اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

معرفت قرآن و ولایت دو پیش‌شرط مهم برای درک شب قدر هستند

امام جمعه فارسان گفت: اگر کسی می‌خواهد شب قدر را درک کند باید به معرفت قرآن و ولایت راه پیدا کند که هر دو در شب قدر نازل می‌شوند.

حجت‌الاسلام محسن ملک‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: امروز رژیم غاصب صهیونیستی، با بحران تشکیل کابینه و آشفتگى سیاسى بى‌سابقه‌اى روبه‌رو است از این رو نتانیاهو تلاش مى‌کند تا با انجام عملیات‌هاى تهاجمى علیه ایران خود را یگانه منجى قوم یهود در برابر تهدیدات خارجى نشان دهد.

امام جمعه فارسان ادامه داد: اسرائیلى‌ها در تلاشند تا خواسته‌هایشان را به‌عنوان شروط جدید در مسیر احیاء برجام به طرفین مذاکره دیکته کنند.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها در دوران جدید قصد دارند تا فشار بر روى ایران را حفظ کنند، توضیح داد: آن‌ها در دستگاه تحلیل خود به این نتیجه رسیدند که چون مسیر مذاکرات وین در جهت احیاء توافق برجام است، هرگونه اقدام خرابکارانه علیه منافع تهران پاسخى نخواهد داشت از طرف دیگر متوجه شدند که ظاهراً سیاست «صبر راهبردى» ایران هم به پایان رسیده است.

ملکپور با اشاره به تحولات اخیر در منطقه هم تشریح کرد: هدف قرار گرفتن کاروان امریکایی در دیرالزور و همچنین حملات متوالی نیروهای ارتش یمن به پایگاه‌ها و تاسیسات نفتی عربستان نشان از تغییر معادلات دارند؛ امروز محاسبات قدرت در منطقه باید با مؤلفه‌های جدیدی سنجیده شود و نقش نیروهای مقاومت در این معادلات بسیار پر رنگ است.

شب‌های قدر، شب معامله با خدا است

وی در ادامه با اشاره لیالی قدر، گفت: نکته مهم و قابل تأمل این شب‌ها این است که انسان اهل معامله با خدا و اهل اخلاص باشد و بتواند با خدا معامله کند. 

ملک‌پور با بیان اینکه در شب قدر رزقی که به انسان داده می‌شود رزق قرآن و ولایت است، توضیح داد: اگر کسی می‌خواهد شب قدر را درک کند باید به معرفت قرآن و ولایت راه پیدا کند که هر دو در شب قدر نازل می‌شوند.

وی افزود: اگر کسی به آن حقیقت برسد و شب قدر را درک کرد به حیات طیبه و امنیت می‌رسد و دست شیطان به او نمی‌رسد.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول