اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۲۵ فقره سازش قتل عمد در ستاد تالیف قلوب همدان/ در کمیته معتذرین ۱۵ هزار ماه حبس منتفی شد

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به سازش ۲۵ قتل عمد توسط ستاد تالیف قلوب در استان گفت: در کمیته معتذرین ۱۳ میلیارد تومان جنبه خصوصی و ۶ میلیارد تومان در جنبه عمومی صرفه‌جویی شده و ۱۵ هزار ماه حبس منتفی شده است.

۲۵ فقره سازش قتل عمد در ستاد تالیف قلوب همدان/ در کمیته معتذرین  ۱۵ هزار ماه حبس منتفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا عدالتخواه بعد از ظهر امروز در دیدار رئیس قوه قضاییه با کارکنان و قضات استان همدان به ارائه گزارش اقدامات ۱۹ ماهه پرداخت و اظهار کرد: با همت ۲۲۹ قاضی و ۲۲۵ کارمند توفیقات بزرگی در استان به دست آمده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۱۳ هزار پرونده در دادگستری مختومه شده است گفت: در شورای حل اختلاف بیش از ۲۱۱ هزار پرونده مختومه شده که ۴۵ درصد آن از طریق مصالحه بوده و این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه معوقات ما ۷۲ درصد کاهش داشته و به میزان معوقات نیز ۸۵ درصد پرونده‌ها مختومه شده است اظهار کرد: خوشبختانه در زندان‌ها شاهد کاهش جمعیت کیفری هستیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه عدم استفاده از مجازات جایگزین سبب افزایش آمار زندانیان شده و در غرب کشور بالاترین آمار زندانیان داریم که شایسته استان نیست گفت: برای حل این مشکل از موضوع عفو استفاده کردیم، در ۱۹ ماه گذشته با استفاده از ظرفیت‌ها یک‌هزار و ۴۹۹ زندانی مشمول عفو شدند و رتبه اول را در این زمینه به دست آوردیم.

عدالتخواه با بیان اینکه برای استفاده از ۲۸۰ هزار خدمات رایگان عمومی حکم صادر شده و رتبه اول آزادی مشروط مربوط به استان بوده است افزود: برای کشف استعدادها، شناسایی عوامل فسادزای درون و بیرون سازمان، افزایش شعب به ۳۷ مورد بوده است.

یک‌هزار و ۵۹۴ مورد دادرسی الکترونیک انجام شده است

وی در ادامه از برگزاری برنامه‌ها و جلسات مربوط به بحث تولید و برطرف کردن موانع آن خبر داد و با بیان اینکه یک‌هزار و ۵۹۴ مورد دادرسی الکترونیک انجام شده و ابلاغ الکترونیکی ۹۲ درصد است گفت: در بخش نقد آرا و حمایت از آرای منصفانه در اجرای راهبرد سند تحول جلساتی برگزار شده و در حال نقش آفرینی در این حوزه هستیم.

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه تشکیل ستاد تالیف قلوب مطالعه و اجرای چهار سامانه از ابتکارات استان همدان از جمله اقدامات بوده است، از ۲۵ قتل عمدی که توسط ستاد تالیف قلوب به سازش کشیده شده سخن به میان آورد و گفت: کمیته مصلحین در مساجد، دادگستری، کارخانه‌ها و... برای حل مشکلات با محوریت مسجد در محلات برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: کمیته معتذرین در راستای اجرای سند تحول ایجاد شده و برای تشویق متهمین و مجرمین  برای عذرخواهی در ناجا، زندان‌ها و دیگر مجموعه‌های قضایی کارهایی انجام است و قضات در این باره نیز آموزش دیده‌اند.

عدالتخواه با بیان اینکه در کمیته معتذرین ۲ هزار و  ۲۴۴ نفر مراجعه داشتند و یک‌هزار و ۲۷۹ نفر در آن مصالحه کردند گفت: ۱۳ میلیارد تومان جنبه خصوصی و ۶ میلیارد تومان در  جنبه عمومی صرفه جویی شده و  ۱۵ هزار ماه حبس نیز منتفی شده است.

وی با اشاره به اینکه در شورای تجدیدنظر پرونده کیفری کاهش ۱۰.۳۳ درصدی داشته است عنوان کرد: این در حالی است که ۱۷ درصد پرونده تجدید نظر بالا رفته است.

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر در استان هیچ قاضی نداریم که برنامه نداشته باشد گفت: به طور آنلاین قضات تجدید نظر به قضات تجدیدنظر و بدوی آموزش می‌دهند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول