اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

ایجاد خط ریلی از استان‌های ایران به نجف و کربلا پیگیری شود

امام جمعه یزد، خواستار پیگیری جدی از سوی دولت و ستاد عتبات عالیات برای احداث خط ریلی از استان‌های مختلف از جمله یزد به نجف و کربلا شد.

ایجاد خط ریلی از استان‌های ایران به نجف و کربلا پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری فاری در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد اظهار کرد: ضروری است که نسل‌های آینده ما امکان آشنایی و زیارت اهل بیت(ع) را داشته باشند زیرا اساس دین و انقلاب ما نیز آشنایی با سیره اهل بیت(ع) است.

وی با بیان این‌که مردم ایران اسلامی به ویژه استان یزد، علاقمند به اهل بیت(ع) هستند، افزود: حتی کسانی که وضعیت مالی مناسبی ندارند، علاقمند به انجام کاری برای زوار امام حسین(ع) و سایر ائمه(ع) هستند.

ناصری تاکید کرد: عشق اهل بیت(ع) باید در قلب جوانان ما نهادینه شود زیرا این محبت، عشق به خدا را به دنبال خواهد داشت و مسیر کمال را به آنها نشان می‌دهد.

امام جمعه یزد با اشاره به مشارکت خوب ارادتمندان به اهل بیت(ع) در امر بازسازی عتبات عالیات عنوان کرد: امروز به عنوان یک وظیفه و تکلیف لازم است در زمینه بازسازی عتبات عالیات مشارکت کنیم.

وی با اشاره به لزوم مشارکت خیران برای احداث صحن‌های مختلف در کربلا، نجف، سامرا و کاظمین ادامه داد: شایسته است که هیئت‌های مذهبی نیز به میدان بیایند و در این زمینه مشارکت کنند.

ناصری از اعضای ستاد عتبات عالیات استان یزد نیز خواست: برای اقداماتی که لازم است انجام شود، برنامه داشته باشند و مخاطبان برنامه‌های خود را شناسایی کرده و از نمایندگان آنها در نشست‌های ستاد  عتبات عالیات دعوت کنند. 

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید رفاه و آسایش زائران عتبات عالیات را مدنظر قرار دهیم، افزود: حمل و نقل یکی از مشکلاتی است که زائران حرم حضرت علی(ع) و حضرت امام حسین(ع) با آن مواجه هستند.

وی، طولانی بودن راه، حوادث و خطرات احتمالی، کمبود اتوبوس در مواقع خاص به ویژه در سفراربعینرا از مشکلات حمل و نقل زمینی برشمرد و خواستار راه اندازی راه آهن از استانهای مختلف کشور از جمله یزد به کربلا و نجف شد.

ناصری از ستاد بازسازی عتبات عالیات استان‌ها و استانداران خواست تا این موضوع را هم در ایران و هم در کشور عراق پیگیری کنند تا با راه‌اندازی خطوط ریلی، بزرگترین خدمت را به زائران عتبات عالیات عراق ارائه دهند.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول