اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

چراغ سبز یا پالس به دشمن!

مردم می پرسند اگر دولتمردان اختیاری نداشتند پس چرا به برخی چهره‌های برجامی نشان و مدال افتخار با ضمائم طلایی پرداخت نمودند و چرا با حرص و ولع در تکاپوی دوباره کسب قدرت، به آب و آتش می‌زنند؟

چراغ سبز یا پالس به دشمن!

گروه سیاسی خبرگزاری فارس ـ یادداشت میهمان ـ ابوالقاسم علیزاده: این روز‌ها اظهار نظر و تحلیل‌های تقریباً متنوع و بعضا متضاد پیرامون فایل صوتی جناب آقای ظریف در محافل سیاسی داخل و خارج، رکورد شکسته و توجهات دوست و دشمن را به خود معطوف ساخته است. در حوزه تحلیل فنی و علمی پدیده های سیاسی همواره روی این اصل تکیه می‌شود که هر پدیده‌ای با توجه به پیشینه و سپس شرایط زمانی بروز و ظهور آن باید مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد. تا در نهایت ، جمع بندی و نتیجه قریب به صوابی حاصل بشود.

 از این رو ما نیز برآنیم تا با توجه به متغیر ها و مولفه های دخیل در این پدیده نسبتاً مرموز، افکار عمومی و بویژه صاحبان خرد و رسانه را در حد بضاعت و ظرفیت خویش به این نکته توجه بدهیم که تولید و انتشار فایل صوتی آقای ظریف، چیزی نبود جز چراغ سبز و یا پالس به دشمن ! بویژه در آستانه انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری که با گرفتن امتیاز، به میزان ترمیم بدبینی افکار عمومی به برجام نافرجام.

 ۱- شیطان بزرگ آمریکا، دشمن سرسختی که همواره به دنبال منافع خویش بوده و هست . این   مطلب نه تنها در بیانات صریح سران قبل و کنونی آمریکا آشکار است که تجربه تاریخی نیز این نکته را تایید می نماید.

 ۲- آمریکا که خود را کدخدای دهکده جهانی می‌داند، تا یقین نکند در هر عرصه‌ای سود و برد و یا منافعی برایش وجود دارد؛ هرگز ورود پیدا نمی کند. تا چه رسد که بخواهد برخلاف ضرر و منافعش گامی بردارد.

۳- حفظ برجام و رساندن آن به نتایجی هرچند حداقلی ، برای بستن دهان منتقدان داخلی و جلب رضایت مردم و افکار عمومی؛ امریست ضروری و مورد نیاز دولتمردانی که سال ها همه چیز کشور را معطل و معطوف به آن داشتند.

 ۴- همزمانی نافرجامی و شکست برجام با پایان دولتی که برجام و به تبع آن حربه دیپلماسی و مذاکره و گفتگو را تنها راه حل مشکلات کشور می دانست.

 ۵-  شکست تفکر لیبرال دموکراسی و ایده باید کد خدا را دید و با او همه چیز را بست ونیز از هم گسیختگی جبهه غرب گدایان مرتجع و منفعل که انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را برای خویش پایان و بلکه مرگ قطعی و البته برای انقلاب و نظام اسلامی نقطه عطفی می‌بینند.

 ۶- القای این که اگر آمریکا کاری نکند و همپیمانان و عوامل منطقه ای آن بویژه عربستان سعودی و برخی کشورهای وابسته به غرب در منطقه ، دستی نرسانند؛ ممکن است در انتخابات پیش رو تندروهای مخالف سیاست های غرب و آمریکا در ایران روی کار بیایند.

 ۷- عجله و شتاب تیم مذاکره کننده کشورمان که این روزها بی مهابا به دنبال بازگشت آمریکا به گردونه مذاکرات و در نهایت جلب نظر آنان برای صدقه دهی موقت و محدود در آستانه انتخابات می باشند. این در حالی است که سیاست جمهوری اسلامی بارها و بارها بدون هیچ ابهامی اعلام گردیده است و آن اینکه بازگشت آمریکا به مذاکرات و انجام تعهدات برجامی ایران مبتنی است بر برداشتن تمام تحریم‌ها و سپس راستی‌آزمایی جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد. ولی این روزها شنیده می شود که آمریکا تنها نسبت به تحریم های مرتبط با برجام چراغ سبزی نشان داده است.

 ۸-  طراحی کم و کیف انتشار فایل صوتی مورد نظر چندی قبل از انتشار، در جلسات تیمی بنیاد باران مطرح می گردد.

۹- همزمانی انتشار فایل صوتی با سفرهای متراکم رئیس دیپلماسی کشور که در روزهای پایانی دولت تدبیر و امید به یکباره می‌خواهد عقب‌ماندگی ۸ ساله را به قول ریاست محترم جمهوری در ۱۰۰ روزه آخر جبران نماید.

 ۱۰- ضرورت ترمیم افکارعمومی و بازگرداندن امید به بدنه جامعه و اصلاح بدبینی ها نسبت به نوع عملکرد و مواضع برجامی بویژه توجیه اهدای مدال ها و نشانه های افتخاری که همراه گردید با بذل و بخشش ۷۵۰ سکه تمام بهار آزادی از بیت المال.

 لذا برای دولتمردان دولت یازدهم و دوازدهم متاسفانه سیاست و عبور از بحران شکست و شرمندگی و سرافکندگی دائمی مهمتر از مصالح و منافع امروز و فردای نظام و انقلاب اسلامی و مردم می باشد. وقتی صحبت از معجزه ۱۰۰ روزه آخر عمر دولت مطرح گردید بلادرنگ خاطره صد روزه اول دولت با نتیجه تقریباً هیچ در نظرها تداعی گردید.

 همچون شگردها و شیوه های مقطع تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری که برای اهالی جبهه لیبرال و شخص آقای روحانی عبور از پل انتخابات و کسب اعتماد و رای مردم و نشستن بر کرسی ریاست جمهوری بیش از هر چیز دیگری مطرح بود.

حال به هر قیمتی وعده های توخالی، اهانت و تخریب جبهه مقابل و چهره حریف، تمسک به دروغ و شیوه‌های دروغ گوبلزی، موجی از شعارهای پوپولیستی ، تا جایی که اظهارنظرها و ژست اپوزیسیون به خود گرفته و بسیاری از مولفه‌های عزت و اقتدار نظام اسلامی به ویژه صنایع موشکی و فعالیت‌های جهادی و مقاومتی را به سخره گرفتند و یا گنده گویی هایی که دست منافقین و بوق های استکباری را از پشت بست. همه اینها تنها برای آن بود که کرسی ریاست‌جمهوری فتح گردد. حال با هر شیوه و از هر طریق ممکن.

لذا بی پروا و با استفاده از عملیات روانی به سبک انقلاب‌های مخملی متاسفانه شرایطی پیش آوردند که ضد انقلاب هم به ایشان گرایش پیدا کرد و رسانه‌های بیگانه نیز در خدمت این جریان درامد. جالب اینکه همان ها که بارها انتخابات را در ایران تحریم می کردند کاسه داغ تر از آش شده و در مقام تشویق همگان برای حضور پای صندوق‌های رای ظاهر شدند و وقیحانه اعلام نمودند که با صندوق رأی و دموکراسی جمهوری اسلامی را به چالش خواهیم کشاند.

این شد که صندوق‌های رای، نه عرصه انتخاب اصلح برای تامین مصالح کشور ، بلکه صحنه جنگ سیاسی و روانی بین جریانها گردید. به قول شهید مظلوم بهشتی عزیز؛ اختلافات، شخصی نیست بلکه دعوا سر مباحث مبنایی و اساسی و طرز تفکر و عقیده هاست و این شد که متاسفانه در این ۸ سال عوامل نفوذی فرمان برخی از کانونهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر را به دست گرفتند. آن روز هدف آقای روحانی عبور از پل رای بود ، به هر قیمتی، تا سرحد چوب حراج زدن به منافع ملی و عزت و اقتدار کشور و به سخره گرفتن شعار مرگ بر اسرائیل که هوشمندانه بر موشک ساخت وطن نقش بسته بود و امروز نیز با راه انداختن شو انتخاباتی و تقسیم کار بین عناصر اصلی و آشکار و پنهان جریان اصلاحات!

یکی ستون خیمه انقلاب (ولایت فقیه) و میثاق ملی (قانون اساسی ) را زیر سوال می برد و دیگری ناکامی‌های ۸ ساله را به گردن حریف می اندازد و به شعور یک ملت اهانت کرده و با خلط راست و دروغ ، با هدف عوام‌فریبی ، شعار نگذاشتن ما کار کنیم را سر می دهند.

 مردم می پرسند اگر دولتمردان اختیاری نداشتند پس چرا به برخی چهره‌های برجامی نشان و مدال افتخار با ضمائم طلایی پرداخت نمودند و چرا با حرص و ولع در تکاپوی دوباره کسب قدرت، به آب و آتش می‌زنند؟
 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول