اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

امتحان حضوری به سود دانش‌آموز است/ همکاری مراکز بهداشت در برگزاری امتحانات نهایی

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به دو برابر شدن تعداد حوزه‌های امتحانی، گفت: برای نحوه برگزاری امتحانات نهایی استان‌ها اختیار مجزایی ندارند و مصلحت دانش‌آموزان بر آن است که امتحانات به صورت حضوری باشد.

امتحان حضوری به سود دانش‌آموز است/ همکاری مراکز بهداشت در برگزاری امتحانات نهایی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فرحناز قائدامینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم تاثیر زیادی در آینده دانش‌آموزان دارد به طوری که در پایه نهم در انتخاب رشته و در پایه دوازدهم ۶۰ درصد کنکور، سوابق تحصیلی دانش‌آموز است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه غیرحضوری بودن امتحانات بیشترین آسیب را به دانش‌آموزان مناطق محروم می‌رساند، افزود: دانش‌آموزان محروم نباید فدای دانش‌آموزان برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: اختیارات در خصوص برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم کشوری است و ما نمی‌توانیم از خودمان طرح و ایده دهیم و  مصلحت دانش‌آموزان بر آن است که امتحانات به صورت حضوری باشد.

قائدامینی اظهار داشت: امتحانات نهایی از ۲۷ اردیبهشت‌ماه آغاز و تا ۲۲ خردادماه پایان می‌یابد و برگزاری امتحانات تابع مصوبات ستاد کرونا است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حوزه‌های امتحانی در سال گذشته دو برابر شده‌اند و تمهید مقدمات انجام شده است، عنوان کرد: در مناطق بدون اینترنت همکاران به خوبی همکاری کردند به طوری که تا ۱۹ اسفندماه همه کلاس‌ها حضوری برگزار شد و اینکه معلمان محتوا را از اول ابتدایی تا آخر متوسطه در فضای مجازی نیز بارگذاری می‌کردند.

وی با اشاره به مشکل اینترنت منطقه شلیل عنوان کرد: با ارتباطات و مخابرات هماهنگی‌هایی صورت گرفته و مشکلات با پیمانکار بررسی شده و فیبرنوری به مناطق اختصاص یافته است؛ وضعیت اینترنت حال حاضر با زمان شروع کرونا قابل قیاس نیست و  خدمات آموزش و پرورش منوط به اینترنت و شبکه شاد و راهوران آموزشی و درسنامه نبود بلکه گروه معلمین جهادی نیز به مناطق صعب‌العبور رفتند و معاونین مشخص شدند و ارتباطات را شکل دادیم.

مدیرکل اموزش و پرورش استان توضیح داد: در خصوص ترک تحصیل دانش‌آموزان پیگیری از طریق معلم، مشاوران مدرسه، مدیر و سپس از طریق اداره کل صورت می‌گیرد به طوری‌که میزان  ترک تحصیل‌های ما نسبت به سال‌های گذشته کمتر بود، ۹۷ درصد پوشش  تحصیلی در پیش‌دبستانی و ۹۹.۱۲ درصد در مقطع ابتدایی محقق شد و رتبه دو کشور را در پوشش تحصیلی بدست آوردیم.

وی در خصوص امکان تقلب دانش‌آموزان در ارزیابی پایان سال تشریح کرد: نمره پایانی صرفاً نمره یک آزمون نیست بلکه نمره‌ای تلفیقی از مستمر، پرسش و پاسخ، امتحانات اپن بوک، ارتباطات و حضور دانش‌آموز در کلاس است.

قائدامینی در خصوص افزایش شهریه مدارس غیردولتی گفت: کار مدارس غیردولتی در زمان کرونا کمتر نشده و حق الزحمه معلمان همچنان وجود دارد و باید همان ساعت درسی محتوا ارائه بدهند و تنها فعالیت فوق برنامه و خدمات ویژه کم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: شبکه شاد حتی با حضوری شدن مدارس در مورد استفاده دانش‌آموزان خواهد بود و نحوه استفاده از آن چکش‌کاری خواهد شد.

وی ادامه داد: از نظر ضدعفونی مدارس جهت برگزاری امتحانات نهایی مشکلی نداریم به طوری که سال گذشته دو مرتبه اعتبارات واریز شد و ما نیز برای مدارس واریز کردیم و برای برگزاری امتحانات نهایی کوچکترین مشکلی نداریم و مراکز بهداشتی با ما همکاری می‌کنند.

قائدامینی با اشاره به انتخاب معلمان نمونه در استان گفت: نحوه انتخاب معلمان نمونه امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته بود که سامانه‌ای طراحی شده بود و معلمان در آن شرکت و مستندات را بارگذاری می‌کردند و با مشخص شدن میزان امتیاز معلم نمونه منطقه، استان و کشور انتخاب می‌شد که ۱۳ معلم استانی و هفت مدیر و معاون نیز نمونه شدند.

وی در خصوص مشکلات اجتماعی دانش‌آموزان در مدارس گفت: طرح یاریگران زندگی و نماد با همکاری ۱۲ دستگاه در ۵۹۰ مدرسه اجرایی می‌شود که پیگیری مسائل و مشکلات در شبکه شاد است و مشاورین ما در مدرسه و اداره کل و اولیا و دانش آموزان در مورد مسائل اخلاقی، عبادی و درسی مشاوره می‌دهند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول