اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

افزایش حجم پذیرش و ارسال کالا در بندر سالیانکا در سال گذشته

رئیس ایرانی بندر سالیانکا با اشاره به افزایش حجم پذیرش و ارسال کالا در بندر سالیانکا گفت: در سال گذشته باوجود شیوع ویروس کرونا این بندر با مساعدت و همکاری دو طرف ایران و روسیه همواره فعالیت داشت.

افزایش حجم پذیرش و ارسال کالا در بندر

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هادی تیزهوش تابان رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در جریان سفر بک ماهه خود به فدراسیون روسیه و سفر به شهرهای اقتصادی و بازارهای هدف ایران در این کشور  جواد پوردست رئیس ایرانی بندر " سالیانکا " در دفتر کار وی در آستراخان ملاقات ‌و گفت‌وگو کرد.

رئیس ایرانی بندر " سالیانکا " در این دیدار با ابراز خرسندی از وجود روابط اقتصادی مناسب میان ایران و فدراسیون روسیه اظهار کرد: حدود دو سال پیش که ایشان به‌عنوان رئیس بندر " سالیانکا " به آستراخان آمدند بندر سالیانکا به دلیل عدم انجام توافقات با دولت فدراسیون روسیه به مشکلات و موانعی مواجه بود.

پوردست با اشاره به برخی مذاکرات صورت گرفته برای حل مشکلات خاطرنشان کرد: با توجه مذاکرات صورت گرفته با طرف روسی در مسکو و همچنین با حمایت و پشتیبانی مدیریت ارشد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مشکلات برطرف و هم‌اکنون در حال انجام سرمایه‌گذاری طبق توافقات قبلی در بندر هستند.

وی با اذعان به اینکه بندر سالیانکا به روال عادی کار خودش برگشته است، افزود: در سال گذشته باوجود شیوع ویروس کرونا این بندر با مساعدت و همکاری دو طرف ایران و روسیه همواره فعالیت داشته و حتی افزایش حجم پذیرش و ارسال کالا داشته‌اند.

به گفته رئیس ایرانی بندر " سالیانکا " امسال متأسفانه به دلیل اینکه طرف روسی بر صادرات برخی کالاها ازجمله غلات عوارض سنگینی وضع کرده تجار و بازرگانان تمایلی به صادرات این‌گونه کالاها به ایران ندارند و به این دلیل در سال جاری تاکنون ارسال کالا به ایران کاهش چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول