اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

آغاز فعالیت دوره فرهنگی- آموزشی توانمندسازی خانواده ها در مدیریت بحران کرونا

نشست تخصصی توانمندسازی خانواده‌ها در بحران کرونا عصر امروز به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار شد.

آغاز فعالیت دوره فرهنگی- آموزشی توانمندسازی خانواده ها در مدیریت بحران کرونا

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، نشست تخصصی توانمندسازی خانواده ها در بحران کرونا عصر امروز به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار شد.

این نشست با حضور حجت الاسلام تقوی معاون فرهنگی- سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، سیما سادات لاری معاون فرهنگی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و فاضلی مدیر مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان و جمعی از اساتید دانشگاه همراه بود، از پوستر دوره فرهنگی آموزشی توانمندسازی خانواده ها و شهروندان در مدیریت بحران کرونا رونمایی شد.

* راه اندازی ستاد ازدواج و خانواده 

حجت الاسلام تقوی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این نشست اظهار کرد: حوزه خانواده و آموزش‌هایی که در این زمینه نیاز هست، باید جزء اولویت اصلی مجموعه‌های فرهنگی باشد.

وی افزود: شرایط کرونا دنیا را با چالش عظیمی مواجه کرد و نشان داد که صرفا با روش های سنتی نمی‌توانیم مشکلاتمان را به ویژه در حوزه خانواده حل کنیم. در دوره مدیریت جدید نهاد، حوزه خانواده از اداره به مدیریت تبدیل شد که نشان از اهمیت این حوزه دارد.

 

 

تقوی ادامه داد: معاونت فرهنگی و سیاسی نهاد و حوزه آموزش مجازی به عنوان دو بال در حوزه خانواده فعالیت می کنند تا بتوانند اقدامات فاخر و اثرگذاری را انجام دهند. به زودی ستادی در زمینه ازدواج و خانواده راه اندازی خواهد شد و با یک هم افزایی خوب، شاهد اقدامات بسیار خوبی در حوزه خانواده باشیم.

وی با اشاره به اهمیت آموزش‌های مهارتی در دانشگاه تصریح کرد: ما در تمام مراحل زندگی نیازمند آموزش‌های مهارتی هستیم. متاسفانه در حوزه خانواده آموزش‌های مهارتی لازم وجود ندارد که موجب شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی فراوانی شده است. لذا امیدواریم در طرح خانواده تا همیشه، گام‌های مثبتی را در جهت تکریم بنیان خانواده برداریم.

* وزارت بهداشت از دوره فرهنگی- آموزشی توانمندسازی خانواده ها در مدیریت بحران کرونا حمایت می کند

سیما سادات لاری معاون فرهنگی وزارت بهداشت هم گفت: بسیار خرسندیم که نهاد رهبری مسئولیت اجتماعی خود را در شرایط کرونایی کشور به خوبی انجام داده است. این شرایط سبب شده تا بسیاری از موضوعات فرهنگی و اجتماعی دستخوش تغییرات شود و سبک زندگی‌جامعه تغییر کند.

وی افزود: خانواده برای ما بنیان مهمی است که اگر سلامت آن حفظ شود، سلامت جامعه نیز تامین خواهد شد. شرایط کرونا سبب چالش های زیادی در حوزه خانواده شده است و خانواده ها دچار مشکلات و تنش های متعددی هستند.فعالیت های فرهنگی، معنوی، ورزشی و... مختل شده است و به همین دلیل جامعه با چالش های روانی متعددی مواجه است.

 

 

سادات لاری ادامه داد: انسان‌های باهوش در این شرایط باید مسئولیت اجتماعی خود را به خوبی انجام دهند و خود را با شرایط تطبیق دهند. خوشبختانه نهاد رهبری مسئولیت اجتماعی خود را در این مدت به خوبی انجام داده است و جا دارد از نهاد رهبری به منظور تشکیل الگوهای فرهنگی مناسب برای خانواده ها و جامعه تشکر کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: درست است که بحران‌ها برای ما مشکلاتی را ایجاد کرده اما انسان‌ها همواره در سختی‌ها و بحران‌ها رشد می‌کنند. آموزش مجازی یکی از مصادیقی بود که قبل از کرونا از آن غافل بودیم و در این چند وقت سبب شد تا ابعاد گسترده آموزش مجازی بیشتر آشنا شویم و باید برای توسعه آن تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی در پایان‌خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت از تمامی ظرفیت های خود برای کمک به نهاد رهبری استفاده خواهد کرد و قطعا از این حرکت خوب حمایت خواهیم کرد.

* ارائه سبک نوین آموزش به خانواده ها به وسیله فناوری های آموزشی

مرتضی فاضلی رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان هم اظهار کرد: ما شاهد یک بحران اجتماعی به نام کرونا هستیم و نیاز هست در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی، دارای یک هم افزایی باشیم.

وی افزود: در طول سالیان گذشته سامانه قدرتمند آموزشی در نهاد مشغول فعالیت بوده است که تا کنون نزدیک به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از دانشجویان و نخبگان و جمعی از مردم در آن حضور داشته اند. همچینن بیش از ۲۴۰ درس آموزشی در زمینه دروس معارف تدریس شده است که نشان از عزم جدی نهاد برای توجه به حوزه آموزشی است.

فاضلی ادامه داد: ما به این نتیجه رسیده ایم که بین آنچه که امروز دانشگاهیان در فضای دانشگاه مورد توجه قرار می دهند و آنچه که در جامعه وجود دارد، فاصله زیادی وجود دارد امروزه در دنیا از مفهومی به نام یادگیری مادام العمر یاد می‌شود چراکه سرعت تحولات امروز  سبب شده صرف آموزش در دانشگاه نتواند کفاف علم آموزی و پاسخگویی به نیازهای جامعه باشد.

رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان تصریح کرد: به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا با وسیله فناوری های آموزشی، سبک نوینی را در حوزه آموزش به خانواده ها ارائه دهیم. فضای کرونا سبب شکل گیری آموزش مجازی در خانه‌ها و خانواده شد که البته با چالش‌ها زیادی در این زمینه مواجه شدیم. چالش‌های ارتباطات میان فردی نیز از دیگر چالش‌های این حوزه بود که در موارد زیادی، آسیب‌های جدی وارد کرد.

وی گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که بسته‌های آموزسی با هدف غلبه بر این چالش‌ها باید فراهم شود. در حال حاضر با افزوده‌های آموزشی و رسانه و قرار داد آزمون های متعدد در این دوره آموزشی، افتخار این را داریم دوره آموزشی «خانواده تا همیشه» را برگزار کنیم. در این دوره سرفصل‌های دروس با کیفیت مطلوب در استادیوهای مجازی ضبط شده و در اختیار خانواده‌ها قرار خواهد گرفت.

فاضلی در پایان خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی یک شروع محسوب می‌شود و امیدواریم با نیازسنجی‌های انجام شده بتوانیم آن را به مرور زمان توسعه دهیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول