اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

خسارت 5 هزار میلیارد تومانی خشکسالی/ ضرورت کمک‌های فوری دولت به کردستان

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان از خسارت بیش از 5 هزار میلیارد تومانی به اراضی کشاورزی استان خبر داد.

خسارت 5 هزار میلیارد تومانی خشکسالی/ ضرورت کمک‌های فوری دولت به کردستان

محسن فتحی رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، از خسارت بیش از 5 هزار میلیارد تومانی به اراضی کشاورزی استان خبر داد و اعلام کرد: این خسارت در پی کاهش 80 درصدی بارندگی در فرودین ماه امسال رخ داده است.

وی افزود: میزان بارندگی از ابتدای سال زراعی جاری (مهر ماه ۹۹) تا کنون نسبت به بلند مدت ۲۸ درصد و نسبت به سال پیش ۳۹ درصد در کل استان به طور میانگین کاهش یافته است.این میزان کاهش در فروردین ماه نزدیک به ۸۰ درصد می باشد.

به گفته فتحی خشکسالی شدید فروردین ماه موجب تشدید خسارات شده به نحوی که بسیاری از کشاورزان استان امید چندانی به برداشت محصولات ندارند.

فتحی با اشاره به اینکه استان کردستان بخاطر شرایط نامساعد اقتصادی ناشی از بیکاری و کرونا چندان وضعیت مطلوبی نداشت حالا با اضافه شدن مساله خشکسالی به کمک های اورژانسی دولت نیاز پیدا کرده است.

رییس مجمع نمایندگان استان کردستان در همین رابطه اضافه کرد: شدت و اثر ناشی خشکسالی بر بخش کشاورزی در مناطق شرق استان و شهرستانهای قروه، دهگلان ، بیجار و قسمت هایی از دیواندره و کامیاران بیشتر از سایر نقاط می باشد.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی در خاتمه عنوان کرد: برآورد میزان خسارت وارده ناشی از خشکسالی تا این تاریخ  (نهم اردیبهشت ۱۴۰۰ )برابر است با: کاهش تولید ۴۰۸هزار تن محصولات زراعی،  ۴۰۰۰ تن محصولات باغی، ۸۸۰ هزار تن علوفه دامی، ۹۳۰۰ تن گوشت قرمز و ۷۶۰ تن عسل که  جمعا معادل  ۴۸۰۰  میلیارد تومان است.

نماینده سنندج افزود: همچنین میزان 500 میلیارد تومان هم بر اثر سرمازدگی نیمه اول فروردین ماه به کشاورزی استان خسارت وارد شده است و مجموع خسارت بیش از 5 هزار میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول