اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اجرای طرح جامع محرومیت‌زدایی مردم‌پایه در قالب هم‌افزایی بین نهاد‌ها

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: بخشی از تدوین نقشه راه بسیج سازندگی، طرح جامع محرومیت زدایی مردم‌پایه در قالب هم افزایی بین نهاد‌ها، طی تفاهم نامه با ۸ نفر از وزرا و ۱۰ سازمان مرتبط در راستای هدفمند اجرا کردن این طرح در کشور می باشد.

اجرای طرح جامع محرومیت‌زدایی مردم‌پایه در قالب هم‌افزایی بین نهاد‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز محمد زهرایی بعدازظهر امروز در آئین بهره‌برداری از ۱۶۱ پروژه محرومیت زدایی بسیج سازندگی استان فارس اظهار  داشت: در قانون بسیج سازندگی دستگاه‌های اجرایی می توانند پروژه‌های محرومیت زدایی را اجرایی و عملیاتی کنند و در این مورد تمام فعالیت‌های بزرگ و عام المنفعه توسط این نهاد انجام شده است.

وی  با اشاره به اینکه شعار بسیج سازندگی در امتداد مردمی دستگاه‌های اجرایی در راستای محرومیت زدایی قرار د ارد، افزود:  بخشی از تدوین نقشه راه بسیج سازندگی، طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه در قالب هم افزایی بین نهاد‌ها، طی تفاهم نامه  با ۸ نفر از وزرا و  ۱۰ سازمان  مرتبط  در راستای هدفمند اجرا کردن این طرح در کشور می باشد.

رئیس  بسیج سازندگی اظهار کرد: از ۴۰ هزار  روستا در کشور، ۱۰ هزار و ۲۸۰ روستا نشانه گذاری شده  و نیز در حاشیه شهر‌ها، هزار و ۱۰۰ محله که توسط سازمان اجتماعی وزارت کشور بازآفرینی و شناسایی شده و در گام نخست ۳۰۰ محله در اولویت قرار  گرفته است.

اولویت نخست بسیج سازندگی، تامین آب شرب و کشاورزی در روستاها است

زهرایی بیان داشت: اولویت نخست محرومیت زدایی درروستا‌ها آب شرب و کشاورزی  است و برای اجرایی و عملیاتی کردن این طرح با وزیر کشاورزی و وزیر نیرو برای حل مشکل آب روستای تفاهم نامه امضاء شده است.

وی اضافه کرد: مسکن، راه بین مزارع  و نیز راه‌اندازی زیر ساخت‌های اشتغال شامل کارگاه، اختصاص بودجه در سال جاری برای تامین آب روستا‌های محروم با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) وبسیج سازندگی با  اعتباری افزون بر ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و نیز واگذاری ۲۰ درصد متوازن سازی  و ۶ درصد قیر به این نهاد از دیگر رویکرد اجرایی  است.    

استان فارس به ۴۲ قطب تولیدی تبدیل شده است

فرمانده سپاه فجر فارس نیز در  ادامه این نشست افزود: استان فارس به ۴۲ قطب تولیدی و بر مبنای بوم هر منطقه و متناسب با هر محصول تولیدی صنایع کوچک را  برای آن تعریف شده  و نیز از این تعداد یک قطب به عنوان برتر پایتخت به صورت ملی شامل گلاب میمند و نیز 2 قطب برتر در  نظر گرفته شده است.

سردار یدالله بوعلی اظهار داشت: راه‌اندازی هزار و ۲۰۰ پروژه صنایع کوچک با اشتغالزایی ۲ هزار و ۳۰۰ نفر، صندوق قرض الحسنه مردم پایه که در این راستا تاکنون هزار و ۶۲۱ صندوق بدون سرمایه دولتی،  ۱۴۰ تعاونی  و نیز راه‌اندازی ۱۶۱ پروژه در هفته بسیج سازندگی از دیگر فعالیت‌های این نهاد مردمی است.
انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول