اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

نبود تسهیلات عامل رکود در بخش تولید است

امام جمعه کوار به تشریح موانع و مشکلات تولید در شهرستان کوار پرداخت و پشتیبانی نشدن تولیدکننده را یکی از موانع تولید در کوار دانست و گفت: تسهیلات لازم در بسیاری از موارد در اختیار تولیدکننده‌ها قرار نمی‌گیرد.

نبود تسهیلات عامل رکود در بخش تولید است

حجت الاسلام گشول در گفتگو با فارس اظهار داشت: همین موضوع باعث شده به دلیل کمبود یا نبود نقدینگی در صندوق تولیدکننده، پس از مدتی مجموعه تولیدی ورشکسته شود، اگر ورشکسته هم نشود ممکن است دچار رکود شده یا در نهایت از تولید منصرف شود.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد باید دستگاه‌های دولتی به صورت تمام‌قد از بخش تولید کشور با فراهم نمودن چنین امکاناتی حمایت نموده و تسهیلات بانکی لازم را در اختیار تولیدکننده قرار دهند.

امام جمعه کوار گفت: شاید بتوان گفت بسیاری از تولیدکنندگان از نبود تسهیلات ریز و درشت گله‌مندند و شاید همین تولیدکننده در صورت اعطای تسهیلات بتواند قدم‌های بزرگی را بردارد چنانچه در یکی از موارد بنده شاهد آن بودم یکی از واحدهای تولیدی به خاطر نبود نقدینگی تعطیل شده و بیش از ۳۰۰ کارگر این واحد از کار بیکار شدند.

وی افزود: یکی دیگر از موانع تولید مشکلات تولید کنندگان در تهیه مواد اولیه است، تولیدکننده گاهی اوقات با توجه به وجود تحریم‌ها و وارد نشدن این مواد نمی‌تواند محصول را به آسانی و با قیمت مناسب تولید کند. این موضوع علاوه مواد خام شامل برخی از اقلام برای بسته‌بندی نیز می باشد و برخی از کارخانه‌ها نیز با مشکلاتی چون نبود زیرساخت‌های لازم برای تولید دست و پنجه نرم می‌کنند. 

گشول با اشاره به مسئله بحران آب گفت: یکی از مشکلاتی که به طور کلی در کشور و در شهرستان ما وجود دارد بحث کمبود منابع آبی است، کشور ما کشور کم آبی است و برخی از مناطق نیز آب شور دارند. همین موضوع مانعی برای رونق تولید است.

او افزود: در کوار سدی داریم که با پیگیری‌های انجام شده، پروژه ساخت آن در حال پیشرفت بوده تا پس از بهره‌برداری بتوانیم شاهد تأمین آب برای کشاورزان و صنعت باشیم و رشد و شکوفایی در بخش کشاورزی و صنایع مهم کوار با سرعت بیشتری پیگیری شود.

وی در پایان گفت: ما هم با مسئولین شهرستان و هم با مسئولین استان جلساتی را داشتیم و برای حل این مشکلات پیشنهاداتی را ارائه نموده‌ایم، در برخی از موارد برای حل شدن مشکلات خاص و مانع‌زدایی از کارخانه‌های بزرگ نیز پیگیری‌هایی انجام داده‌ایم که خدا را شکر با وساطت‌ها و برداشتن موانع بسیاری از این مشکلات حل شده است.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول