اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

خسارات به بیت المال در آتش سوزی شهرک شکوهیه جبران شود

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم با اشاره به ضرورت توجه شرکت شهرک های صنعتی و مدیریت بحران استان به ایمن سازی واحدهای تولیدی و صنعتی، خواستار جبران خسارات وارد شده به بیت المال در آتش سوزی اخیر شهرک صنعتی شکوهیه شد.

خسارات به بیت المال در آتش سوزی شهرک شکوهیه جبران شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عبدالله جلالی در نشست امروز شورای اسلامی شهر با گرامیداشت یازدهم اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی کار و کارگر و تبریک این مناسبت به همه زحمتکشان و فعالان عرصه تولید و خدمات بیان کرد: ارزش کار بر هیچ کسی پوشیده نیست، بویژه آن که رشد و توسعه هر کشور در گرو کوشش و تولید است و باید قدردان نیروهای کارگری به عنوان اثرگذاران این عرصه باشیم.

وی همچنین از طرف مجموعه مدیریت شهری، این روز را به کارگران فعال در عرصه خدمات شهری، فضای سبز و امور عمرانی که برای آبادانی شهر تلاش می کنند تبریک گفت و بر ضرورت تقدیر از آنان تأکید کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم سپس به دوازدهم اردیبهشت ماه به عنوان سالروز شهادت شهید مطهری توجه داد و هفته گرامیداشت مقام معلم را نیز به همه فعالان عرصه تعلیم و تربیت تبریک گفت.

جلالی سپس به حادثه تلخ آتش سوزی روز گذشته در شهرک صنعتی شکوهیه اشاره و با ابراز نگرانی از آسیب دیدن برخی آتش نشانان در این حادثه خاطرنشان کرد: این حادثه از جهات مختلف قابل بررسی و دقت نظر است که یکی از این جهات، ضرورت توجه کامل به ایمنی و ایمن سازی بخش های تولید و حوزه صنعت است که در این عرصه هم متولیان امر بویژه شرکت شهرک های صنعتی و مدیریت بحران استان و هم خود صنعتگران و کارخانه داران مسؤول هستند.

وی افزود: این حادثه در محدوده و حوزه مستقیم شهرداری و آتش نشانی اتفاق نیفتاد، اما نیروهای آتش نشانی به ناچار و به حُکم لزوم جلوگیری از آسیب به اموال، با تمام توان و تجهیزات وارد عرصه شدند و این در حالی بود که این امر در محدوده وظایف آنان قرار نداشت.

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم اضافه کرد: اکنون و با توجه به آسیب های وارد شده به بخشی از اموال شهرداری و آتش نشانی در این حادثه به عنوان اموال مردمی و بیت المال، لازم است مسؤولان استان جبران این خسارت ها را در دستور کار قرار دهند.

وی همچنین از شهرداری قم خواست تا گزارش مستند این حادثه را با قید خسارات وارد شده به بیت المال به وزارت کشور ارسال کند و درخواست جبران خسارت داشته باشد.

جلالی با بیان این که این گونه حوادث تلخ است و امیدواریم دیگر شاهد آن ها نباشیم تصریح کرد: انتظار از شرکت شهرک های صنعتی استان این است که مسائل ایمنی کارخانه های استان را در اولویت کاری خود قرار دهد، ضمن آن که خود کارخانجات هم باید به بحث ایمن سازی توجه لازم و کافی را داشته باشند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول