اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افزایش قیمت خودرو و لوازم خانگی، مصوبه‌ای برای دفاع از مرفهان بی‌درد است

امام جمعه خرمدره گفت: مصوبه افزایش قیمت خودرو و لوازم خانگی با وجود کاهش قیمت دلار نشان دهنده این است که برخی مسؤولان یا توان ذهنی خود را از دست داده‌اند و یا به دلیل فاصله گرفتن از مردم، آگاهی کافی از واقعیت‌ها ندارند و یا اینکه صرفاً به دفاع از مرفهان بی‌درد می‌اندیشند.

افزایش قیمت خودرو و لوازم خانگی، مصوبه‌ای برای دفاع از مرفهان بی‌درد است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام حسین علی زاهدی پور ظهر امروز در خطبه مجازی با اشاره به هفته معلم و تبریک این روز به همه معلمان اظهار کرد: اینکه خداوند خود در جایگاه تعلیم قرار می‌گیرد و بهترین و کامل‌ترین انسان‌ها را برای تعلیم و نجات بشریت از جهالت انتخاب می‌کند، نشان از جایگاه برجسته معلمی است. 

امام جمعه خرمدره با بیان اینکه باید توجه کنیم که اصلی‌ترین وظیفه یک معلم حرکت دادن جامعه متعلمین در مسیر تزکیه و تقوا و به ویژه بصیرت سیاسی است، افزود: استاد شهید مطهری هم به لحاظ روش تعلیم و هم به لحاظ شخصیت انسانی خود، یک الگوی وارسته برای معلمان بوده و بهترین معیار برای سنجش موفقیت معلمان است.  

وی با تبریک روز کارگر و تشکر از زحمات کارگران و با اشاره به اینکه کارگران جایگاه ویژه در فرهنگ دینی داشته و حمایت از کارگران یکی از مهم‌ترین پشتوانه‌های تولید است، تصریح کرد: کارگران موتور محرکه جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه قدس به چند دلیل از اهمیت خاصی برخوردار است، افزود: قدس قبله اول مسلمانان و ۱۳ سال در مکه و ۱۷ ماه در مدینه به سوی بیت المقدس نماز خوانده شده است. 

زاهدی پور با بیان اینکه معراج پیامبر در قدس صورت گرفته است، گفت: نماز در بیت المقدس برابر با هزار نماز یا نماز واجب در آن برابر با یک حج و نماز مستحب در آن برابر با یک نافله به فرمایش امام صادق (ع) است.

امام جمعه خرمدره با اشاره به اینکه دفاع از اماکن تاریخی و دینی، دفاع از هویت است، تصریح کرد: اصولاً تاریخ نشان می‌دهد جوامع قوی، برای حفظ هویت خود تلاش می‌کنند و جوامعی که این‌هویت‌ها را مانند دین، زبان و غیره حفظ نمی‌کنند، حتی در عرصه‌های دیگر نیز اقتدار کافی نداشته و حتی در صورت پیشرفت نیز همیشه دنباله‌رو هستند. 

زاهدی پور با بیان اینکه اشغال قدس به معنای ایجاد پایگاه از سوی دشمن در کنار مسلمانان است، گفت: ما به عنوان مسلمان تا حدی که می‌توانیم باید از مظلومان، به ویژه از  مسلمانان مظلوم دفاع کنیم. 

وی با اشاره به اینکه نقشه رژیم صهیونیستی‌ محدود به فلسطین نبوده و شعار نیل تا فرات بخش مهمی از ایران را هم در بر‌می‌گیرد، تصریح کرد: بنابراین اجازه رشد به رژیم صهیونیستی پروراندن مار در آستین است. 

امام جمعه خرمدره با اشاره به اینکه آن‌ها که فکر می‌کنند که ارتباط اعراب با رژیم اشغالگر موجب تقویت آن رژیم می‌شود، اشتباه می‌کنند؛ چرا که با گذشت زمان، آن رژیم به تدریج دست‌درازی به کشورهای عربی را نیز آغاز کرده و این آغازی مجدد برای مقاومت خواهد بود، تاکید کرد: آزادی فلسطین به معنای دسترسی ما به یک شاهراه ارتباطی و جغرافیایی برای صدور انقلاب و آماده‌سازی زمینه‌های ظهور است، ضمن آن که اگر با تفکر ملی‌گرایی هم بیندیشیم، گسترش نفوذ ایران در کشورهای دیگر به معنای اقتدار آن در عرصه‌های مختلف از جمله حوزه اقتصاد است. 

زاهدی پور در ادامه با بیان اینکه دیپلماسی و دموکراسی ادعایی امروز دشمن، قرآن‌های بر نیزه در جنگ صفین است که با تحمیل حکمیت فریبکارانه، مسیر جامعه اسلامی را تغییر داد، افزود: باید در مقابل دشمنان آگاه باشیم. 

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با سخنان وزیر امور خارجه و دو قطبی‌سازی میدان و دیپلماسی و اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب این بیانات مایه تأسف بوده و تکرار حرف‌های دشمن است، تصریح کرد: سخنان وزیر امور خارجه حداقل از دو جهت مخدوش است؛ اولاً؛‌ پیش فرض این سخنان، این است که گویا سیاست‌های خارجی کشور را وزارت خارجه تعیین می‌کند، این در حالی است که وزارت خارجه به عنوان مجری سیاست‌های نظام اسلامی، صرفاً باید به ارائه راهکارهای عملیاتی‌سازی سیاست‌های نظام اسلامی همت کند و ثانیاً؛ این سخنان بر این پیش‌فرض باطل استوار است که ایفای نقش مقتدرانه نیروهای مسلح، مانع از تحقق سیاست‌هاست، این در حالی است که طرف مقابل، یک دشمن زورگو و بی‌منطق است. 

امام جمعه خرمدره با بیان اینکه در دنیای امروز دیپلماسی بدون اقتدار نظامی یک خیال باطل و بیهوده بوده و پیش‌فرض آن اعتماد ساده‌لوحانه به دشمن است، افزود: دیپلماسی و دموکراسی ادعایی امروز دشمن، قرآن‌های بر نیزه در جنگ صفین است که با تحمیل حکمیت فریبکارانه، مسیر جامعه اسلامی را تغییر داد. 

 زاهدی پور تصریح کرد: تصور صلح بدون اقتدار در میدان نظامی و حل مشکلات اقتصادی آن هم در برابر دشمنی جنایتکار که هدفی جز گسترش سلطه استعماری و استثماری خود ندارد، بسیار ساده‌لوحانه و تأسف‌بار است. 

وی افزود: در برابر روح بلند و جایگاه رفیع سردار سلیمانی سر تعظیم فرود‌ می‌آوریم و همه مسؤولان را به ادامه آن شهید و همه شهدای عزیز اسلام و در یک کلمه حرکت در مسیر ولایت دعوت می‌کنیم.

امام جمعه خرمدره با اشاره به افزایش قیمت خودرو و لوازم خانگی داخلی گفت: مصوبه افزایش قیمت خودرو و لوازم خانگی با وجود کاهش قیمت دلار یک تصمیم شترمرغی در آستانه انتخابات بوده و موجب یأس و ناامیدی است. 

زاهدی پور افزود: مصوبه افزایش قیمت خودرو و لوازم خانگی با وجود کاهش قیمت دلار نشان دهنده این است که برخی مسئولان یا توان ذهنی خود را از دست داده‌اند و یا به دلیل فاصله گرفتن از مردم، آگاهی کافی از واقعیت‌ها ندارند و یا اینکه صرفاً به دفاع از مرفهان بی‌درد می‌اندیشند.

انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول