اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

قهرمانان ورزشی که به دلیل نبود شغل کولبری می‌کنند/ بانه در مسیر تبدیل به قطب بوکس کشوری

رئیس هیات بوکس شهرستان بانه گفت: با تلاش‌های فراوان طی سالیان طولانی یک ورزشکار به اوج قهرمانی می‌رسد تا افتخاری برای شهر، استان و کشور بیافریند اما در بانه که امکانات شغلی کم است چنین قهرمانانی به سمت کولبری یا دست‌فروشی می‌روند.

قهرمانان ورزشی که به دلیل نبود شغل کولبری می‌کنند/ بانه در مسیر تبدیل به قطب بوکس کشوری

سارو حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بانه اظهار کرد: بوکس در شهرستان بانه با تلاش و پشتکار گروهی هیات و جوانان یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین رشته‌های ورزشی است. 

وی افزود: تیم بوکس بانه قبلا در یک سالن کوچک و با دو مربی تمرین می‌کردند اما به همت مدیرکل ورزش و جوانان و اداره ورزش بانه یک سالن سقف بلند با تجهیزات بوکس در اختیار هیات بوکس قرار گر۴ت. 

حسینی اضافه کرد: در حال حاضر هیات بوکس بانه در چهار نقطه شهر و در چهار سالن مجزا تمرینات را انجام می‌دهد و از مزیت‌های این کار شناسایی استعدادهای بوکس در کل شهر است که  توانستیم استعدادهای خوبی در مدت ۳ سال جذب کنیم. 

به گفته وی، در مدت سه سال اخیر توانستیم دو سالن اختصاصی بوکس در بانه دایر کنیم و تمام تلاش‌مان بر روی پایه، یعنی نونهالان گذاشته‌ایم که در سال‌های آینده ثمره این کار را خواهیم دید. 

حسینی در ادامه گفت: با توجه به ورود ویروس کرونا از اسفند ۹۸ ما تمرینات را تعطیل نکردیم و همچنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز از جمله پارک‌ها و زمین‌های چمن به صورت خصوصی و گاهی گروهی در چند سانس تمرین می‌کردیم. 

به گفته این مسئول ورزشی، رفتن به پارک‌ها جهت تمرین باعث ترغیب بیشتر جوانان در دوران کرونا به رشته بوکس شد اما تعطیلی سالن‌های ورزشی در این دوران ضربه شدیدی به ورزش وارد کرد. 

وی ادامه داد: در دوران کرونا که تعدادی از مربیان رشته‌های ورزشی سانس تمرین را تحویل دادند چون ورزشکار مدتی از تمرین دور باشد سرد می‌شود و دوباره کسب آمادگی ورزشکار برای مربیان سخت بود ما با تلاش مربیان و کار گروهی، در دوران کرونا بر تعداد ورزشکاران بوکس بانه افزوده شد.

حسینی تصریح کرد: در سال ۹۸ تیم بوکس بانه در ۱۴ مسابقه استانی، لیگ و منطقه‌ای شرکت کرد که در هر سه رده سنی به مقام‌های خوبی دست یافت. 

به گفته وی، در سال ۹۸ سامان حسینی بوکسور جوان سنگین وزن بانه‌ای توانست در مسابقات قهرمانی کشور مقام اول را کسب کند و به اردوی تیم ملی دعوت شود و برای اولین بار در تاریخ ورزشی شهرستان بانه، در رشته المپیکی به مسابقات آسیایی اعزام شد. 

وی همچنین ادامه داد: در همان سال دو نونهال به نام‌های نیما احمدیان و متین اسماعیلی در مسابقات استعدادهای برتر کشور مقام دوم را کسب کردند. 

حسینی ضمن اشاره به مهمترین مشکلات و دغدغه‌های بوکس بانه، تصریح کرد: از مهمترین دغدغه‌ها نبود حمایت از ورزش قهرمانی، مربیان و قهرمانان است. 

وی خاطرنشان کرد: یک مربی با تلاش‌های فراوان طی سالیان طولانی یک ورزشکار قهرمان می‌سازد و به اوج می‌رساند تا افتخاری برای شهر، استان و کشور بیافریند اما بعد از این همه تلاش در شهر مرزی همچون بانه که امکانات شغلی کم است چنین قهرمانانی به سمت کولبری یا دست‌فروشی می‌روند. 

حسینی ادامه داد: قهرمان ورزشی الگوی جوانان یک شهر است و باید مسئولان کاری کنند که جوانان راه الگو‌ها را ادامه دهند در حالی که به دلیل شرایط عدم وجود شغل برای قهرمان ورزشی گرایش به قهرمانی بسیار کم شده است. 

به گفته این مسئول، مربیگری شغلی با سختی‌های زیاد و بدون بیمه و بازنشستگی است که برای اکثر مربیان ورزشی در حکم شغل اصلی است و انتظار می‌رود مسئولان ورزشی این موضوع را جدی بگیرند. 

رئیس هیات بوکس بانه ضمن اشاره به برنامه‌های آینده هیات بیان کرد: به محض بازشدن مدارس با هماهنگی اداره آموزش و پرورش بوکس را وارد مدارس خواهیم کرد همچنین مقرر شده که در دو روستای شهرستان سالن بوکس دایر و بوکس روستایی را فعال کنیم. 

وی اضافه کرد: برگزاری کلاس مربیگری و داوری به میزبانی شهرستان بانه نیز از دیگر برنامه‌های هیات بوکس این شهرستان در سال ۱۴۰۰ است. 

حسینی ضمن یادآوری موفقیت و محبوبیت بوکس در بانه گفت: پیشرفت هر رشته ورزشی به هماهنگی، انسجام و کار گروهی بین اعضای هیات، مربیان و داوران بستگی دارد که خوشبختانه در این مورد توانستیم موفق باشیم و بوکس در چند سال گذشته محبوب‌ترین و فعال‌ترین رشته ورزشی شهرستان بانه بوده است. 

حسینی در پایان با اشاره به آینده بوکس شهرستان بانه گفت: هیات بوکس بانه با شعار هر خانواده یک بوکسور، آینده بسیار درخشانی خواهد داشت و به یکی از قطب‌های بوکس کشور مبدل می‌شود. 

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۰/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول