اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

‍ فعالیت ۴٢ هزار گروه جهادی در کشور/تلاش برای تشکیل جبهه گروه جهادی خدمات‌رسان برون مرزی

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور از فعالیت ۴۲ هزار گروه جهادی در کشور خبر داد و گفت: اقدامات شایانی در جهت محرومیت زدایی کشور توسط گروه‌های جهادی بسیج سازندگی انجام شده و در این راستا , بیش از ۸۰۰ هزار نفر در سطح کشور در قالب گروه‌های جهادی فعالیت می‌کنند و علاوه بر این، از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون، ٧ هزار گروه جهادی به صورت خودجوش تشکیل شده است.

‍ فعالیت ۴٢ هزار گروه جهادی در کشور/تلاش برای تشکیل جبهه گروه جهادی خدمات‌رسان برون مرزی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سردار محمد زهرایی در نشست خبری با اصحاب رسانه از فعالیت ۴۲ هزار گروه جهادی در کشور خبر داد و اظهار داشت: اقدامات شایانی در جهت محرومیت زدایی کشور توسط گروه‌های جهادی بسیج سازندگی انجام  شده و در این راستا , بیش از ۸۰۰ هزار نفر در سطح کشور در قالب گروه‌های جهادی فعالیت می‌کنند و علاوه بر این، از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون، ٧ هزار گروه جهادی  به صورت خودجوش تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه امسال در صدد تشکیل جبهه گروه جهادی خدمات‌رسان برون مرزی هستیم تا بسیج در خارج از کشور نیز خدمات جهادی انجام دهد و اقدامات اولیه آن در روز قدس پایه‌گذاری شد، تصریح کرد: سال گذشته ۱۵ هزار پروژه با اعتبار هزار میلیارد تومان  با مشارکت و همراهی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف انجام شده است.

زهرایی یادآور شد: گروه‌های جهادی در حوزه‌های فرهنگی، کشاورزی، عمرانی، توسعه و... فعالیت دارند و فعالیت این قشر از جامعه نشان داد که کشور نیازمند نیروهای متخصص در بخش‌های مختلف است.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور تاکید کرد: رسالت بسیج سازندگی در کشور انجام پروژه‌های کوچک در جهت محرومیت زدایی است و طی امسال اعتبارات لازم در بخش‌های مختلف مانند راه روستایی به میزان ۵ هزار میلیارد تومان، آب روستایی ۷ هزار میلیارد تومان، ۳۰ هزار میلیارد تومان به صورت طرح جامع در بخش‌های مختلف محرومیت‌زدایی تصویب شده است.

زهرایی با بیان اینکه سامانه اطلس جهادی برای ارایه مجوزهای لازم و ساماندهی فعالیت‌های لازم در بسیج سازندگی ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: بزرگترین بانک اطلاعاتی موجود از گروه‌های جهادی و نتایج فعالیت آنها در حوزه‌های مختلف در این سامانه وجود دارد.

وی ادامه داد: از اقدامات دیگر بسیج سازندگی بررسی مشکلات مناطق حاشیه نشین شهرستانها در کشور است که بیش از ۱۰ هزار روستا و یک هزار و 300 محله حاشیه شهری در این طرح برای محرومیت زدایی و آبادانی در نظر گرفته شده است. 

رییس سازمان بسیج سازندگی تصریح کرد: طی امسال ساخت 5 هزار مسکن مددجویی با همت کمیته امداد انجام شد که کار اجرایی آن را بسیج سازندگی در طول ۲ سال بر عهده گرفت.

زهرایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ٢۵ هزار صندوق قرض الحسنه در کشور داریم که در این حوزه فعالیت می‌کنند و رویکرد تشکیل این صندوق ها اشتغال‌زایی است.

وی تاکید کرد: بسیج سازندگی فعالیت‌های زیادی در زمینه خدمت‌رسانی و مشارکت در حوادث غیرمترقبه از جمله سیل و زلزله انجام داده است.

 رییس سازمان بسیج سازندگی کشور، اقتصاد مقاومتی و انجام طرح‌های اقتصادی زودبازده غیر انتفاعی را از جمله اولویت‌های این سازمان در طول سالهای مختلف دانست و تصریح کرد: 5هزار میلیارد تومان برای حمایت از کارگاه‌های اقتصادی زود بازده و قطب‌های اقتصادی مناطق مختلف به بسیج سازندگی و سپاه اختصاص یافته است.

زهرایی با اشاره به اینکه نهضت کمک مومنانه و توزیع اقلام معیشتی و دارویی از همان اهداف فعالیت خدمت رسانی بود که اقدامات ارزشمندی در سال گذشته انجام شد، اظهار داشت:  تهیه و توزیع ۱۹ میلیون بسته معیشتی، ۴۰ هزار سری جهیزیه، یک میلیون تبلت و لوازم التحریر، ۲۸ میلیون پرس غذای گرم و دارو و اکسیژن از مهمترین فعالیتهای بسیج سازندگی در ایام شیوع کرونا بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول