اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

نحوه و فرآیند تأسیس دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی چگونه است؟

معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش، دستورالعمل «نحوه و فرآیند تأسیس دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی» را جهت اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

نحوه و فرآیند تأسیس دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی چگونه است؟

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش، دستورالعمل «نحوه و فرآیند تأسیس دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی» را جهت اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

متضیان تأسیس مدارس علوم و معارف اسلامی وابسته؛ حوزه‌های علمیه، مدرسه عالی شهید مطهری، سازمان تبلیغات اسلامی، جامعه الزهرا (س)، جامعه المصطفی (ص)، سازمان اوقاف و امور خیریه، به‌منظور ایجاد هماهنگی وحدت رویه، از ابتدای «سال تحصیلی 1401-1400» و بعدازآن، باید درخواست­‌های خود را به اداره آموزش‌وپرورش شهرستان/ منطقه/ ناحیه، ارائه کنند.

درخواست­های واصله، پس از بررسی‌های لازم، در صورت تأیید، از طریق اتوماسیون اداری به معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش ارسال تا نسبت به صدور مجوز از سوی کمیته علوم و معارف اسلامی اقدام و به استان ابلاغ شود.

بر اساس این بخشنامه، شهرستان‌هایی که دبیرستان علوم و معارف اسلامی (اعم از دولتی، وابسته و غیردولتی) در آن مناطق دایر نیست، می‌توانند نسبت به تأسیس این دبیرستان‌ها به‌صورت دولتی اقدام نمایند. نظارت بر فعالیت‌های آموزشی و تربیتی این مدارس و ارزیابی از عملکرد آن‌ها بر اساس شیوه‌نامه‌های مربوط، بر عهده اداره آموزش‌وپرورش شهرستان، منطقه،‌ ناحیه و اداره کل آموزش‌وپرورش استان است و دستگاه مؤسس، باید پشتیبانی و نظارت‌های ویژه خود را در رعایت قوانین و مقررات جاری در این مدارس اعمال کنند.

تأسیس دبیرستان علوم و معارف اسلامی غیردولتی، تابع ضوابط و مقررات قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی مصوب سال 1395 است و مؤسس، پس از اخذ مجوز از شورای نظارت، باید جهت راه‌اندازی رشته علوم و معارف اسلامی به‌صورت (ضمیمه-مستقل) از کمیته علوم و معارف اسلامی «تأییدیه» لازم را دریافت کند.

 متن دستورالعمل را می‌توانید دانلود کنید:  دبیرستان علوم و معارف اسلامی دبیرستان علوم و معارف اسلامی  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول