اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

تغییر وضعیت کرونایی استان یزد از قرمز به زرد و نارنجی

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی با بیان این که وضعیت استان یزد در برابر شیوع کرونا شکننده است، گفت: در حال حاضر 9 شهرستان استان یزد در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد.

تغییر وضعیت کرونایی استان یزد از قرمز به زرد و نارنجی

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، بر اساس آخرین اطلاعات بدست آمده از وضعیت کرونایی استان، در حال حاضر شهرستان بافق در وضعیت زرد و ۹ شهرستان استان یزد نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

دکتر ابراهیم سلمانی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هم با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه بیش از ۲۰۰ بیمار کرونایی جدید در سطح استان شناسایی شدند که نشان دهنده وضعیت شکننده دارالعباده در برابر شیوع کروناست.

وی افزود: از ۷۰۰ نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا ویروس در شبانه روز گذشته، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۲۱ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند.

دکتر سلمانی با اشاره به شناسایی ۲۲۱ مبتلای جدید افزود: از این تعداد، ۴۰ نفر در بیمارستان های استان بستری و ۱۸۱ نفر در منزل دوره نقاهت خود را طی می کنند.

 وی تصریح کرد: در حال حاضر، ۴۹۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۰۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه خدمات دریافت می کنند.

سخنگوی علوم پزشکی یزد با اشاره به این‌که امن ترین مکان خانه شخصی است؛ از همشهریان خواست از رفت و آمدهای های برون و درون شهری و برگزاری مراسم های عزا و عروسی و دورهمی های خانوادگی جدا خودداری کنند.

گفتنی است؛ شهرستان بافق در وضعیت زرد و ۹ شهرستان دیگر استان یزد در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول