اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

پرداخت بدهی زندانی‌های غیر عمد در اراک در ماه رمضان

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در ماه مبارک رمضان امسال بدهی ۳ زندانی غیر عمد پرداخت شد که مجموع رقم آنها بیش از یکصد و پنجاه میلیون تومان بوده است.

پرداخت بدهی زندانی‌های غیر عمد در اراک در ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدرضا عسگری عصر امروز در نشست نهضت آزادسازی زندانیان با اولویت جرائم غیر عمد(قرارگاه مرکزی شهید سلیم قنبری) به شکل ویدئوکنفرانسی با حضور سردار سید قاسم قریشی جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور اظهار کرد: یکی از اقدامات خداپسندانه در بسیج و سپاه آزادی زندانیان غیر عمد است که از سال‌های قبل شروع شده و در طی یک سال گذشته و در راستای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری در نهضت کمک مؤمنانه این اقدام شتاب بیشتری به خود گرفته است.

وی افزود: توجه به کرامت انسان و رفع مشکلات افرادی که به دلیل عدم تمکن مالی دچار مشکلاتی شده‌اند مهمترین رویکرد بسیج در آزادی زندانیان است که قطعاً این اقدام می‌تواند آثار و برکات فراوانی برای جامعه داشته باشد.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: نجات افرادی که مشکلات مالی برای آنها ایجاد شده و تلاش برای باز اجتماعی شدن آنها علاوه بر اینکه می‌تواند در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر واقع شود می‌تواند در تولید و اقتصاد کشور نیز مؤثر واقع شود.

عسگری ادامه داد: بسیج و سپاه در استان مرکزی در طی سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در راستای آزادی زندانیان انجام داده که برکات فراوانی داشته و در واقع اقدامات برای آزادی زندانیان در دو بعد فرهنگی و عملیاتی انجام شد.

وی اضافه کرد: از جمله اقدامات فرهنگی که برای آزادسازی زندانیان انجام شد ترویج فرهنگ صلح، سازش، ازخودگذشتگی و ایثار است که ترویج و توسعه این فرهنگ برای جامعه یک ضرورت محسوب می‌شود و همه باید تلاش کنیم تا فراگیر شود.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تأکید کرد: ترویج فرهنگ ایثار و ازخودگذشگی که یکی از شاخصه‌های آن صلح و سازش است نیاز به کارهای بنیادین فرهنگی دارد و لازم است همه در این راستا مشارکت وهم افزایی داشته باشند.

عسگری ادامه داد: همچنین اقدام عملیاتی که برای آزادسازی زندانیان در استان مرکزی انجام شد پرداخت بدهی‌های زندانیان بود که در این راستا همه ظرفیت‌ها پای کار آمد و اقدامات خوبی انجام گرفت.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان امسال بدهی ۳ زندانی غیر عمد پرداخت شد که مجموع رقم آنها بیش از یک‌صد و پنجاه میلیون تومان بوده است افزود: همچنین در مجموع و در راستای نهضت کمک مؤمنانه ۱۵ زندانی بدهی‌های آنها پرداخت شد که این کار با تکیه بر ظرفیت‌های اقشاری بسیج و هدایت‌های سپاه روح‌الله انجام شد.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: اقشار بسیج ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای دارند که خوشبختانه امروز شاهد انجام فعالیت‌های گسترده در سایر عرصه‌ها توسط بسیج هستیم و آزادی زندانیان غیر عمد نیز یکی از اقداماتی است که باید با کمک مردم و خیرین بیشتر مورد توجه باشد.

عسگری اظهار کرد: آزادی زندانیان با جرائم غیر عمد در اقتصاد کشور بسیار اثرگذار است چراکه یک زندانی به جای اینکه برای آن سرانه و هزینه‌های نگه‌داری در زندان انجام شود می‌تواند در بیرون از زندان به تولید و اقتصاد کشور کمک کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول