اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اجرای طرح حفاظتی در جنگل‌های هیرکانی شمال از اوایل تابستان

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری گفت: فاز مطالعاتی طرح فنی و حفاظتی پایان خرداد به اتمام رسیده و اوایل تابستان اجرا می‌شود.

اجرای طرح حفاظتی در جنگل‌های هیرکانی شمال از اوایل تابستان

فتح‌الله غفاری امروز درباره وضعیت جنگل‌های هیرکانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری با بیان اینکه امسال، سال طلایی برای جنگل‌های هیرکانی شمال است، اظهار کرد: برای طرح جایگزین در جنگل‌های هیرکانی آگهی شده و قرار است طرح تهیه و اجرا شود.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری با بیان اینکه فاز نخست این طرح فنی حفاظتی بحث مطالعات است، گفت: این مرحله پایان خردادماه به اتمام رسیده و اوایل تابستان اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح اعم از جنگل‌کاری، مرمت جاده‌ها و عملیات پرورشی و در مجموع اقدامات مربوط به حفاظت از جنگل را شامل می‌شود.

معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری با اشاره به اینکه طرح تنفس از سال ۹۶ شروع شد، اضافه کرد: باتوجه به اجرای این طرح، قراردادهایی با مجریان حفاظتی منعقد کردیم و بیش از هزار و ۲۰۰ نفر به بخش حفاظت سوق یافتند.

غفاری با تاکید بر اینکه تمام هدف‌مان حفاظت در خور از جنگل‌های شمال است، خاطرنشان کرد: وقتی حضورمان در جنگل‌ها بیشتر باشد قطعا به این مهم نزدیک‌تر خواهیم شد.

به گزارش فارس، وسعت جنگل های حوزه منابع طبیعی مازندران منطقه سازی حدود  ۷۹۴هزار و ۴۱۴ هکتار است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول