اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

پرداخت 90 میلیارد تسهیلات حمایتی در یزد/ توزیع تاکنون 140 هزار بسته معیشتی در دارالعباده

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان یزد با بیان این‌که در حال حاضر 700 گروه جهادی تخصصی در دارالعباده فعالیت می‌کنند، گفت: طی یک سال گذشته 9 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه حمایتی در استان یزد پرداخت شده است.

پرداخت 90 میلیارد تسهیلات حمایتی در یزد/ توزیع تاکنون 140 هزار بسته معیشتی در دارالعباده

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، سرهنگ مجید صادقی در نشست خبری که به منظور بزرگداشت ۱۷ اردیبهشت، سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی برگزار شد، با بیان این‌که محرومیت‌زدایی، مردم یاری و مردم‌داری از جمله اولویت‌های بسیج سازندگی در استان یزد است، اظهار کرد: گروه‌های جهادی بسیج بازوان توانمند این سازمان برای ارائه خدمات مختلف به آحاد مردم است.

وی با اشاره به ضرورت تخصصی شدن گروه‌های جهادی بسیج، افزود: در حال حاضر ۷۰ هزار نیروی بسیجی در قالب ۷۰۰ گروه جهادی تخصصی در تمام شهرستان‌های استان یزد مشغول فعالیت و ارائه خدمت هستند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان یزد در ادامه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را از دیگر مأموریت‌های این سازمان در کشور دانست و گفت: در سال گذشته ۱۵۰۰ فقره تسهیلات حمایتی با رویکرد ایجاد، تثبیت و تسهیل فرآیند ایجاد اشتغال پایدار به مبلغ ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط بسیج سازندگی سپاه الغدیر پرداخت شده است.

ایجاد ۵۰۰ صندوق قرض الحسنه توسط بسیج سازندگی در یزد

سرهنگ صادقی راه‌اندازی ۱۵ کارگاه خیاطی، گیاهان دارویی، قالی‌بافی و مشاغل خانگی را از جمله اقدامات انجام شده در سال گذشته عنوان و تصریح کرد: طی یک سال گذشته ۱۴۰ دوره آموزشی ویژه اقتصاد مقاومتی در سطح استان یزد برگزار شده است.

وی ایجاد ۵۰۰ صندوق قرض الحسنه با محوریت توانمندسازی مناطق محروم را از دیگر خدمات انجام شده و در دستور کار دانست و بیان کرد: تلاش برای تقویت بنیه تدارکاتی گروه‌های جهادی یکی از مهمترین رویکردهای اجرایی سازمان بسیج سازندگی در استان یزد است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که سال ۹۹ از سالی پرکار و سخت بود، خاطرنشان کرد: برگزاری تاکنون ۱۳ مرحله رزمایش کمک مومنانه و راه‌اندازی قرارگاه اقتصاد مقاومتی از جمله شاخص‌ترین اقدامات انجام شده در سال گذشته بود که با رویکرد محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان آسیب دیده از شیوع کرونا در استان یزد انجام شده است.

سرهنگ صادقی با اشاره به توزیع تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های آسیب دیده از شیوع کرونا در استان یزد، افزود: با کمک خیرین در سال گذشته ۸۲ کارگاه تولید ماسک ایجاد و یکهزار سری جهزیه تمام ایرانی بین جامعه هدف توزیع شد.

آب، اشتغال و کشاورزی روستایی اولویت بسیج سازندگی یزد

وی پرداخت چهار هزار فقره تسهیلات معیشتی، بازسازی ۸۹ باب منزل مسکونی در شهرستان‌های استان و مناطق حاشیه‌ای یزد از دیگر خدمات انجام شده توسط سازمان بسیج سازندگی استان یزد دانست و بیان کرد: یک هزار بسته ورزشی نیز بین جوانان و نوجوانان روستایی در سطح استان توزیع شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان یزد در خصوص برنامه‌های سال جاری این نهاد انقلابی در دارالعباده خاطرنشان کرد: پیگیری مشکلات مربوط به کم آبی، ایجاد اشتغال پایدار و ساماندهی مشکلات کشاورزان روستایی، سه اولویت اجرایی سازمان بسیج سازندگی یزد است.

سرهنگ صادقی در پایان ساماندهی ۱۰۰ گروه جهادی جدید، اجرای ۱۹۸ طرح عمرانی و محرومیت‌زدایی جدید با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار برای ۳۰۰ نفر، راه‌اندازی ۱۰۰ صندوق قرض الحسنه، راه‌اندازی ۱۵ تعاونی جدید، راه‌اندازی ۷۰۰ کارگاه جدید با رویکرد ایجاد یکهزار و ۵۰ شغل جدید در قطب‌های صنایع تکمیلی استان از دیگر برنامه‌های در دستور کار برای سال جاری در استان یزد است.

انتهای پیام/الف

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول