اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کاهش 13 درصدی مصرف بنزین در کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان از کاهش 13 درصدی مصرف بنزین در سال 99 نسبت به سال گذشته در استان خبر داد.

کاهش 13 درصدی مصرف بنزین در کردستان

عبدالله گیتی‌منش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: سال گذشته میزان مصرف بنزین در این استان نسبت به سال گذشته 13 درصد کاهش داشت.

وی افزود: این میزان کاهش ناشی از استقبال شهروندان ازاستفاده سوخت سی‌ان‌جی، اجرای طرح دوگانه سوز کردن رایگان خودروهای عمومی(باری و مسافری) و همچنین شیوع ویروس کرونا و کاهش تردد در سطح استان بوده است.

وی به تعداد جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی و جایگاه‌های سی.ان.جی در استان پرداخت و بیان کرد: در حال حاضر 82 باب جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی و 52 باب جایگاه سی ان جی در استان فعال است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کردستان عنوان کرد در سال99 بیش از 163 میلیون مترمکعب سی ان جی در استان مصرف شده است که نقش موثری در کاهش مصرف بنزین و صرفه جویی در مصرف این فرآورده را در پی داشته است.

کاهش ۱۷ درصدی مصرف نفت سفید در استان کردستان

گیتی‌منش همچنین از مصرف بیش از ۵۴ میلیون لیتر نفت سفید در سال ۹۹ در استان خبر داد و افزود: این میزان مصرف نسبت به سال قبل با کاهش ۱۷ درصدی همراه بوده است.

وی عنوان کرد: از این میزان نفت سفید توزیع شده ۴۱ میلیون لیتر آن در روستاهای استان توزیع و مصرف شده است.

وی با اشاره به زحمات و تلاش رانندگان ناوگان حمل و نقل فرآورده‌های نفتی منطقه که با توجه به شرایط کوهستانی و صعب‌العبور بودن راههای روستایی استان نسبت به تامین سوخت مورد نیاز روستائیان اقدام می‌کنند افزود: در سال گذشته از مقدار سوخت توزیعی درروستاهای استان ۲۱ میلیون لیتر آن در روستاهای صعب العبور تامین و مصرف شده است.

این مقام مسئول با اشاره به توزیع الکترونیکی نفت سفید در سطح روستاهای استان و شارژ سهمیه سالیانه ۲۳ هزار خانوار نفت سفیدسوز در کارت بانکی آنان، از فعالیت ۲۹۹ باب فروشندگی نفت سفید روستایی در سطح استان خبرداد وافزود: گازرسانی به روستاهای استان، راستی آزمایی خانوارهای نفت سفید سوز و توزیع الکترونیک نفت سفید در منطقه از دلایل کاهش ۱۷ درصدی مصرف نفت سفید در استان است.

گفتنی است؛ از ابتدای آغاز اجرای طرح رایگان دوگانه سوزن کردن خودرهای عمومی تا تاکنون پروسه تبدیل ۲۶۳۰ دستگاه خودرو در استان کردستان انجام شده است و با توجه به تدوام اجرای طرح صاحبان خودروهای ناوگان حمل ونقل عمومی در سامانه https://Gcr.niopdc.ir ثبت نام نمایند.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول