اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در زنجان به ۸۴ هزار و ۱۹۴ نفر رسید/ تغییر در رنگ‌بندی کرونایی شهرها قطعی است

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۸۴هزار و ۱۹۴ نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای ۳۴۹ نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در زنجان به ۸۴ هزار و ۱۹۴ نفر رسید/  تغییر در رنگ‌بندی کرونایی شهرها قطعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۸ هزار و ۸۰۱ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۷ هزار و ۱۴۵ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۷۵ هزار و ۳۹۳ مورد بوده است که ۳۰۷ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۸۴ هزار  و ۱۹۴ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۵۸۶ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۴۲ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۴ هزار و ۸۷۹ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۳۷۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند که دو نفر از این مجموع جزو آمار روزانه بوده است.

قطعا هفته آینده، شاهد تغییراتی در رنگ‌بندی شهرها خواهیم بود  

 پرویز قزلباش درخصوص رنگ‌بندی شهرها، گفت: قطعا هفته آینده تغییراتی در این راستا خواهیم داشت و امیدوار هستیم رنگ شهرهای قرمز به سمت نارنجی شدن، شهرهای نارنجی به رنگ زرد، و شهرهای زرد به رنگ سفید تغییر کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان در پاسخ به واکسیناسیون نوزادان اظهار داشت: هیچ خدمتی در حوزه بهداشت تعطیل نیست، به ویژه واکسیناسیون نوزادان و کودکان، که طبق روال برنامه واکسیناسیون انجام می‌شود.

 قزلباش با بیان اینکه واکسیناسیون عمومی آغاز شده ولی به صورت گسترده، مقدمات و تمهیداتی نیاز دارد، ادامه داد: درحال حاضر روزانه بیش از هزار دُز واکسن در استان تزریق می‌شود و برای قطع زنجیره بیماری در استان و ایمنی عمومی، باید ۶۰ درصد جمعیت واکسینه شوند و حتی افرادی که مبتلا شدند، باید یک دُز واکسن را به عنوان یادآور دریافت کنند.

وی درخصوص واکسیناسیون افزود: حداقل باید ۶۰۰ هزار نفر در استان واکسینه شوند. حال با روزی هزار یا هزار و ۵۰۰ دُز، حداقل دو سال زمان برای واکسینه شدن نیاز است و الان، به دلیل اینکه با بیماری درگیر هستیم این مورد امکانپذیر نیست، ازطرفی واکسن هم به تدریج و تعداد کم به استان‌ها اختصاص می‌یابد،  ولی در ماه‌های آتی احتمال دارد این امکان فراهم شود که در روز چند میلیون تزریق انجام شود و در این راستا، در کل کشور باید ۶۰ میلیون نفر واکسن دریافت کنند، تا زنجیره بیماری قطع شود.

رئیس کلان منطقه ۶ آمایش کشوری تصریح کرد: برنامه استان برای واکسیناسیون، این است که علاوه بر مراکز موجود، به ازای هر ۳ یا ۴ مرکز تزریق واکسن، یک مرکز تجمیعی واکسن هم داشته باشیم تا بتوانیم در یک روز بیش از ۲ هزار واکسن تزریق کنیم که در این خصوص در استان، ۳۰ مرکز پیش‌بینی شده است  و براین اساس در شهری مثل زنجان، باید ۱۲ مرکز داشته باشیم. 

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تاکید براینکه سیستم بهداشت و درمان کار را با جان و دل انجام می‌دهد و روزی ۴۳ هزار خدمت را عرضه می‌کنند یادآور شد: از طرفی باید این خدمات عقب نیفتد و در عین حال کار پیگیری، انجام تست و رهگیری بیماران کرونا، و و واکسیناسیون را هم در سطح وسیع مد نظر داریم.

وی درخصوص رنگ‌بندی شهرها، گفت: قطعا هفته آینده تغییراتی در این راستا خواهیم داشت و امیدوار هستیم رنگ شهرهای قرمز به سمت نارنجی شدن، شهرهای نارنجی به رنگ زرد، و شهرهای زرد به رنگ سفید تغییر کند و لذا، متناسب با تغییر رنگ‌ها، محدودیت‌ها هم اعمال خواهد شد.

به گفته قزلباش تغذیه بیماران کرونا، در بیمارستان زیر نظر و با نظارت متخصصان تغذیه انجام می‌گیرد و تنظیم و ترکیب غذاها به لحاظ ارزش غذایی، مسئله بهداشتی، ... زیر نظر این افراد انجام می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه در تزریق واکسن هیچ اجباری نیست، اظهار داشت: حق انتخاب مردم در تزریق واکسن ایرانی و خارجی، بستگی به تعاریف، اولویت‌بندی و موجودی واکسن‌ها انجام می‌گیرد و بعضی مواقع ممکن است انتخابی باشد، ولی همیشه اینگونه نیست و براساس سهمیه‌ای که آن زمان تعلق می‌گیرد، انجام می‌شود .

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول