اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تأیید صلاحیت ۸۷ درصد نامزدهای انتخابات شوراها در سمنان

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات استان سمنان از تأیید صلاحیت ۸۷ درصدی کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی در این استان خبر داد.

تأیید صلاحیت ۸۷ درصد نامزدهای انتخابات شوراها در سمنان

اردشیر مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرمسار، با اشاره به اینکه مأموریت هیأت نظارت‌ بر انتخابات استان و هیأت نظارت‌های کشور به پایان رسیده است، اظهار کرد: خروجی زحمات هیأت‌های اجرایی و هیأت‌های نظارت شهرستان‌ها به اطلاع کاندیداها رسیده و دلایل رد صلاحیت‌ها نیز اعلام و به شخص کاندیدای رد صلاحیت شده به‌صورت مستقیم از طریق فرمانداری‌ها ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: در استان سمنان، ۶۲۵ نفر کاندیدای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بودند که از این تعداد، ۳۵ نفر انصراف دادند.

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات استان سمنان عنوان کرد: تعداد رد صلاحیت شده‌ها در هیأت‌های اجرایی به ریاست فرمانداران، ۲۲ نفر بوده است وبعضی از داوطلبان در فرمانداری‌ها و در هیأت‌های اجرایی شهرستانی رد صلاحیت شده‌اند و این امر به آن‌ها ابلاغ شده است.

مطهری بیان کرد: برخی از کاندیداهای انصرافی نیز وقتی دیدند شرایطشان مساعد نیست، خودشان اقدام به انصراف کرده‌اند.

وی گفت: ۵۶۸ نفر در هیأت‌های اجرایی استان و ۴۹۲ نفر در هیأت‌های نظارت شهرستان‌ها در استان سمنان تأیید صلاحیت شده‌اند.

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات استان سمنان گفت: حدود ۶۰ نفر در هیأت‌های نظارت استان رد صلاحیت شده‌اند که بر این اساس، جمع رد صلاحیت‌شدگان هیأت‌های اجرایی و نظارت، ۸۲ نفر است.

مطهری افزود: در مجموع، ۸۷ درصد کاندیداهای این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان تأیید صلاحیت شده‌اند که آمار خوبی است.

وی خاطرنشان کرد: این احتمال وجود دارد که برخی از رد صلاحیت‌شدگان اعتراض کنند؛ بنابراین احتمال اضافه شدن به آمار تأیید صلاحیت‌ها وجود دارد.

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات استان سمنان گفت: ۱۳ درصد از کاندیداها در استان سمنان رد صلاحیت شده‌اند که چهار درصد از این میزان در هیأت‌های اجرایی شهرستانی به ریاست فرماندار بوده است.

به گزارش فارس، هیأت‌های نظارت شهرستان متشکل از پنج نفر از معتمدان محل هستند که توسط نماینده مجلس هر شهرستان به فرمانداری معرفی می‌شوند.

هیأت عالی نظارت استان هم متشکل از سه نماینده مجلس (عباس گلرو، علی‌اصغر خانی و اردشیر مطهری) است که ریاست آن را نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی بر عهده دارد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول