اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

نذر خون در شهرری امشب تا یک بامداد/ کاهش ۳۰ درصدی اهدای خون

مدیر پایگاه مرکز اهدای خون شهرری گفت: در لیالی قدر به دلیل مراجعات بیشتر پرسنل تلاش می‌کنند زمان خون‌گیری را کاهش دهند و در راستای خدمات‌رسانی بهتر به عزاداران تا ساعت یک بامداد پذیرای مردم برای اهدا خون هستیم.

نذر خون در شهرری امشب تا یک بامداد/ کاهش ۳۰ درصدی اهدای خون

مهدی عظیمی مدیر پایگاه مرکز اهدای خون شهرری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ری، با اشاره به کاهش مراجعات مردمی برای اهدای خون اظهار کرد: فرآورده‌های خونی یکی از نیازهای اصلی محسوب می‌شود زیرا با گسترش شهرنشینی و بروز حوادث، بیماری‌های صعب‌العلاج، بیماری‌های خونی و سرطانی نیاز به استفاده از فرآورده خونی بیشتر شده که تنها راه تأمین آن از خون انسان و افراد سالم است بنابراین موضوع اهدا خون باید مستمر باشد.

وی در رابطه با شرایط اهداکنندگان خون گفت: افراد اهداکننده باید دارای سلامت جسمانی باشند و هیچ‌گونه بیماری قلبی عروقی، عفونی یا زمینه‌ای نداشته باشند همچنین سن مناسب اهدای خون از ۱۸ تا ۶۰ سال است اما اگر افراد به‌طور مستمر اقدام به اهدای خون داشته باشند می‌توانند تا ۶۵ سالگی نیز خون خود را اهداء کنند.

مدیر پایگاه مرکز اهدای خون شهرری با اشاره به فعالیت این مرکز تا ساعت ۱ بامداد برای ادای نذر خون تصریح کرد: در شرایط کنونی کرونا با کمبود مشکل اهداکننده خون روبه‌رو هستیم زیرا به دلیل مسائل بهداشتی شاهد کاهش مراجعات بودیم و اهدای خون در این مرکز نسبت به قبل از شیوع کرونا در حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است.

عظیمی اضافه کرد: پروتکل‌های بهداشتی در مراکز انتقال خون رعایت شده و رعایت فاصله‌گذاری اهدا خون انجام می‌شود و برای جلوگیری از ازدحام و کاهش مراجعات نوبت‌دهی به‌طور اینترنتی انجام می‌شود.

وی در پایان با اشاره به نذر خون و مراجعات مردمی در لیالی قدر خاطرنشان کرد: در لیالی قدر به دلیل مراجعات بیشتر پرسنل تلاش می‌کنند زمان خون‌گیری را کاهش دهند و در راستای خدمات‌رسانی بهتر به عزاداران تا ساعت یک بامداد پذیرای مردم برای اهداء خون هستیم.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول