اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

ترویج کشت‌های جایگزین به سبک دانشگاه پیام نور رفسنجان/از ایجاد مزرعه گل محمدی تا کشت زعفران

رئیس دانشگاه پیام نور رفسنجان گفت: ظرفیت‌های دانشگاه پیام نور رفسنجان بسیار بالاست و برای کارآفرینی در حوزه کشاورزی مزرعه‌هایی ایجاد کردیم که به‌صورت علمی در این زمینه کار انجام شود.

ترویج کشت‌های جایگزین به سبک دانشگاه پیام نور رفسنجان/از ایجاد مزرعه گل محمدی تا کشت زعفران

احسان مهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان با اشاره به ظرفیت‌های اشتغال و کارآفرینی دانشگاه پیام نور و ایجاد فرصت برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها اظهار کرد: با توجه به وجود اساتید خوب کشاورزی و همراهی دانشجویان در حوزه کشاورزی قدم‌های خوبی در این دانشگاه برداشته شده که ایجاد مزرعه یک هکتاری گل محمدی یک نمونه آن است.

رئیس دانشگاه پیام نور رفسنجان عنوان کرد: با توجه به اینکه رفسنجان سال‌هاست دچار خشکسالی بوده و نیاز به کشت‌های جایگزین در این شهرستان است، در حال حاضر ۲۵۰ متر از این مزرعه طرح تحقیقاتی کشت گل محمدی انجام شده و در اسفندماه آینده یک هکتار را به‌طور کامل زیر کشت خواهیم برد.

وی از انجام زیرسازی، خاک‌ریزی، لوله‌گذاری و انتقال آب به این مزرعه خبر داد و گفت: ۲۵۰ متر از این مزرعه بهره‌برداری شده است و خیران هزینه کامل این مزرعه را متقبل شده‌اند.

مهرابی با اشاره به اینکه کارهای زیادی در حوزه کارآفرینی در دانشگاه انجام شده است، به مزرعه تحقیقاتی کشت زعفران هم اشاره داشت و افزود: حدود یک هزار متر مربع مساحت این مزرعه است که سال گذشته ایجاد شد و مقداری هم زعفران برداشت کردیم.

وی عنوان کرد: سه هزار و ۵۰۰ متر گلخانه در دانشگاه ایجاد شده است که به کشت گوجه و فلفل و سیفی‌جات اختصاص دارد و این گلخانه به بهره‌برداری رسیده و در حال کسب درآمد از آن هستیم.

رئیس دانشگاه پیام نور رفسنجان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی استخر پرورش ماهی دیگر اقدام دانشگاه در جهت کارآفرینی‌ست و علاوه بر اینکه برای این پروژه‌ها از حضور دانشجویان استقبال می‌کنیم افراد و جوانان جویای کار از خارج از دانشگاه هم می‌توانند برای اشتغال و کسب درآمد در این طرح‌ها شرکت کنند.

وی به وجود سالن ورزشی دارای قابلیت برگزاری مسابقات کشوری در دانشگاه پیام نور رفسنجان که محل برگزاری مسابقات لیگ‌های مختلف اعم از لیگ برتر است، اشاره و ابراز کرد: سالن تنیس دانشگاه که در شهرستان بی‌نظیر است هم راه‌اندازی کردیم و در اختیار برگزاری مسابقات قرار می‌دهیم.

باغ‌پارک "نور" دانشگاه طرح دیگری بود که مهرابی معرفی کرد و توضیح داد: ۵ هزار متر مربع مساحت این باغ‌پارک است که به کاشت درختان مثمر مناسب با آب و هوای رفسنجان اختصاص  یافته و انواع درختان میوه در آن کاشته شده است.

وی با بیان اینکه کار ایجاد باغ‌پارک نور دانشگاه سال ۹۸ آغاز شد و سال گذشته تکمیل و به بهره‌برداری رسید، ادامه داد: این پارک به سیستم آبیاری قطره‌ای مجهز است و امسال مقداری محصول داده و سال‌ آینده درختان این باغ به بار می‌نشینند.

مهرابی در ادامه به وجود ۱۵ رشته دانشگاهی در مقطع کارشناسی و چهار گرایش ارشد در دانشگاه اشاره و عنوان کرد: نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول