اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دبیرکل سازمان ملل خواستار خویشتن‌داری رژیم صهیونیستی شد

دبیرکل سازمان ملل در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس اشغالی و مسجدالأقصی، این رژیم را فقط به خویشتنداری فراخواند.

دبیرکل سازمان ملل خواستار خویشتن‌داری رژیم صهیونیستی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «استفان دوژاریک» سخنگوی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل گفت که وی بر ضرورت پایبندی تل‌آویو به بالاترین حد خویشتن‌داری و احترام به حق آزادی فلسطینیان برای برگزاری تجمع مسالمت‌آمیز تأکید دارد.

دوژاریک با اشاره به نگرانی عمیق دبیرکل سازمان ملل از استمرار خشونت در قدس اشغالی و احتمال کوچاندن خانواده‌های فلسطینی از دیارشان توضیح داد: «گوترش اسرائیل را به توقف تخریب و طرد [فلسطینیان] فراخواند».

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، دوژاریک افزود که دبیرکل سازمان ملل بر حفظ وضعیت کنونی در اماکن مقدس و احترام به آن تأکید دارد.

منطقه باب العامود واقع در مرکز قدس طی روزهای اخیر صحنه درگیری نظامیان صهیونیست با اهالی قدس بوده است. اهالی قدس تاکید دارند که اجازه نمی‌دهند با بسته شدن منطقه باب العامود (محله‌ همجوار مسجد الاقصی) اسرائیل برنامه یهودی سازی قدس و تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی را پیش ببرد.

از سوی دیگر نظامیان صهیونیست با اتکا به حکم یک دادگاه به دنبال اخراج خانواده‌های فلسطینی از محله شیخ جراح در نزدیکی مسجدالاقصی هستند که با مقاومت مردم فلسطین و همچنین محکومیت بین‌المللی مواجه شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول