اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

درخواست قرقیزستان از سازمان ملل برای بازسازی زیرساخت‌های تخریب شده

وزیر امور خارجه قرقیزستان با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور آسیای مرکزی دیدار و برای احیای زیرساخت‌های تخریب شده درخواست کمک کرد.

درخواست قرقیزستان از سازمان ملل برای بازسازی  زیرساخت‌های تخریب شده

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «روسلان قزاق بایف» وزیر امور خارجه قرقیزستان با «ناتالیا ژرمن» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در آسیای مرکزی و رئیس مرکز منطقه‌ای دیپلماسی پیشگیرانه آسیای مرکزی در مورد اوضاع مرزی قرقیزستان و تاجیکستان گفت وگو کرد.

قزاق بایف اعلام کرد توافق نامه آتش بس بین طرفین حاصل شده و طرفین قصد دارند موضوع را از طریق مذاکره حل کند.

وی در مورد وقایع رخ داده در 29 آوریل 2021 و اوضاع کنونی در مناطق مرزی قرقیزستان توضیحاتی ارائه داد.

وزیر امور خارجه قرقیزستان بر پایبندی بیشکک به تعهدات و توافق نامه‌های بین المللی و دوجانبه تاکید و با تاسف یادآوری کرد که هر دو طرف قربانیان بسیار داشتند.

وی ضمن اشاره به تخریب زیر ساخت‌ها ابراز امیدواری کرد که سازمان ملل متحد در زمینه کمک به آوارگان داخلی و بازگشت آنها به مکان‌های اقامت دائم و همچنین بازسازی ساختارهای تخریب شده کمک کند.

رئیس مرکز منطقه‌ای سازمان ملل از توافق طرفین در مورد آتش بس و امضای پروتکل حل و فصل درگیری مسلحانه در مناطق مرزی منطقه باتکن قرقیزستان و منطقه سغد تاجیکستان استقبال کرد.

ژرمن آمادگی آژانس‌های سازمان ملل را برای ارائه کمک فنی به طرف‌های درگیر در اجرای توافق نامه‌های به دست آمده بین آنها در چارچوب برنامه‌های منطقه‌ای و دوجانبه ابراز داشت.

وی گفت که دبیرکل سازمان ملل متحد از نزدیک حوادث مرز قرقیزستان و تاجیکستان را دنبال می‌کند. مقر سازمان ملل همچنین از توافق آتش بس بین دو کشور آگاه است. سازمان ملل متحد از هر دو طرف می‌خواهد تا مذاکرات مستقیم را برای حل مسالمت آمیز ادامه دهند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول