اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

از فیلم مشترک ایران و فنلاند چه خبر/ موافقت با ساخت ۸ فیلم جدید

اکشن سینمایی «لایه‌های دروغ» نخستین فیلم مشترک ایران و فنلاند است که تولید آن از ۳ سال پیش آغاز شده بود. حالا خبر رسیده که پس از مدتی وقفه، مراحل پایانی فیلمبرداری آن در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری فارس، فیلم سینمایی «لایه‌های دروغ» به کارگردانی رامین سهراب که تولید مشترک ایران و فنلاند است و تولید آن از ۳ سال پیش آغاز شده بود، پس از مدتی وقفه، در مراحل پایانی فیلمبرداری است.

تولید این فیلم پس از انجام بخش‌هایی از فیلمبرداری، متوقف شده بود اما اخیراً از سر گرفته شده است و به نظر می‌رسد به‌زودی فیلمبرداری این فیلم سینمایی تولید مشترک به پایان برسد. 

داستان «لایه‌های دروغ» درباره یک آتش‌نشان سابق است که پس از غیبتی ۱۰ ساله به کشورش ایران بازمی‌گردد، فقط به این منظور که پول‌های پس‌اندازه شده توسط دشمن دیرینه‌اش را سرقت کند، ولی حالا که آمده فقط به انتقام فکر می‌کند.
رامین سهراب، آنتی رینی، سونیا فارلینگ، آنو سینی‌سالو، نادر فلاح، آرمان درویش، مجید سعیدی، میلاد میرزایی، فرشاد اسدالله‌پور، روشنک گرامی، پپه کارای و علیرضا سهراب‌زاده از جمله بازیگران این فیلم هستند که توسط بنیاد سینمایی فارابی حمایت شده است.

 بنیاد سینمایی فارابی تولید مشترکی هم با صربستان و کرواسی و با حمایت یروایماژ با نام موقت «فاطیما» در دست دارد که پیش‌تولید آن مدتی است پس از پایان نگارش فیلمنامه و تعیین عوامل سازنده، آغاز شده است.

* پایان فیلمبرداری ۳ فیلم و آغاز فیلمبرداری ۲ فیلم جدید

وضعیت تولیدات بنیاد سینمایی فارابی امسال و در ادامه سال ۱۳۹۹، در زمینه سینمای مقاومت، معناگرا، اجتماعی، تاریخ معاصر، کودک و نوجوان متنوع است و در فصل جدید تولیدات، آثار متفاوتی با حضور فیلمسازان کشور تولید شده یا آماده تولید است. این بنیاد با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماریکرونا و اثرات مستقیم‌ آن بر اکران سینماها، نیم‌نگاهی هم به ارائه آثار خود در پلتفرم‌ها و رسانه ملی دارد.

بنیاد سینمایی فارابی در همین ابتدای سال، دو فیلم سینمایی «دسته دختران» (منیر قیدی) و «نگهبان شب» (سیدرضا میرکریمی) را در مرحله فیلمبرداری داشت که تولید آنها از ماه‌های آخر سال گذشته شروع شده بود و فیلمبرداری آنها در فروردین و اردیبهشت امسال به پایان رسید. فیلمبرداری «بدون قرار قبلی» (بهروز شعیبی) در مشهد به اتمام رسیده و ادامه فیلمبرداری در استان البرز در حال انجام است.

 به زودی قرار است فیلمبرداری فیلم‌های سینمایی «خط نجات» (وحید موسائیان) و «بهشت تبهکاران» (مسعود جعفری‌جوزانی) آغاز شود که با انجام پیش تولید، فیلمبرداری این دو فیلم در روزهای بعد از ماه رمضان آغاز خواهد شد.

* ۴ فیلم جدید رونمایی می‌شوند

فیلم سینمایی بیرو (مرتضی‌علی عباس‌میرزایی) که با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی ساخته می‌شود، همچنان در مرحله فیلمبرداری است و با اتمام فیلمبرداری و مراحل فنی در یکی دو ماه آینده، احتمالا برای شرکت در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و یا جشنواره فیلم فجر آماده نمایش خواهد شد.

از دیگر فیلم‌هایی که در ادامه مراحل فنی قرار دارند می‌توان به فیلم پسران دریا (افشین هاشمی)، لیپار (حسین ریگی) و بامبالا (سیدجمال سیدحاتمی) اشاره کرد که هر سه فیلم برای حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان در سال ۱۴۰۰ آماده می‌شوند.

 

* ۸ فیلم جدید ساخته می‌شوند

فیلمنامه‌های «بَلیط (بلوط)» به تهیه‌کنندگی سیدعلیرضا سجادپور، کارگردانی و نویسندگی مرتضی رحیمی، «رفقای اورژانسی» به تهیه کنندگی علی شاه حاتمی، کارگردانی مشترک حسن صیدخانی و حسین صیدخانی و نویسندگی مشترک مریم اشرفی و محمود بیگدلی پروانه ساخت دریافت کردند.

همچنین «رویای ساحلی» به تهیه‌کنندگی رقیه احمدی، کارگردانی آرش سجادی فرید و نویسندگی مشترک کاوه سجادی فرید و آرش سجادی فرید، انیمیشن «الماس خانه ما» به تهیه‌کنندگی و نویسندگی سمیه زارعی و کارگردانی اردلان ملک‌زاده، «جاده ۲۰۰۰» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی منیژه حکمت، «دِرب» به تهیه‌کنندگی سیدرضا محقق، کارگردانی و نویسندگی سیدهادی محقق، «لوچی» به تهیه‌کنندگی محمدصادق رنجکشان، کارگردانی داوود خیام و نویسندگی مشترک داوود خیام و علی زرنگار و «علفزار» به تهیه‌کنندگی بهرام رادان، کارگردانی و نویسندگی کاظم دانشی موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

 

* «منبع» به جشنواره بروکلین آمریکا راه پیدا کرد

فیلم کوتاه «منبع»به بخش رقابتی بیست و چهارمین دوره جشنواره بروکلین آمریکا راه پیدا کرده است. 
این فیلم به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی پورعبدالله از میان ۲۵۹۵ فیلم از ۹۱ کشور در بخش رقابتی انتخاب شده و تنها نماینده سینمای ایران در این دوره از این جشنواره است.
جشنواره بروکلین آمریکا هر سال به صورت فیزیکی برگزار می‌شود، اما امسال بخاطر شرایط ویژه پاندمی کرونا از تاریخ ۴ تا ۱۳ ژوئن به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.
در خلاصه داستان فیلم کوتاه «منبع» آمده است: یکی از تفریحات ابوالفضل و مسعود، مخفیانه شنا کردن در منبع آبی است که روی پشت بام ساختمانشان قرار دارد تا اینکه یک‌بار در این موقعیت در تقابل با محمد قرار می‌گیرند.
نادر فلاح، ابوالفضل صفی‌خانی، حمیدرضا تجریشی و محمد مهدی برقی‌زاده بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش پرداختند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول