اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ساماندهی و کاهش آلاینده‌های صنعتی از چنار راهدار تا مهارلو

نماینده مردم شیراز و زرقان درمجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی تاثیر زیست محیطی فاضلاب ورودی به رودخانه چنارراهدار براستفاده از کارشناسان و متخصصین جهت انجام مطالعات کاربردی و بهره‌مندی از تجارب و تکنولوژی روز دنیادراین زمینه تاکیدکرد.

ساماندهی و کاهش آلاینده‌های صنعتی از چنار راهدار تا مهارلو

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک فطرت در این جلسه اظهار داشت: مدیریت فاضلاب ها توسط شهرداری شیراز با برنامه ریزی و مدیریت صحیح در نقاط پرجمعیت شهری و استفاده از آب تصفیه شده جهت آبیاری فضای سبز در جهت حفظ، نگهداری و توسعه فضای سبز شهری بسیار مهم است و باید مورد توجه جدی مسؤولان امر قرار گیرد.

وی با تاکید بر حفظ و نگهداری باغات قصردشت و ایجاد تصفیه‌خانه‌های مدرن در شیراز گفت: شهرداری شیراز زمین در اختیار احداث تصفیه خانه در مجاور شهرک آرین قرار دهد و از آب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز بهره برداری کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: در خصوص کارخانه های نشاسته سازی در مجاورت رودخانه چنار راهدار، ضمن تاکید بر احداث تصفیه خانه توسط آن کارخانه ها، ترتیبی اتخاذ گردد زمین توسط شهرداری و با انجام مطالعات و جانمایی صحیح خریداری و از نقطه مذکور انتقال یابد.

این نماینده مجلس یادآور شد: شهرک صنعتی شیراز، مطابق با زمانبندی معین شده باید حداکثر ظرف مدت ٦ ماه نسبت به ارتقای فاضلاب از ۴ هزار لیتر مکعب به ٥ هزار و ٥٠٠ لیتر اقدام نماید و نسبت به تخصیص بودجه و توسعه فاضلاب آن شهرک در اسرع وقت به ۷ هزار لیتر مکعب اقدام نماید.

پاک فطرت بیان داشت: تشکیل کارگروه مشترک بین اداره آب و فاضلاب، شهرداری شیراز و محیط زیست در راستای کدگذاری تانکرهای تخلیه فاضلاب در سطح شهر و مدیریت صحیح این مساله ضروری است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: تخصیص بودجه و همکاری حداکثری دستگاه های اجرایی به ویژه اداره آب و فاضلاب استان جهت تجهیز و راه اندازی تصفیه خانه نیمه تمام پایگاه هوایی شهید دوران  و حفظ و توسعه فضای سبز آن منطقه  امری ضروری است که باید تحقق یابد.

عضو مجمع نمایندگان فارس با تاکید بر تسریع موارد مذکور و ارائه گزارش اقدامات صورت پذیرفته توسط هر یک از دستگاه‌های اجرایی مرتبط هدف اصلی این جلسه را ساماندهی، کاهش آلودگی ها و آلاینده های صنعتی و زیست محیطی رودخانه چنار راهدار تا دریاچه مهارلو دانسته و خواستار رفع آلودگیهای  ناشی از فاضلاب های شهری-صنعتی در راستای  کاهش آلودگی های محیطی، بوی نامطبوع فاضلابها و افزایش رضایتمندی و سلامت روحی  و جسمانی ساکنان از ابتدای رودخانه مذکور تا دریاچه مهارلو شد.

لازم به یادآوری است در این جلسه معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری فارس، فرماندهان ارتش ، مدیران آب و برخی اعضای کارگروه محیط زیست استان از جمله مدیرکل محیط زیست فارس هم حضور داشتند و اعضاء به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/س

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول