اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

برگزاری نشست « قدم؛ قدم تا پاستور» / با انتخاب کاندیدای اصلح شرایط را برای حل مشکلات فراهم کنیم

به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی؛ نشست « قدم؛ قدم تا پاستور» با موضوع اهمیت مشارکت گسترده در انتخابات برگزار شد.

برگزاری نشست « قدم؛ قدم تا پاستور» / با انتخاب کاندیدای اصلح شرایط را برای حل  مشکلات فراهم کنیم

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ به همت انجمن اسلامی دانشجویان ( عضو دفتر تحکیم وحدت) دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان؛ نشست « قدم؛ قدم تا پاستور» با عنوان « تحول در مسئولیت، پاسداری از مشارکت» برگزار شد. 

در این نشست ضمن بررسی عملکرد دولت، پیرامون مباحثی همچون اهمیت مشارکت در انتخابات و همچنین اهمیت انتخاب کاندیدای اصلح بحث و گفت و گو شد. 

کامران شیرازی از فعالان حوزه رسانه‌ در این نشست با اشاره نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: با نزدیک شدن به ایام انتخابات شاهد اعلام آمادگی چهره های و جناح‌های مختلف سیاسی برای حضور در انتخابات هستیم و به نظر می‌رسد هر چه به زمان ثبت‌نام نامزدها نزدیک‌تر شویم شاهد شور انتخاباتی بیشتری در میان مردم و گروه‌های مختلف سیاسی خواهیم بود. 

وی ادامه داد: در این میان آنچه برای ما به عنوان فعالان رسانه؛ دانشجویان و مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به آن توجه شود در مرحله اول تلاش برای حضور گسترده در انتخابات است و در مرحله بعد اینکه باید تلاش کنیم تا هم خودمان و هم مردم انتخاب درستی داشته باشیم تا ان‌شالله در سال‌های آینده گرفتار آثار انتخاب نادرست نشویم. 

شیرازی در ادامه درباره رسالت جنبش دانشجویی در ایام انتخابات تصریح کرد: یکی از وظایف مهم جنبش دانشجویی در این ایام این است که ضمن دعوت مردم به حضور گسترده در انتخابات؛ به دور از سیاست زدگی و گرفتار شدن در بازی‌های سیاسی، ویژگی‌های کاندیدای اصلح را برای مردم تبیین کنند که در این مسیر با توجه به تعطیلی دانشگاه؛ فضای مجازی بهترین ابزار در دسترس است. 

وی ادامه داد: تشکل‌های دانشجویی باید شرایطی را فراهم کنند که مردم به راحتی بتوانند کاندیدای اصلح را شناسایی کنند؛ نباید اجازه داد برخی جناح ها با وعده‌های که محقق شدنی نیست؛ مردم را فریب دهند؛ دانشجویان باید وعده ها و برنامه هایی کاندیداها را بررسی کرده و اگر به این نتیجه رسیدند که یک کاندیدا وعده‌هایی می دهد که امکان اجرا ندارد؛ آن را برای مردم شفاف کنند و بگویند چنین وعده هایی براساس چه دلایلی قابل اجرا نیست.

این فعال رسانه‌ای تاکید کرد: ما یک تجربه خیلی خوب در مقابل خود داریم که می توانیم از آن استفاده کنیم، آن هم بررسی عملکرد دولت فعلی است؛ یعنی بررسی کنیم و ببینیم دولت فعلی در زمان انتخابات چه وعده هایی داد، به کدام یک عمل کرد و در کل دولت در این مدت 8 سال چه عملکردی داشته است. 

شیرازی خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده آقای روحانی و در کل دولت تدبیر و امید در اداره کشور در چندین مرحله شکست خورد، چون هم نتوانست به وعده‌هایی که داده عمل کند و هم در مواجهه با برخی مسائل سیاست‌هایی اتخاذ کرد که به شکست منجر شد. 

وی یادآور شد: شاید مهمترین و اولین شکست دولت؛ شکست در وعده‌هایی بود که برای حل مشکل از طریق مذاکره و تعامل با غرب و آمریکا داد. متأسفانه دلبستن بیش از حد دولتمردان به غرب و آمریکا موجب شد تا اداره کشور چندین سال معطل مذاکرات بماند. 

این فعال رسانه ای اظهار داشت: آقای روحانی در برنامه‌های انتخاباتی و در مناظرات تلویزیونی خود بارها وعده داد با گسترش و بهبود روابط با غرب و خصوصا  امریکا مشکلات کشور را حل می‌کند و یک وعده 100 روزه هم برای حل مشکلات داده شد که به نظر من همین وعده‌ها هم عامل اصلی پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری شد. 

وی اظهار داشت: دولت تمام وقت و انرژی خودش را به بهانه حل مشکلات اقتصادی صرف مذاکراتی کرد که در نهایت نه تنها باعث بهبود اقتصاد نشد بلکه سفره مردم را هم روز به روز کوچکتر کرد. خوش بینی دولت به غرب تا حدی بود که به هشدارهای منتقدین هم توجهی نمی شد و وقتی منتقدان می گفتند نمی‌شود به آمریکا و غرب اعتماد کرد، جمله معروف " امضای کری تضمین است" را مطرح کردند! و بعد از اینکه ترامپ روی کار آمد نشان داد امضای کری هیچ ارزشی ندارد. 

شیرازی خاطرنشان کرد: بعد از خروج امریکا از برجام و عمل نکردن اروپایی ها به وعده های برجامی خود؛ ایران به عنوان تنها بازمانده واقعی توافق؛ همچنان به وعده‌هایی که داده بود عمل می‌کرد تا اینکه خوشبختانه با تغییر نمایندگان مجلس، جلوی این رویکرد اشتباه با تصویب قانون اقدامات راهبردی برای لغو تحریم‌ها گرفته شد و اینجا بود که آمریکا و اروپا متوجه شدند اگر بخواهند به رویه خودشان ادامه دهند؛ ایران دیگر منتظر نخواهد ماند و دیگر یکطرفه به وعده‌ها عمل نمی کند. 

این فعال رسانه ای گفت: قرار بود با برجام همه تحریم ها برداشته شود و مشکلات اقتصادی حل شود، ولی از زمانی که برجام امضا شد نه تنها تحریمی برداشته نشد بلکه هر  روز شاهد مشکلات اقتصادی بیشتری هم بودم. از سویی بعد از امضای برجامی که قرار بود به گفته حامیان دولت سایه جنگ را از سر کشور بردارد، شاهد ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی از سوی امریکا بودیم و دیدیم که ایران و آمریکا مستقیما وارد برخورد نظامی با یکدیگر هم شدند. کسانی که ما را متهم به اقدامات تروریستی می کردند در مقابل چشم همگان دست به ترور سردار سلیمانی زدند و نشان دادند تروریست ها چه کسانی هستند.

این فعال رسانه ای یادآور شد: مسئولان دولت وقتی دیدند سیاستهایی که داشتند آورده ای برای ملت ندارد؛ به جای پذیرفتن اشتباه و اینکه صادقانه به مردم بگویند راه حل مشکلات مذاکره به این شکل نبوده؛ به فرافکنی دست زدند؛ گاهی روی کار آمدن ترامپ را بهانه کردند و گاهی هم گفتند رئیس جمهور اختیار ندارد و در نهایت برجام که روزی به عنوان دستاورد بزرگ دولت می دانستند را گردن نظام انداختند!

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اختیارات رئیس جمهور، افزود: مردم به خوبی می دانند رئیس جمهور در کشور ما تا چه میزان اختیارات دارد، رئیس جمهور در نظام ما بیشترین و بالاترین اختیار و مقام اجرایی را دارد و البته اگر از این اختیارات درست استفاده نشود و ناکارآمدی وجود داشته باشد مشکلاتی برای مردم و کشور ایجاد خواهد شد.

این فعال رسانه ای افزود: البته دولتمردان و حامیان دولت هم به خوبی از اختیارات زیاد رئیس جمهور آگاهیی دارند، ولی اما اگر آقایان توانایی اداره کشور را نداشتند و به قول خودشان رئیس جمهور هیچ کاره است پس چرا دور برای بار دوم در انتخابات شرکت کردند یا چرا برای شرکت در انتخابات صف کشیده اند؟ اگر دولتمردان اختیاری نداشتند پس چرا به برخی مذاکره کنندگان به عنوان افتخارآفرینان دیپلماسی نشان و مدال افتخار دادند! چرا گفتند ما کشور را از خطر جنگ نجات دادیم! که البته خطر جنگی وجود نداشت.

شیرازی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری بارها در عرصه سیاست خارجی و عرصه بین‌الملل، به مسئله عزت، حکمت و مصلحت، اشاره کردند ولی در عمل در دولت آقای روحانی این اصول تحقق پیدا نکرد و شاید هم همین باعث شد رهبر انقلاب به طرق مختلف تذکرات متعددی بدهند. رهبر انقلاب از زمان تصویب برجام تا کنون، به کرّات از توافقنامه‌ برجام انتقاد کردند و حتی آن را خسارت محض نامیده‌اند، حتی در سال ۹۵ و در حرم مطهر رضوی، از عبور از خطوط قرمز نظام در موضوع برجام سخن گفتند، پس نمی شود زمانی که برخی در دولت احساس می کنند برجام توافق خوبی نبوده است، بگویند این توافق خواسته نظام بوده است.

این فعال رسانه ای در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم، یادآور شد: یکی از مسائلی هم که دولت در آن شکست خورد بحث اقتصاد بود، می توان گفت دولت اقتصاد و بازار را رها کرد، به نوعی نظارت در بازار از بین رفت، در یک دوره ما شاهد بودیم قیمت ها روزانه بالا می رفت و برنامه ای برای کنترل قیمت ها وجود نداشت.

وی همچنین گفت: در بحث سکه و ارز هم هر روز شاهد اتفاقات عجیبی بودیم، وقتی به عملکرد بانک ها هم نگاه می کنیم می بینیم هیچ اقدامی برای اصلاح نظام بانکداری به گونه ای که به نفع مردم باشد صورت نگرفته، در بانک مرکزی هم هیچ اقدامی به نفع مردم صورت نگرفت. بانک مرکزی هم در یک دوره با عملکردی که داشت موجب شد تا کشور درگیر بحران هایی در بحث ارز و سکه شود و این مسایل موجب فقیرتر شدن مردم شد.

شیرازی اضافه کرد: یکی از انتقادات مسئولان دولت در زمان تبلیغات انتخاباتی به افزایش قیمت ها در دولت قبل بود، در حالی که می بینیم در دولت همین آقایان برخی کالاها تا چندین برابر افزایش قیمت داشتند، از طرفی برخی کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم هم در بازار نایاب شد، مردم یا در صف مرغ بودند یا در صف روغن و در این میان اظهارات مسئولان دولتی که می گفتند در کشور برای هیچ کالایی صف تشکیل نشد و ... بیشتر مردم را آزاد داد.

وی افزود: شکست در مدیریت ویروس کرونا هم از شکست های دیگر دولت بود. گاهی برخی سیاست و تصمیمات نادرست موجب شد تا کشور بیشتر با کرونا درگیر شود. در همین آغاز سال هم دیدیدم اعتراضاتی نسبت به این تصمیمات از سوی کارشناسان وجود داشت.

این فعال رسانه ای یادآور شد: مسائلی که گفته شد به خوبی برای مردم قابل درک است، اینجاست که مشخص می شود یک دولت که با رای مردم روی کار می آید تا چه اندازه در سرنوشت مردم تاثیر دارد، مطمئنا اگر دولتی انقلابی، جهادی و جوان به معنای اینکه مسئولانش از روحیه جوانی برخوردار باشند و توانایی بالایی برای کار کردن داشته باشند در این مدت روی کار بود، خیلی از مسائل و مشکلات اتفاق نمی افتاد.

وی گفت: ظرفیت های فراوان و قابل توجهی در کشور وجود دارد که متاسفانه عدم مدیریت درست موجب شده این ظرفیت ها به کار گرفته نشوند، اگر دولتی روی کار بیاید که بتواند از این ظرفیت ها استفاده کند و بتواند از دانشگاهیان، نخبگان و جوانان در امورات کشور استفاده کند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

شیرازی با بیان اینکه نیازمند تحول در مسئولیت هستیم، افزود: مشکلات بسیار است، اما این مشکلات می تواند با یک دولت تازه نفس و پرتوان و دولتی که فقط نگاهش به غرب نباشد، به سرعت حل شود و این انتخابات پیش رو می تواند اتفاقات مثبتی را به نفع مردم رقم بزند، به شرط اینکه درست انتخاب کنیم.

این فعال رسانه ای تاکید کرد: در دوره قبل یکسری از سلبریتی ها مردم را تشویق کردند تا به کاندیدای مورد نظر آنها رای بدهند و متاسفانه بعد از این که مشکلات مردم به دلیل ناکارآمدی برخی مسئولان زیاد شد، اثری از این سلبریتی ها نبود، پس بهتر است ما در این دوره بدون توجه به این مسایل و شعارهایی که داده می شود برای سرنوشت حداقل 4 سال آینده خودمان، تصمیم درستی را در پای صندوق های رای بگیریم.

وی اضافه کرد: این روزها هر چه به روز انتخابات نزدیک تر می شویم دوباره می بینیم برخی افراد و جناح ها مجددا بحث مذاکره و برجام را مطرح می کنند و سعی دارند با بلندکردن پیکر نیمه جان برجام، باز مسیری شکست خورده قبل را تکرار کنند، البته مردم ما به خوبی نسبت به این مسایل آگاه هستند ولی با این حال دانشجویان عوض تشکل های دانشجویی چون نسبت به مسایل سیاسی آگاهی بیشتری دارند باید این مسایل را بیشتر تبیین کنند.

شیرازی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب انتخابات را لیلة القدر نظام اسلامی دانستند که این نشان دهنده اهمیت انتخابات در کشور ماست، هرچند عده ای تلاش دارند انتخابات را بی اهمیت نشان دهند ولی در طی سال های بعد از انقلاب باید متوجه اهمیت انتخابات شده باشیم، مخصوصا در این زمان که کشور ما در شرایط حساسی قرار دارد و دشمنان راه های جدیدتری را برای ضربه زدن به کشور ما انتخاب کرده اند. 

این فعال رسانه ای تاکید کرد: کسانی که نگاهشان به سوی غرب و مذاکره به هر قیمتی است به خوبی می دانند مردم با توجه به عملکردی که دولت در 8 سال گذشته داشته، دیگر به افرادی که با تفکرات دولت همسو باشند رای نخواهند داد، برای همین شاید به دنبال دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات باشند، برای همین مردم باید نشان دهند دیگر پذیرای کسانی که نگاهی به توان داخلی ندارند، نیستند. نباید با صندوق های رای قهر کرد، اتفاقا باید با قدرت پای صندوق حاضر شد و با انتخاب کاندیدای اصلح شرایط را برای پیشرفت و آبادانی کشور و حل سریع مشکلات فراهم کرد.

وی در پایان گفت: تشکل های دانشجویی و دانشجویان باید در روزهای پیش رو تا انتخابات، به شدت مراقب باشند، باید تحولات سیاسی و مسایل کشور را به عنوان قشر نخبه جامعه رصد کنند و مردم را نسبت به خطراتی که ممکن است دشمنان بخواهند ایجاد کنند آگاه سازند، در این روزها رسانه های معاند و دشمنان با قدرت تمام تلاش می کنند تا مردم را نسبت به آینده کشور ناامید کنند و ما در مقابل باید نشان دهیم و ثابت کنیم آینده کشور و نظام، آینده روشنی خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول