اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

پایش منطقه حفاظت شده کوه دیل گچساران / وقوع 3فقره آتش سوزی

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: هم اکنون نیروهای مردمی، محیط زیست و منابع طبیعی در حال پایش منطقه حفاظت شده کوه دیل هستند.

پایش منطقه حفاظت شده کوه دیل گچساران / وقوع 3فقره آتش سوزی

مجید نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد:  پیش از ظهر امروز آتش سوزی در منطقه حفاظت شده کوه دیل گچساران  رخ داد که پس از چند ساعت تلاش  طاقت‌فرسا نیروهای امدادی و مردمی آتش سوزی در  منطقه حفاظت شده کوه دیل مهار شد.

وی ادامه داد:  برای مهار آتش در منطقه حفاظت شده کوه دیل  بیش از 30 نفر به منطقه اعزام شدند و هم اکنون نیروهای مردمی، محیط زیست و منابع طبیعی  در حال پایش منطقه هستند.

نظری گفت:با استفاده از بالگردهای شرکت نفت و گاز گچساران و نیز اکتشافات نفت استان فارس و با اقدامات به موقع نیروهای امدادی گسیل شده به منطقه نیز کمتر از سه هکتار از مراتع و جنگل ها در این آتش سوزی طعمه حریق شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران افزود: آتش سوزی در منطقه حفاظت شده کوه دیل به دلیل انفجار بخش لرزه‌نگاری نفت گچساران رخ داده بود.

نظری ابراز کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 3فقره آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های گچساران رخ داد که از مجموع این آتش سوزی‌ها 2 فقره در منطقه حفاظت شده کوه خامی و دیل و یک فقره در کوه‌های مشرف به پلیس راه  رخ داد.

 وی با بیان اینکه 70کیلومتر منطقه گچساران نیاز به آتش بر دارد، ابراز کرد: تا کنون 30کیلومتر آتشبر برای پیشگیری از گسترش آتش سوزی در جنگل ها و مراتع شهرستان گچساران ایجاد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران عنوان کرد:  طرح آتشبر برای پیشگیری و کاهش میزان خسارت ناشی از آتش سوزی های احتمالی در عرصه های طبیعی گچساران  در حال اجرا  است.

 نظری  با بیان اینکه سال گذشته600 هکتار از مراتع  و جنگل‌های گچساران  طعمه حریق شدند، گفت:  آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع  گچساران  در سال گذشته با رشد  51 درصدی نسبت به سال مشابه 98 داشته است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته آتش سوزی های در مناطق پلاک انبار شاهی، پشه کان اولیا، نارک، ، دیل ، خنگ بنار و کوه گهر، ماهور باشت، آبریگون و کوه پهن رخ داد.

به گزارش فارس،  بیش از ۴۳۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در گچساران وجود دارد که از این میزان ۳۲۰ هزار هکتار مرتع و بیش از ۱۱۵ هزار هکتار جنگل است.

انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول