اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

نمایش «تارهای ممنوعه» در آمریکا/ «انبار» در ترکیه به رقابت می‌پردازد

فیلم مستند «تارهای ممنوعه» به کارگردانی حسن نوری و تهیه‌کنندگی افسانه سالاری در تازه‌ترین حضور جهانی خود به ۲ جشنواره آمریکایی راه پیدا کرد.

نمایش «تارهای ممنوعه» در آمریکا/ «انبار» در ترکیه به رقابت می‌پردازد

به گزارش خبرگزاری فارس، مستند «تارهای نوری» هم اکنون در فستیوال Mother Tongue که در حال برگزاری است حضور دارد. همچنین این اثر به دو جشنواره Queens World و Phoenix نیز راه پیدا کرده که طی دو ماه آینده برگزار خواهند شد.

در جریان برگزاری فستیوال Mother Tongue؛ ان پدرسون از برگزارکنندگان این جشنواره با تمجید از مستند «تارهای ممنوعه» گفت: فیلم نگاه شگفت انگیزی به خوشی ها و چالش‌های ۴ عضو یک گروه و ابراز وجود از طریق موسیقی دارد. این مستند داستانی مهم از احساس ارتباط با یک مکان را تعریف می کند، حتی اگر شما هرگز آنجا نبوده باشید. ما اعتقاد داریم بسیاری از افراد می توانند با این موضوع ارتباط برقرار کنند و گفتن این داستان درمانی دارد. از این رو فیلم برای موضوع امسال ما، "قدرت شفابخشی داستان" مناسب بود.

این مستند که ساخته حسن نوری فیلمساز افغانستانی ساکن ایران است پس از حضور در جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت، نخستین نمایش جهانی خود را در IDFA (جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام) داشت.

 

 

«تارهای ممنوعه» که پخش بین‌المللی آن را Venera Films برعهده دارد چندی پیش در جشنواره بین‌المللی سانتا باربارا به صورت آنلاین و همچنین سینما ماشین به نمایش درآمد که به دنبال استقبال خوب مخاطبان تمامی بلیت‌های آن فروخته شد.

«تارهای ممنوعه» روایت چهار جوان افغانستانی ساکن ایران است که به دنبال رویای ستاره‌ راک شدن و برگزاری اولین کنسرت، سفری از ایران به سوی افغانستان آغاز می‌کنند. سفری که با خطر‌های بسیاری همراه است.

 

 

* «انبار» در ترکیه به رقابت می‌پردازد 

 فیلم کوتاه «انبار» ساخته حسین ترک‌جوش برگزیده مرحله اول نخستین جشنواره فرهنگی- هنری «ترواک» ترکیه شد.

این رویداد با نکوداشت پروفسور ایرج اعتصام (پدر معماری نوین ایران) در رشته های «فیلم»، «عکس»، «کاریکاتور» و «داستان» با موضوع خانه و خانواده، مهاجرت و سفر برگزار می‌شود.

علی مصفا و فرنوش صمدی هیات داوران بخش «فیلم» این جشنواره را به ریاست فاطمه معتمدآریا تشکیل می‌دهند.

فیلم کوتاه «انبار» با محوریت قرار دادن کارکنان یک انبار ضایعات کاغذ، داستانی جنایی_ اجتماعی را دنبال می‌کند.

هامون سیدی، علی یعقوبی، محمدرضا هلال زاده، اودین روشن، فاضل قنادی، علی پیله ور، شیوا سرمست، وحیده اکبری نسب، مرتضی حسینی راد، وحیدباقری، حامد کریوند بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش پرداختند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول