اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری

با شروع روند کاهشی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا کلیه شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری از وضعیت قرمز خارج شدند و به جز شهرستان کوهرنگ و خانمیرزا که در وضعیت زرد قرار دارند سایر شهرستان‌ها نارنجی شده‌اند.

آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، با شروع روند کاهشی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا کلیه شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری از وضعیت قرمز خارج شدند.

گفتنی است در حال حاضر شهرستان کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد و شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، بن، کیار، اردل، فارسان و سامان در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند.

واکسیناسیون افراد دارای بیماری زمینه‌ای از اواخر اردیبهشت و یا ابتدای خردادماه در استان آغاز می‌شود

لازم به ذکر است از ابتدای شروع واکسیناسیون در مقابل ویروس کرونا در استان تعداد 20 هزار دُز واکسن به گروه‌های هدف تزریق شد که در فاز اول کادر بهداشت و درمان واکسینه شده‌اند و در فاز دوم واکیسناسیون افراد بالای ۸۰ انجام شده و واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال نیز در حال انجام است، همچنین واکسیناسیون افراد دارای بیماری زمینه‌ای از اواخر اردیبهشت و یا ابتدای خردادماه در استان آغاز خواهد شد.

شایان ذکر است مجید شیرانی در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا گفت: خوشبختانه بار ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها با کاهش ۲۵ درصدی روبرو شده است اما میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان مطلوب نیست و نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر از حد می‌باشد.

کاهش شدید استفاده از ماسک در استان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با بیان اینکه عوامل مختلفی در کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان دخیل هستند، گفت: استفاده از ماسک به‌شدت در استان کاهش داشته و متاسفانه برخی از خانواده‌ها توانایی خرید روزانه ماسک را ندارند و فرهنگ استفاده از ماسک پارچه‌ای نهادینه نشده است.

گفتنی است از ابتدای شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری بیش از ۴۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و متاسفانه آمار فوتی‌های کرونایی در استان از مرز ۱۰۰۰ نفر گذشته است.

طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۲۰ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته‌اند که از این تعداد ۱۰۷ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

 هم اکنون ۴۱۲ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان بوده که از این تعداد ۵۹ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

انتهای پیام/68033/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول