اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

دور زدن محدودیت‌های کرونایی برای رسیدن به برغان + فیلم

گروهی از مردم در حالی اصرار داشتند تعطیلات آخر هفته را در روستای برغان بگذارند که ورودی روستا به دلیل شیوع کرونا و موج چهارم مسدود شده بود!

دور زدن محدودیت‌های کرونایی برای رسیدن به برغان + فیلم

خبرگزاری فارس البرز: ویروس کرونا این روزها بخشی از زندگی ما تبدیل شده است و انتظار می‌رود سرو کله زدن برای شکست و مقابله با آن کار هر لحظه و هر ثانیه ما باشد، اما گاه و بی‌گاه اتفاقات و یا رفتارهای خارج از تصور باعث تعجب می‌شود.

این روزها که با جزر و مد موج چهارم کرونا نیز مواجه هستیم، محدودیت‌ها تشدید شد و بسیاری از راه‌های تردد به اماکن تفریحی و تفرجگاهی بسته! اما گروهی نمی‌خواهند واقعیتی به نام کرونا را باور کنند و در این شرایط بحرانی نیز تمام سعی خود را می‌کنند بیماری را پیش کش خود و اطرافیانشان کنند.

در این راستا سرهنگ غلامعلی شرق، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز گفت: بنا به صلاحدید ستاد مقابله با کرونا ورودی مناطق گردشگری و تفریحی بسته شده است و ورود به چنین مناطقی به ویژه در ایام تعطیلات ممنوع است.

وی از اعمال جریمه برای نقض کنندگان قانون خبر داد و افزود: همچنین طرح ممنوعیت تردد شبانه در استان البرز اجرا می‌شود؛ تا کنون نیز در حاشیه اجرای این طرح ۵۹۴ هزار و ۳۸۳ راننده متخلف اعمال قانون شدند.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز طرح منع تردد خودروها در البرز از ساعت ۲۲ شب تا ساعت سه بامداد در مناطق مختلف استان البرز اجرا می‌شود.  

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه تأکید‌ می‌شود مردم نسبت به قانون احترام بگذارند، اظهار کرد: رعایت اصول بهداشتی به نفع مردم و انتظار می‌رود مردم در شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا به این امر توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی‌ها ۸۰ درصد مردم نسبت به قوانین اخذ شده مطیع هستند، تصریح کرد: رانندگان خودروهای پلاک غیربومی باید هرچه زودتر از استان خارج شوند در غیر این جریمه یک میلیون تومانی را باید بپردازند.

 

فیلم| اصرار مردم برای رسیدن به برغان و کردان

در حالی که رنگ قالب کرونایی استان البرز نیز قرمز تیره است و ورودی روستاهای برغان و کردان برای جلوگیری از ورود مسدود شده است برخی از شهروندان روز جمعه گذشته برای رسیدن به روستای گردشگری برغان و کردان هرکاری کردند، گروهی از بیراهه محدودیت‌ها را دور می‌زدند و برخی هم به جاده خاکی زدند!

این اقدام علاوه بر تشدید موج چهارم بیماری موجب می‌شود تا محیط امن ساکنین روستا نیز به هم بریزد، هریک از این خودروهای غیربومی که به خیال خود می‌خواهد در یک کنج روستا به آرامش برسند ممکن است ناقل بیماری بوده و محیط را آلوده کنند.

به عنوان کلام آخر توصیه می‌شود با توجه به شرایط شکننده و خطرناک بیماری کرونا در موج چهارم، شهروندان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله پرهیز از تجمع و حضور در اجتماع را در دستورکار خود قرار دهند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول