اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اشتغال ۸۰ درصد از مددجویان زندان‌ها در دستور کار دادگستری فارس

رئیس کل دادگستری فارس از اشتغال ۸۰ درصد از مددجویان زندان‌های استان به جهت استفاده از ظرفیت‌های قانونی کاهش جمعیت کیفری و پایش زندانیان خبر داد.

اشتغال ۸۰ درصد از مددجویان زندان‌ها در دستور کار دادگستری فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، با هدف اشتغال هر چه بیشتر مددجویان زندان، استفاده از ظرفیت های قانونی کاهش جمعیت کیفری و پایش زندانیان نشستی از سوی رئیس کل دادگستری استان فارس و با حضور معاونین قضایی استان، دادستان عمومی و انقلاب شیراز و ... برگزار شد.

رئیس کل دادگستری فارس در این نشست با تسلیت شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) و بهره برداری معنوی از شب های پر فیض قدر بر اهمیت موضوع اشتغال زندانیان و  اتخاذ تصمیمات و برنامه ریزی  هر چه بیشتر در جهت اشتغال مددجویان  درون و برون زندان تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی با اشاره به این که در سال گذشته اشتغال ۵۴ درصد از محکومین زندان های استان فارس محقق شده است بر برنامه ریزی و هدف گذاری اشتغال ۸۰ درصدی مددجویان زندان استان فارس در سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۷۰۰ نفر قرار داد اشتغال به کار در خارج از زندان داشته و برخی از شرکت های خصوصی نیز برای اشتغال  و به کار گیری ۵۰۰ نفر دیگر از مددجویان زندان های فارس اعلام نیاز کرده اند.

رئیس کل دادگستری استان فارس در این نشست با اشاره به اهمیت آمار عملکردی بر اساس سیاست های قوه قضائیه و شاخص های ارزیابی طرح پایش زندانیان مورد تأکید ریاست معظم قوه قضائیه توصیه نمود و از  تلاش و اهتمام شبانه روزی قضات ناظر زندان، معاونین دادستان شیراز، مدیر کل زندان های فارس و سایر قضاتی که ضمن سرکشی و بازدید هدفمند در طرح پایش زندانیان تعامل و همراهی لازم را داشته‌اند تشکر و قدردانی کرد.  

حجت الاسلام والمسلمین موسوی از برگزاری جلسات مداوم و منظم کمیسیون عفو دادگستری استان فارس خبر داد و افزود: در این جلسات وضعیت زندانیانی که بر اساس قانونی مستحق عفو و بخشودگی و  برخورداری از آزادی مشروط هستند مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرد.

وی با بیا ن این که زندان محل نگهداری سارقین و مجرمین جرایم خشن و خطرناک است و نه مجرمین جرایم مالی و غیرعمد، بنابراین لازم است در خصوص کاهش جمعیت کیفری زندان ها با استفاده از مجازات های جایگزین حبس و ارفاقی از ورود زندانیان جرائم غیر عمد و مالی به زندان جلوگیری  به عمل آمده و  برای آزادی این دسته از زندانیان از تمامی ظرفیت های موجود استفاده شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس بر لزوم سرکشی و بازدید هدفمند قضات و مسئولان قضایی از زندان به ویژه در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: قضات از زندانیان سرکشی و جویای اوضاع و احوال مددجویان زندان باشند و به این منظور لازم است قضات ضمن بازدید هدفمند از زندان با مددجویان ملاقات و از نزدیک به بررسی مشکلات زندانیان بپردازند.

موسوی  به موضوع مجازات های جایگزین حبس نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۶۵۰۰ مورد رأی جایگزین حبس از سوی قضات دادگستری فارس  صادر شده است و ۱۲۰ نفر نیز از تسهیلات پابند الکترونیک استفاده نموده اند که امیدواریم با توجه به صدور احکام بیشتر و  فراهم شدن شرایط فیزیکی پابند الکترونیک بتوانیم از ظرفیت بیشتری در این خصوص استفاده نماییم.
 

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول