اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تجلیل از کارگران و صنعتگران نمونه شهرک صنعتی پرند/ مشکلات مدیریتی شهرک ادامه دارد

همایش بزرگداشت روز کار و کارگر در شهرک صنعتی پرند با حضور مسؤولان، صنعتگران و کارگران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

تجلیل از کارگران و صنعتگران نمونه شهرک صنعتی پرند/ مشکلات مدیریتی شهرک ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رباط کریم، همایش بزرگداشت روز کار و کارگر با همکاری (ماهر) اقشار ناحیه مقاومت بسیج سپاه حیدر کرار پرند و کانون بسیج کارگری کارخانجات در شهرک صنعتی پرند با حضور مسؤولان، صنعتگران و کارگران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

در این مراسم سرهنگ افشین ارشدی فرمانده سپاه ناحیه حیدر کرار پرند با اشاره به سال تولید، مانع‌زدایی‌ها و پشتیانی‌ها روز کارگر را تبریک گفت و اظهار کرد: بالاترین ثروت کشور نیروی کارگر و نیروی انسانی است چرا که نیروی کار و کارگر ستون فقرات موضوعات تولیدی و اقتصادی هر کشوری بوده و همین امر نشان از اهمیت روز کار و کارگر است.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که همه باید در سطح کشور باید انجام دهند مصرف کالای ایرانی است و با این‌کار زمینه‌ حمایت از تولید و اشتغال کارگر و صنعتگر ایرانی را فراهم کنند.

فرمانده سپاه حیدر کرار پرند ادامه داد: وظیفه دیگر همه ما با توجه به فرمایش رهبری باید گام نهادن در راه رفع موانع از سر راه صنعتگران و کارگران و تولیدکنندگان باشد.

سرهنگ ارشدی کارگران و صنعتگران را ستون فقرات تولید یک کشور دانست و افزود: از شاخصه‌ها و ویژگی‌های نیروی کار در ایران اینکه نیروهای ما دیندار، متعهد و متدین که لایق بهترین‌ها هستند.

ارشدی با توجه به دایر شدن حوزه مقاومت بسیج امام رضا(ع) در شهرک صنعتی پرند گفت: به حمدلله در طرح توسعه سپاه حیدر کرار حوزه مقاومت امام رضا(ع) در شهرک ایجاد شده که نیازمند آن است که پایگا‌ه‌های مقاومت بسیج هم در این شهرک ایجاد شود.

وی عنوان کرد: حوزه مقاومت امام رضا علیه‌السلام نماینده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهرک صنعتی پرند است که باید مطالبه‌گر باشد و بتواند برای رفع موانع صنعتگران و کارگران مطالبه‌گری کند و در این راستا هر کمکی که سپاه پاسداران بتواند انجام دهد دریغ نخواهد کرد.

فرمانده سپاه ناحیه حیدر کرار پرند در پایان با توجه به ایام انتخابات از همه خواست تا در این مسیر با روشنگری سیاسی و دینی به هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن آن نقش ایفاء کنند.

با یکپارچگی مدیریت در شهرک ۵۰ درصد مشکلات و موانع حل می‌شود

در ادامه این همایش مجید کلانتری فرمانده حوزه مقاومت بسیج کارگری امام رضا علیه‌السلام و نایب رئیس شهرک صنعتی پرند در این مراسم ضمن تبریک روز کارگر اظهار کرد: مقام معظم رهبری با هوشمندی مانند سنوات گذشته شعار سال را هم به تولید و مانع‌زادیی از تولید نامگذاری کردند.

وی ادامه داد: این‌که رهبری امسال را هم مانند سال‌های قبل به تولید اختصاص دادند دلیلی است بر این‌که تاکنون آن‌گونه که باید از تولید حمایت نشده است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج کارگری امام رضا علیه‌السلام با تأکید بر ارزش نیروی انسانی در موضوع تولید عنوان کرد: در ادبیات صنعتی امروز نیروی انسانی، به عنوان سرمایه مطرح بوده که می‌تواند به عنوان بازوی سرمایه‌های صنعت در خدمت آن قرار گیرد و در اعتلای مجموعه و پیش‌برد اهداف آن قدم بردارد و کشور را در مقابل تمام تهدیدات بدخواهان داخلی و خارجی که با حربه تحریم وارد میدان شده‌اند ایستادگی کند.

کلانتری در ادامه با معرفی شهرک صنعتی پرند گفت: این شهرک به شکل عام به فازهای مختلفی تقسیم‌بندی شده‌است فازهای یک تا سه که ممکن است به زودی فاز چهار هم به آن اضافه ‌شود و ما به دنبال آن هستیم که شهرک به طور یک‌پارچه اداره شود.

وی  مدیریت چهارگانه این شهرک صنعتی را مانعی بر سر راه تولید و صنعت‌گران برشمرد و گفت: در جلسات مختلف از مسؤولان خواسته‌ایم که این مانع‌زدایی‌ها انجام شود و مدیریت شهرک صنعتی پرند یک‌پارچه شود که اگر این مهم اتفاق بیفتد همین شرکت پاکمن که یکی از شرکت‌های بزرگ این مجموعه است می‌تواند به صورت بالاقوه بیش از یک‌هزار نفر نیرو را به‌ کار بگیرد ولی اکنون مشاهده می‌کنیم که سرمایه‌های مادی موجود که امکان تبدیل شدن به تولید را داشته از بین رفته است.

نایب رئیس شهرک صنعتی پرند خطاب به فرمانده سپاه ناحیه حیدر کرار پرند عنوان کرد: در این راستا ما به عنوان سربازان خط ‌مقدم تولید از نیروی توانمند سپاه خواستاریم که تمام توان خودش را در این زمینه و در راه باز کردن این موانع موجود به کار گیرد و مشکلات را به حداقل برساند.

کلانتری در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به از بین بردن ۲۴ هزار اصله درخت حاشیه شهرک صنعتی پرند بیان کرد: ما سال‌ها در مورد از بین بردن درخت‌های درحال فریاد زدن و نامه‌نگاری هستیم و متأسفانه در روزی که رهبری معظم انقلاب در روز درخت‌کاری درخت غرس می‌کنند در این‌جا درخت ۱۷ ساله را در این منطقه کویری از ریشه بیرون کشیده و خشک می‌کنند و متأسفانه شاهد فروش زمین‌های آن هستیم.

وی مهم‌ترین خواسته صنعتگران این شهرک را یکپارچگی مدیریت خواند و گفت: این شأن صنعتگران این شهرک است که چنین اتفاقی رقم بخورد و با اصلاح روند مدیریت شاهد حل شدن بیش از ۵۰ درصد مشکلات و موانع خواهیم بود همچنین نیروی ۱۲ هزار نفری این شهرک می‌تواند به راحتی به ۳۰ هزار نفر افزایش پیدا کند و به این ترتیب نیروی بی‌کاری در پرند و رباط‌کریم وجود نخواهد داشت.

مانع‌تراشی‌ها مدیریت فاز یک شهرک ما را راهی کرمانشاه کرد

در ادامه عطاء الله هاشمی مدیر شرکت پاکمن طی سخنانی با اشاره به روز کارگر و تبریک آن به کارگران و صنعتگران گفت: روز کارگر مختص یک روز نیست و تمام طول سال را باید به کارگر اختصاص داد.

وی نیز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که امسال را به سال تولید و مانع‌زادایی از تولید نام‌گذاری کرده‌اند، گفت: از این اقدام رهبری روشن می‌شود که آن‌چه نیاز کشور است، حمایت از تولید و اشتغال است و رهبری با آسیب‌شناسی که کرده‌ و تشخیص داده‌اند که در راه تولید و اشتغال موانعی وجود دارد و پشتیبانی‌هایی نیاز است که باید موانع برداشته شود.

مدیر شرکت پاکمن اضافه کرد: در راه تحقق این شعار هر کس وظیفه خودش را دارد، ما به عنوان سرمایه‌گذار داخلی و خارجی باید بستر را ‌برایتولید آماده کنیم و مرکز تحقیقات ما و کارگران و صنعتگران زحمت‌کش هم باید وظیفه محوله را در راه پیشرفت صنعت و تولید انجام دهند.

هاشمی در ادامه با معرفی شرکت پاکمن گفت: شرکت پاکمن در حال حاضر بیش از یک‌هزار نفر نیروی کار دارد و به بیش از ۱۸ کشور جهان صاردرات دارد همچنین در این شرکت تکنولوژی‌هایی در اختیار داریم که در سطح جهان در اختیار بیش از سه کشور نیست.

وی یادآور شد: رساندن ضریب تولید و تبدیل انرژی از ۸۶ درصد به ۹۸ درصد در دنیا در اختیار سه کشور آمریکا، کانادا و شرکت پاکمن در ایران است.

 مدیر شرکت پاکمن بیان کرد: این شرکت در این شهرک دارای زمینی است به وسعت ۵۵ هزار متر ربع در حال تولید هستیم و برنامه‌ریزی ما حداقل برای به‌کار گیری ۱۰۰۰ نفر تنظیم شده است.

هاشمی در ادامه ضمن گله از مدیریت فاز یک شهرک به خاطر مانع‌تراشی‌ها و سنگ‌اندازی‌های زیاد آن هم برای بدیهی‌ترین کارهای اداری گفت: در سفری که وزیر صمت وقت به این شرکت داشت ما قول اشتغال ۲۰۰ نفر را تا پایان اردیبهشت داده بودیم که به‌خاطر همین مانع‌تراشی‌ها از طرف مدیریت فاز یک شهرک مجبور شدیم کارخانه‌ای را به طور نیمه‌آماده خریداری کنیم و با توجه به مشکلات ایجاد شده سرمایه خود را به کرمانشاه برده و در آنجا سرمایه‌گذاری کردیم.

وی با تأکید بر این که سرمایه جایی می‌رود که امنیت باشد، خاطرنشان کرد: این امنیت فقط امنیت جانی نیست، بلکه امنیت سرمایه گذاری است، کار، روحی و امنیتی است که تولیدکننده فکر و ذکرش فقط معطوف به تولید و رفع موانع تولید در داخل مجموعه کارش باشد.

این سرمایه‌گذار صنعت در پایان با اشاره به دستور رهبری در شعار سال گفت: دستور رهبری دستوری جهادی است، جهاد فقط شمشیر به دست گرفتن نیست، جهاد تولید و اشتغال است که باید با اقدامات لازم و جهادی را در قبال تهدیدات داخلی و خارجی حداقل از نظر خودکفایی ایمن کنیم.

در پایان این همایش از صنعتگران نمونه و هم‌چنین کارگران نمونه تقدیر و تشکر شد و مسؤولان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه بازدید کردند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول