اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

افتتاح تقاطع غیر همسطح میدان مقاومت تا 100 روز آتی

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری اراک از افتتاح تقاطع غیر همسطح میدان مقاومت تا 100 روز آتی خبر داد.

افتتاح تقاطع غیر همسطح میدان مقاومت  تا 100 روز آتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدرضا خسروی امشب در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه‌های عمرانی شهرداری اظهار کرد: طرح تقاطع غیرهمسطح میدان مقاومت از جمله طرح‌های عمرانی است که عملیات احداث آن از ۷۰ روز گذشته آغاز شده و  تا ۱۰۱ روز آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال از مجموع اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی این طرح خبر داد و تصریح کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با جدیت تمام در حال اجرای این طرح است که عملیات آن شامل عرشه پل ۲ هزار و ۲۰۰ متر، دهانه پل ۲۵ متر و ۱۰۰ متر طول دارد.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری اراک گفت: زیر گذر میدان مقاومت، تقاطع میدان امام حسین( ع)، تقاطع بزرگراه شهید آنجفی با تقاطع فراهان و تقاطع غیرهمسطح امام خمینی(ره) در ورودی شهر اراک با پیش بینی  سه هزار میلیارد ریال اعتبار  از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی اراک در سال جاری است.

خسروی افزود: بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری اراک یک هزار و ۱۲۳ میلیارد است که ۶۰ درصد این بودجه قرار است صرف کارهای عمرانی و ۴۰ درصد نیز جاری شود.

وی با اشاره به اجرای پیاده روسازی هسته مرکزی شهر گفت: بحث تکمیل پیاده راه در منطقه مرکزی شهر در دستور کار است.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری اراک در خصوص آسفالت معابر سطح شهر اراک نیز اظهار کرد: از ابتدای امسال ۲۱ هزار تن آسفالت ریزی در سطح شهر اراک انجام شده و آسفالت ریزی مناطق حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی شهر اراک نیز در اولویت اقدامات مدیریت شهری اراک قرار دارد.

خسروی بر لازمه تقویت کار فرهنگی توسط شهرداری نیز تاکید داشت و گفت: در کنار بحث سخت افزاری شهری، شهر دارای یک روح هم هست که آن روح در واقع بحث مسائل فرهنگی است و اگر بتوانیم در کنار مسائل عمرانی و اجرایی سطح شهر و خدمات شهری یک بخش برای توسعه برنامه های فرهنگی داشته باشیم اثرگذاری خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: اولویت طرح خیابان ادبجو در سال جاری بازگشایی انتهای این خیابان به موقعیت ابتدای خیابان رنگرزان یا سه راهی قدس است، بازگشایی خیابان ادبجو در قسمتی که با خیابان مشهد تلاقی می‌کند یکی از اولویت‌ها است که گره گشا ترافیکی است و ما این قول را خواهیم داد که در سال جاری این طرح عملیاتی شود اما اینکه سراسر خیابان ادبجو بر اساس معبر ۳۰ متری بازگشایی شود، اعتبار پیش‌بینی شده پاسخگو نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول