اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

ملاک هیات نظارت در بررسی صلاحیت کاندیداها مدارک و استعلامات قانونی بوده است

عضو هیأت نظارت شهرستان کرج با اشاره به ابعاد مختلف احراز صلاحیت کاندیدا شورای شهر شهرستان کرج، گفت: ملاک اصلی ما قانون بود و برای تأیید یا رد صلاحیت فرد کاندیدا تنها به مدارک و استعلامات متکی بوده‌ایم.

ملاک هیات نظارت در بررسی صلاحیت کاندیداها مدارک و استعلامات قانونی بوده است

حسن شوندی، عضو هیأت نظارت شهرستان کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص اظهارنظرهایی که در خصوص احراز صلاحیت‌ها مطرح شده است، گفت: به صورت قطع می‌توانیم بگوییم در تأیید یا رد صلاحیت‌ها به هیچ وجه جبهه سیاسی افراد مطرح نبوده است و تنها طبق قانون و استعلام از مراجع رد یا تأیید صورت گرفته است.

عضو هیأت نظارت شهرستان کرج با اشاره به اینکه قانون به صورت یکنواخت مشمول حال کاندیدا شد و حقوق همه رعایت شد، افزود: برخی رد صلاحیت‌ها را جناحی می‌دانند به هیچ وجه اینگونه نبوده است، از میان هزار و ۲۰۰ کاندیدا، بیش از هزار نفر تأیید صلاحیت شدند و همین امر بیانگر این است که از همه اقشار سیاسی در میان کاندیدا وجود دارد.

این مقام مسؤول در خصوص وجود فشارهای خارجی برای رد یا تأیید صلاحیت برخی افراد، اظهار کرد: در حال حاضر تأیید دوباره رد صلاحیت‌ها به هیأت نظارت عالی استان رسیده است و هیأت نظارت شهرستان دخالتی در این امر نخواهد داشت، اما در رابطه با مواردی در خصوص تأیید افراد که فراقانونی قلمداد می‌شوند و بیشتر سیاسی هستند نه مورد تأیید است و نه آن‌ها را رد می‌کنیم.

شوندی ضمن تأکید بر اینکه تنها طبق قانون عمل کرده ایم، تصریح کرد: افرادی که تصور می‌کنند اشتباهی صورت گرفته است می‌توانند اعتراض کنند؛ هرچند ما هم شنیده‌ایم برخی فراتر از استان لابی‌های خود را از تهران شروع کرده اند، پیش از اینکه در استان اظهار نظری صورت بگیرد، البته این فقط شنیده است و معلوم نیست تمام شنیده ها درست باشد! در نهایت این موارد را تأیید و نه رد می‌کنیم.

وی اضافه کرد: هر یک از هیأت‌های اجرایی و نظارت مستقل عمل می‌کنند و ممکن است هیأت اجرایی با استدلال خاص تعدادی که نواقصی دارند را تأیید کردند! ممکن است این استدلال برای خودشان قابل قبول بوده است اما هیأت نظارت سعی کرد طبق قانون مدارک و استعلامات را بررسی و به نتیجه نهایی را اعلام کند.

به گفته عضو هیأت نظارت شهرستان کرج، اختلاف میان احراز صلاحیت هیأت نظارت و هیأت اجرایی در این شهرستان زیاد نبوده است و این نشان می‌دهد اختلاف نظر زیادی وجود ندارد؛ در نهایت درصد بالایی از کاندیدا تأیید شدند.

شوندی در پایان تصریح کرد: تعدادی از افراد پیگیری‌های خاص برای تأیید داشتند تعداد این ها حدود ۷ الی ۸ نفر بودند که این پیگیری‌ها از جهات مختلف بود، شاید یک نفر از این افراد منتصب به جریان اصلاحات بود و مابقی از جریان سیاسی دیگری بودند اما در هیأت نظارت محکم مقابل این موارد ایستادیم و سعی کردیم درست به وظیفه خود عمل کنیم.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول