اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اجرای کرسی نور در طرح «کاروان قرآنی»/ تمرکز بر تبلیغ چهره به چهره

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان از برگزاری طرح «کاروان قرآنی» و فعالیت گروه‌های تبلیغی «حضرت حبقوق نبی(ع) و «تبلیغ نوین» در راستای ترویج فرهنگ دینی در تویسرکان خبر داد.

اجرای کرسی نور در طرح «کاروان قرآنی»/ تمرکز بر تبلیغ چهره به چهره

حجت الاسلام  ناصر حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان شامل دو بخش قرآنی و تبلیغی ـ فرهنگی می‌شود اظهار کرد: برگزاری کرسی قرآنی در قالب طرح «کاروان قرآنی» در روستاها و مناطق محروم با کمک خیران موسسه خیریه بی‌بی نرجس خاتون، کانون قرآنی روستای اشترمل و اداره تبلیغات در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه مدیران و فعالان خانه‌های قرآنی فعال روستایی با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی با حضور در روستاهای مختلف شهرستان ویژه برنامه کرسی تلاوت قرآن کریم را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می‌کنند افزود: هیئت نرجس خاتون مهمانان این محفل قرآنی را برای افطاری مختصر مهمان سفره اهل بیت(ع) می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان از اجرای برنامه جزء‌خوانی قرآن کریم به صورت مجازی در گروه‌های مختلف برای خانه‌های قرآنی، موسسه‌های قرآنی و... زیر نظر تبلیغات اسلامی خبر داد و بیان کرد: همزمان تفسیر آیه یا آیاتی از جزء خوانی قرآن توسط حجت الاسلام ناصر حسنی در فضای مجازی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به ممنوعیت برگزاری ا برنامه‌های قرآنی در مساجد و حسینیه‌ها به خاطر کرونا، از انعقاد تفاهنمامه با تاکسی‌رانی به منظور پخش همزمان جزء خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان از رادیو تاکسی‌ها خبر داد و گفت: نصب بروشور از آیات قرآنی با مضمون اخلاقی بر تاکسی‌ها با هدف اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ قرآنی در حال انجام است.

حسنی از دیگر اقدامات اداره تبلیغات اسلامی را اجرای طرح «هر خانه یک جزء قرآن» برشمرد و با بیان اینکه نوجوانان می‌توانند در مسابقات قرآنی این نهاد شرکت کنند بیان کرد: خطاطی سوره قدر به همت کانون قرآنی روستای اشترمل، تفسیر نامه ۳۱ نهج‌البلاغه، پخش دعای هفتم صحیفه سجادیه از مساجد و تفسیر این دعا در فضای مجازی و محتوا سازی ویژه فضای مجازی از دیگر برنامه‌های قرآنی این نهاد به شمار می‌رود.

وی از برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی به حضور گروه تبلیغی حضرت حبقوق نبی(ع) در مناطق محروم به صورت چهره به چهره و میدانی سخن به میان آورد و گفت: گروه تبلیغی حضرت حبقوق نبی(ع) طلاب تویسرکانی مقیم قم هستند و در راستای تبلیغ دین مبین اسلام در ماه مبارک رمضان فعال هستند.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان از فعال‌سازی کارگروه تبلیغ نوین هم خبر داد و گفت: این گروه با با توجه به شرایط کرونا با حضور در بین مردم در محل کار و زندگی چون اراضی، باغات، محلات روستایی ضمن کمک به مردم تبلیغ میدانی و چهره به چهره را در طول ماه مبارک رمضان در راستای تبیین احکام و شرعیات و این ماه پر فضیلت اقدام می‌کنند.

وی تهیه و توزیع ۱۴۰ بسته کمک معیشتی به مناسبت ایام شهادت حضرت علی(ع) با تلاش روحانی مستقر و حمایت مردم روستای سیدشهاب، توزیع ۱۵۰ پرس غذای گرم در بین نیازمندان و تهیه ۴۰ بسته کمک معیشتی از سوی مرکز نیکوکاری مسجد رضوی، توزیع ۲۰ بسته کمک معیشتی توسط موسسه قرآنی نورالحکمه را برخی دیگر از اقدامات اداره تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان برشمرد.

انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول