اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

بازدید 3 ساعته دادستان اراک از زندان/ اجرای طرح ماهانه بازدید از دادگاه‌ها

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت:‌ بازدیدها در حوزه‌ی دادگاه‌های عمومی و انقلاب، دادگاه‌های تجدید نظر و دادگستری شهرستان‌ها هر ماه به عنوان یک رویه واحد انجام خواهد شد.

بازدید 3 ساعته دادستان اراک از زندان/ اجرای طرح ماهانه بازدید از دادگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی صبح امروز در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی دادگستری استان با اشاره به بازدید دادستان و قضات دادسرای اراک از زندان مرکزی، اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی و اندرزگاه زنان استان، بیان داشت: در راستای تحقق سیاست‌ها و اهداف دستگاه قضایی کشور و اهتمام ویژه رئیس قوه قضائیه مبنی بر ارتقاء و بهبود شاخص‌های مورد نظر در ارزیابی عملکرد مجموعه قضایی به ویژه شاخص بازدید قضات از زندان‌ها، دادستان عمومی و انقلاب اراک به همراه ۳۰ تن از قضات شعب بازپرسی، دادیاری و اجرای احکام کیفری در محل زندان مرکزی اراک، اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی و زندان زنان استان حضور یافته‌اند.

وی افزود: دادستان و قضات دادسرای عمومی و انقلاب اراک طبق یک جدول زمانبندی مدون ضمن بازدید از بخش‌های مختلف خوابگاهی، رفاهی و آموزشی این مراکز، از فعالیت‌های اصلاحی، تربیتی، اشتغال و حرفه آموزی و بهداشت و درمان زندانیان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه مقابله با کرونا از نزدیک و به صورت چهره به چهره در مدت زمان بیش از ۳ ساعت با تمامی زندانیان متقاضی حدود ۴۰۰ نفر دیدار کرده و پرونده آنان بررسی و دستورات لازم برای رفع مشکلات قضایی متقاضیان را صادر کردند.

رئیس دستگاه قضایی استان تصریح کرد: این حجم از بازدیدها نسبت به زمان مشابه در سال گذشته رشد بیش از ۱۰ برابری داشته است و این گونه بازدیدها در حوزه‌ی دادگاه‌های عمومی و انقلاب، دادگاه‌های تجدید نظر و دادگستری شهرستان‌ها هر ماه به عنوان یک رویه واحد انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: مطابق جلسات مستمر و منظمی که با قضات دادگاه‌ها و دادسرا داشته‌ایم مقرر شده است که با توجه به لزوم اجرای منویات رئیس قوه قضاییه در خصوص اجرای طرح پایش و همچنین توجه به شاخص‌های 15 گانه طرح کاهش جمعیت کیفری زندانیان، تدابیر و برنامه‌های لازم اتخاذ شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول