کرد: ضمن تحویل کالاهای قاچاق کشف شده به سازمان اموال تملیکی استان، متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

محمدپور در پایان با تاکید بر اینکه پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور و افزایش بیکاری می‌شود از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را بلافاصله از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

*کشف میلیاردی کالای قاچاق در قائم‌شهر 

مهدی خادمی فرمانده انتظامی شهرستان قائم‌شهر از کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و پانصد میلیون ریال خبر داد و گفت: ماموران پلیس آگاهی در پی دریافت خبری مبنی بر دپوی کالای قاچاق و فاقد مجوز گمرکی در یکی از مراکز تجاری، بررسی موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی در دستور کار خود قرار دادند.

وی ضمن بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی پس از انجام اقدامات اطلاعاتی محل دپوی کالای خارجی را شناسایی کردند، افزود: ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی مرجع قضائی در بازرسی از محل دپوی کالای خارجی فاقد مجوزهای گمرکی به اتفاق نماینده اداره صنعت و معدن ۲۸۸ عدد قوطی کمپوت،۴۸۰ بسته آدامس و ۱۴ هزار و ۲۰۰ نخ  سیگار خارجی قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی قائم شهر ارزش ریالی کالای خارجی کشف شده را بر اساس نظر کارشناسان یک میلیارد و پانصد میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: ماموران پلیس آگاهی در این ماموریت ۲ قاچاقچی کالا را دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی کردند.

خادمی در پایان با بیان اینکه برخورد پلیس با پدیده قاچاق بی‌تردید در"رونق تولید" سهم ویژه ای دارد، گفت: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک در زمینه قاچاق کالا موضوع را در کمترین فرصت ممکن به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول